  • 31. Data: 2010-03-11 13:32:14
    Temat: Re: Burmistrz pozywa za komantarze na forum
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 13:19:22 +0000, Massai napisał(a):

    > Pokopałem trochę w necie, znalazłem już wcześniej:
    > http://prawo.vagla.pl/node/8548
    >
    > Tam się sąd pobawił w rozróżnianie pomiędzy komentarzami userów a
    > artykułami.

    No widzisz, i słusznie uczynił.
    Ale zważ jeszcze, że to była sprawa karna. Tam jest troszkę inaczej niż w
    cywilnych o naruszenie dóbr osobistych.

    > Dość spójnie to uzasadniał (znaczy opis tego słownego uzasadnienia jest
    > sensowny), ale przyznam że nie przekonuje mnie to do końca.

    Musisz się dotrzeć ;-)

    > No dobra, powiedz mi na jakiej podstawie chcesz, nie wiem, wytoczyć
    > proces adminowi forum który usuwa Twoje posty, bo Cię nie lubi, albo nie
    > podoba mu się imię/ksywka Olgierd.

    Chyba cały czas wałkujemy temat *nie usuwania* takich danych.

    > Ten art. 14 ma sporo sensu w odniesieniu do adminów SERWERÓW - jest
    > umowa, faktura zapłacona, więc MUSI sie pojawić coś "nielegalnego" czy
    > niezgodnego z regulaminem żeby była podstawa coś takiego
    > zablokować/wypowiedzieć umowę. No i żeby admin był kryty jak to coś się
    > na jakiś czas pojawi, i będzie wisiało do czasu reakcji.

    To dotyczy każdego przypadku. Hostingiem nazywa się to zresztą nie w
    ustawie, lecz potocznie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl

  • 32. Data: 2010-03-11 13:41:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

    > No właśnie widzę tę różnicę.
    > Tylko uważam ze prowadzenie serwisu internetowego w postaci forum NIE
    > jest "udostępnianiem miejsca na dane" ale własnie "publikacją danych"
    > dostarczanych przez userów.

    Czyli wg. ciebie właściciel słupa ogłoszeniowego, do którego każdy może
    sobie ogłoszenie przykleić - te ogłoszenia publikuje.

    > Utwierdza mnie w tym też "wszechwładza" admina forum. Admin może
    > wywalić jakies posty, bo mu się coś nie będzie podobało. De facto od

    Patrz wyżej.

  • 33. Data: 2010-03-11 14:01:29
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Olgierd wrote:

    > Musisz się dotrzeć ;-)

    Tzn.? Ja nie mam na tę sprawę jednoznacznego poglądu, rozważam różne za
    i przeciw.

    > Chyba cały czas wałkujemy temat *nie usuwania* takich danych.

    Powyżej twierdziłeś że nie może ot tak sobie cenzurować.

    A jaki to ma związek? Nie trzeba było pomijać tego w moim poście:
    "Trochę dziwne jest dla mnie taki dualizm - z jednej strony admin forum
    ma władzę nad tym co jest publikowane (bo może sobie usuwać co chce,
    nawet jeśli tego nie robi), a z drugiej niby nie ma władzy bo "przecież
    nie moderuje", czyli nie sprawdza każdego postu przed publikacją."

    Jeśli jest tak jak ja uważam, że może sobie cenzurować, to i teza że
    "nie ma wpływu na zawartość, więc nie publikuje a jedynie przechowuje
    dane" nie bardzo trzyma się kupy.

    Bo skoro może sobie cenzurowac jak chce, to i ma wpływ na zawartość.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 34. Data: 2010-03-11 15:10:37
    Od: <s...@a...pl>

    > Tutaj nie powiedział.

