  • 41. Data: 2011-03-07 15:22:43
    Temat: Re: Butla gazowa w bloku mieszkalnym
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-07 13:43, Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > i czego dowodzi twoja wypowiedź?

    Że pewne wymogi ppoż obowiązywały już trzydzieści lat temu i można
    się było do nich przyzwyczaić.

    > moze sprawdź dzisiejsze wymogi, strefy ogniowe, systemy oddymiania,
    > winda w strefie izolowanej itd...
    >
    > klatki schodowe z drzwiami ogniowymi i oddymianiem mamy już w domu 6
    > piętrowym.

    Jasne straszne fachowo to brzmi a w praktyce oznacza że klatka schodowa
    musi być odrębną strefą z drzwiami o określonej wytrzymałości co oznacza
    dla przyszłych właścicieli wydatek rzędu kilkaset złotych na piętro,
    do rozbicia na wszystkich czyli koszt metra oscylujący od dwu do
    dziewięciu tysięcy wzrośnie o złotówkę, dwie góra trzy.
    Jak w takim bloku faktycznie mieszkanie się zapali to lokatorów
    wyprowadzasz na spokojnie przez nie zadymioną klatkę schodową.
    Jak dla mnie warto dołożyć te kilka zł. do ceny metra mieszkania.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2011-03-07 15:26:16
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-07 14:01, Użytkownik niusy.pl napisał:

    > Taki grzech pierworodny ? :-)

    Nie chce mieć mieszkania bez kaloryfera nie wprowadzam się
    do starej kamienicy z piecami, nie chce mieć kuchni bez
    kuchenki gazowej nie wprowadzam się do bloku gdzie deweloper
    zaoszczędził na indywidualnych instalacjach gazowych.
    Dla mnie jest to mocno głupie w sytuacji kiedy w bloku i tak
    jest odpowiednie przyłącze gazowe do własnej kotłowni.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2011-03-07 15:36:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadoslawF wrote:
> [...]

    warunki techniczne którym musza odpowiadać budynki

    par 157

    3. Instalacja gazowa w budynku o wysoko?ci wi?kszej ni? 35 m ponad poziomem
    terenu mo?e by?
    doprowadzona tylko do pomieszcze? technicznych, w ktorych s? zainstalowane
    urz?dzenia gazowe,
    usytuowanych w piwnicy lub na najni?szej kondygnacji nadziemnej, a tak?e na
    najwy?szej kondygnacji
    budynku lub nad t? kondygnacj?, pod warunkiem zastosowania urz?dze?
    stabilizuj?cych ci?nienie gazu.

    4. Zastosowanie instalacji gazowej w budynkach o wysoko?ci ponad 25 m wymaga
    uzyskania pozytywnej
    opinii wydanej przez w?a?ciwego komendanta wojewodzkiego Pa?stwowej Stra?y
    Po?arnej.

    5. Instalacje gazowe zasilane gazem p?ynnym mog? by? wykonywane tylko w
    budynkach niskich.

    6. Zabrania si? stosowania w jednym budynku gazu p?ynnego i gazu z sieci
    gazowej.

    no i tyle w tym temacie...

    acha definicja:

    budynek niski (N) - to budynek o wysokości do 12m włącznie nad poziomem
    terenu.

  • 44. Data: 2011-03-07 15:37:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > Dla mnie jest to mocno głupie w sytuacji kiedy w bloku i tak
    > jest odpowiednie przyłącze gazowe do własnej kotłowni.

    błogosławieni cisi i ignoranci...

    już dałem ci cytat to przepisów prawa które wyłączają możliwość montowania
    kuchenek w większości współćześnmei budowanych budynków.

  • 45. Data: 2011-03-07 16:19:54
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 14:20:54 +0100, Aha napisał(a):

    > Butla nie wybucha bo ma zawor ktory chroni przed tym, wczoraj na
    > diskowery byl program o tym.

