  • 1. Data: 2004-02-13 12:06:38
    Temat: CZY TAK MOŻNA ? - Umowa między firmami zakazująca zatrudniania pracowników
    Od: "Indiana" <m...@p...onet.pl>

    Hej!

    Proszę Was o odpowiedź na pytanie lub informacje gdzie takiej szukać.

    Czy dwie firmy:
    - jedna, w której jestem zatrudniony
    - i druga (zagraniczna) zupełnie niezależna w sensie prawnym,
    mogą zawrzeć umowę na mocy której przez pewien czas (kilka lat) po rozwiązaniu
    mojej umowy o pracę, nie będę mógł zostać zatrudniony przez tę drugą firmę ?

    Czy jeśli nawet jest to zgodne z prawem, to czy nie powinienem otrzymać w
    zwiazku z tym rekompensaty pieniężnej ?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję,

    /Indiana

  • 2. Data: 2004-02-13 14:35:49
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Indiana" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    rozwiązaniu
    > mojej umowy o pracę, nie będę mógł zostać zatrudniony przez tę drugą firmę
    ?

    Tak. Z reguły jest tak, że w umowie nie ma całkowitego zakazu zatrudniania
    bo taka umowa zdaje się mogłaby być unieważniona jako niezgodna z ustawą
    podstawową, natomiast ustala się odszkodowanie w jakiejś wysokości dla
    firmy, która pracownika traci od firmy, która zatrudnia. To się nawet bardzo
    często stosuje w szczególnych przypadkach outsourcingu.

    > Czy jeśli nawet jest to zgodne z prawem, to czy nie powinienem otrzymać w
    > zwiazku z tym rekompensaty pieniężnej ?

    ZTCW k.p. tego nie reguluje.

    yamma

  • 3. Data: 2004-02-13 15:33:19
    Temat: Re: CZY TAK MO?NA ? - Umowa mi?dzy firmami zakazuj?ca zatrudniania pracowników
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/13/2004 1:06 PM, Indiana wrote:

> [...]
    > mojej umowy o pracę, nie będę mógł zostać zatrudniony przez tę drugą firmę ?

    Umowy takie sa często niepisane, po prostu obowiązuje wzajemna
    zwyczajowa karencja w zatrudnianiu pracownika od konkurencji - jeżeli
    umowa jest niepisana, to tak jakby jej nie było.

    Pzdr: Catbert