    Moim zdaniem powiedział o tym "poszkodowany":

    "W pozwie czytamy też, że burmistrz zwrócił się do administratora strony
    NaszaKalwaria.pl Tomasza Balusia o usunięcie komentarzy. Ten odmówił, twierdząc,
    że za treść komentarzy nie odpowiada, gdyż są one własnością ich twórców. To
    spowodowało wniesienie pozwu do sądu. "

    Ja to czytam w ten sposób, że admin *wie* o tym, że komenatrze naruszają prawo,
    ale chce umyć od tego ręce. Zgodnie z art. 13.2. ustawy o świadczeniu usług
    drogą elektroniczną staje się współodpowiedzialnym.

    > I jeśli nie chcesz wchodzić w grubsze sprawy - nie chcesz chyba też
    > odpowiadać za popełnione przez niego zwykłe wykroczenia drogowe, prawda?

    Nie chce za żadne. Ale jeśli dam np. dziecku samochód, to nie mam wyboru. Muszę
    odpowiadać.

  • 35. Data: 2010-03-11 15:17:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 14:01:29 +0000, Massai napisał(a):

    > Powyżej twierdziłeś że nie może ot tak sobie cenzurować.

    Ach, to masz na myśli.
    No więc ot tak też nie może, co stanie się jasne jak przeczytasz art. 14
    ust. 2-3 tejże ustawy.

    A jeśli nie jest tak jak uważasz? ;-)

  • 36. Data: 2010-03-11 15:18:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 16:10:37 +0100, sympatyczna_poczta_a napisał(a):

    > Ja to czytam w ten sposób, że admin *wie* o tym, że komenatrze naruszają
    > prawo, ale chce umyć od tego ręce. Zgodnie z art. 13.2. ustawy o
    > świadczeniu usług drogą elektroniczną staje się współodpowiedzialnym.

    Tak, ale podstawa to nie art. 13 ust. 2 UoŚUDE.

  • 37. Data: 2010-03-11 16:08:40
    Od: <s...@a...pl>

    > Tak, ale podstawa to nie art. 13 ust. 2 UoŚUDE.

    Wczytując się w ustawę rzeczywiście 13 odpada, bardziej pasuje 14.
    Cóż, prawnikiem nie jestem, ale ta grupa jest i tak jedną z czterech czytanych
    :)

  • 38. Data: 2010-03-11 17:36:27
    Temat: Polskie prawo...
    Od: pol <v...@o...pl>

    Jakby art. nie szukać to wychodzi mi na to, że polskie prawo nie "zdąża"
    za netem. Skoro skazuje się admina za treści na jego forum dyskusyjnym to
    powinno się też ścigać adminów serwerów, na których znajdują się grupy
    news :>
    Z innej mańki. Załóżmy, że mam na stronie bramkę www <=> nntp gdzie można
    czytać i pisać posty na grupy. Czy w takim przypadku sąd też udupi admina
    takiego portalu? Skoro tak to zamknąć M$ za outlook express i inne firmy
    za czytniki grup.
    Jeśli ta sprawa zakończy się dla admina przegraną zakładam na swojej
    stronie bramkę www <=> nntp i poczekam co w moim przypadku wyduma sąd.

  • 39. Data: 2010-03-12 07:31:47
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    Olgierd wrote:

    > Tak, ale podstawa to nie art. 13 ust. 2 UoŚUDE.

    Czy w ogóle ta ustawa ma tutaj *jakiekolwiek* zastosowanie?
    Przepisów ustawy nie stosuje się do:

    "2) używania poczty elektronicznej lub innego równorzędnego środka
    komunikacji elektronicznej między osobami fizycznymi, w celach
    osobistych niezwiązanych z prowadzoną przez te osoby, chociażby
    ubocznie, działalnością zarobkową lub wykonywanym przez nie zawodem"

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d? s: a- C++ ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N+ DI+ V-

  • 40. Data: 2010-03-12 08:01:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 12 Mar 2010 08:31:47 +0100, Robert Jaroszuk napisał(a):

> [...]
    > osobistych niezwiązanych z prowadzoną przez te osoby, chociażby
    > ubocznie, działalnością zarobkową lub wykonywanym przez nie zawodem"

    Ale forum internetowe nie jest równorzędnym środkiem do poczty
    elektronicznej, zaś cel jego prowadzenia raczej nie będzie celem
    osobistym.