    Wykręć 998, poproś o połączenie z Dąbrową Górniczą i wytłumacz im że butle
    nie wybuchają bo widziałeś w tv program o tym...
    http://www.se.pl/wydarzenia/kronika-kryminalna/dabro
    wa-gornicza-wybuch-butli-z-gazem-w-bloku-na-n_159230
    .html

    http://www.google.com/search?q=wybuch+gazu+butle

    Henry

  • 46. Data: 2011-03-07 16:27:50
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-07 16:37, Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > błogosławieni cisi i ignoranci...
    >
    > już dałem ci cytat to przepisów prawa które wyłączają możliwość
    > montowania kuchenek w większości współćześnmei budowanych budynków.

    Jeszcze jakbyś sobie te 35 metrów na piętra potrafił przeliczyć
    to pewnie podał byś gdzie takie wysokie budynki mieszkalne
    budują. :-)
    I podał byś skąd dane że takich buduje się większość ?
    Może ja w dziwnym miejscu tego kraju mieszkam bo od kiedy
    od czwartego piętra winda obowiązuje to nowe bloki w większości
    mają tylko parter i trzy piętra. :-)

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2011-03-07 16:38:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > Może ja w dziwnym miejscu tego kraju mieszkam bo od kiedy
    > od czwartego piętra winda obowiązuje to nowe bloki w większości

    ten wsam raz ma 11 pięter...

    no i ktoś ma instalcje gazu płynnego w budynku powyżej 12 m :)

  • 48. Data: 2011-03-07 18:42:10
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-07 17:38, Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > ten wsam raz ma 11 pięter...
    >
    > no i ktoś ma instalcje gazu płynnego w budynku powyżej 12 m :)

    35 metrów to powyżej 11 piętra, instalacje gazu płynnego ma gość
    na parterze, i nie byłeś łaskaw odpowiedzieć skąd dane że większość
    bloków mieszkalnych to wieżowce ?

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2011-03-07 19:19:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadoslawF wrote:

    > 35 metrów to powyżej 11 piętra, instalacje gazu płynnego ma gość
    > na parterze, i nie byłeś łaskaw odpowiedzieć skąd dane że większość
    > bloków mieszkalnych to wieżowce ?

    Przyznaję sie pojechałem za daleko :)

    do 25 metrów może być gaz bez ograniczeń powyżej za zgodą
    komendanta wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej.

    co nie zmienia faktu, że temacie źródłowym była mowa o barze z butlami w
    budynku 11 pietrowym z kotłownią gazową na ostatnim piętrze:

[...]

    co załatwia problem baru z gazem płynnym. w nawet 1 piętrowym domu z gazowa
    kotłowanią na gaz ziemny.

    acha i żeby nie było, że kuchenka z butli to nie instalacja:

    4. Instalacj? gazow? zasilan? gazem p?ynnym z indywidualnej butli,
    znajduj?cej si? wewn?trz budynku,
    stanowi butla gazowa, urz?dzenie redukcyjne przy butli, przewod z armatur?,
    kszta?tkami i innym
    wyposa?eniem, a tak?e urz?dzenie gazowe wraz z przewodami spalinowymi lub
    powietrzno-spalinowymi,
    je?eli stanowi? one element sk?adowy urz?dze? gazowych.

  • 50. Data: 2011-03-07 19:25:32
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał

    > Nieprawda. Napisałeś coś takiego:
    > "Sytuacja jest niezgodna z rozporządzeniem w sprawie warunkw
    > technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie."

    I najwyraźniej nie rozumiesz tego co czytasz.

    > Ja twierdzę że jest możliwe aby gość w lokalu użytkowym miał
    > butlę z gazem legalnie. I najpierw trzeba by to sprawdzić zamiast
    > zakładać że jest inaczej i wmawiać rozmówcy to co ty. :-)

    Czy wreszcie przeczytałeś wskazany przeze mnie przepis?