  • 1. Data: 2010-03-10 11:50:36
    Temat: Do kogo o zadośćuczynienie ?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Jest sobie wspólnota. Mała wspólnota. Jedno z mieszkań należy do
    właściciela instytucjonalnego. Mieszkają w nim najemcy. Na skutek samowoli
    budowlanej tychże najemców zostalismy z rodziną narażeni na zaczadzenie,
    zostaliśmy ewakuowani z mieszkania, umieszczeni w szpitalu na obserwacji
    itd. Wszystko dzieki mojej czujności i znalezieniu przyczyn ulatniania się
    dymu z nieszczelnego komina, wezwaniu Straży Pożarnej itd.
    Od kogo w tej sytuacji żądać zadościuczynienia? Od właściciela który
    przez niedopełnienie nadzoru dopuścił do samowoli budowlanej czy od najemców
    którzy się jej dopuścili.
    Właściciel to właściciel - odpowiada za lokal i jego stan.
    Najemca, wprawdzie sprawca,ale dziś ten a jutro może być inny.
    Skłaniam się ku temu aby dochodzić roszczeń od właściciela a on niech sobie
    potem z najemcą sprawy załatwia. Czy słusznie ?
    --
    Jackare

  • 2. Data: 2010-03-12 08:20:07
    Temat: Re: Do kogo o zadośćuczynienie ?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Nie ma to jak super odzew.... Czy to aż tak magiczne pytanie?
    Mimo wszystko dzięki.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-03-13 23:06:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jackare pisze:

    > Od kogo w tej sytuacji żądać zadościuczynienia? Od właściciela który
    > przez niedopełnienie nadzoru dopuścił do samowoli budowlanej czy od
    > najemców którzy się jej dopuścili.

    IMO od tych którzy się jej dopuścili, bo to oni są faktycznymi sprawcami
    zaczadzenia.

    Przez analogie - gdyby ten najemca był miłośnikiem zbierania niewypałów
    i by mu coś w mieszkaniu wybuchło tak że byłbyś poszkodowany, to chyba
    sprawa byłaby jasna?

    > Właściciel to właściciel - odpowiada za lokal i jego stan.
    > Najemca, wprawdzie sprawca,ale dziś ten a jutro może być inny.

    Sprawcą zagrożenia jest ten jeden konkretny najemca który jak się
    domyślam coś tam rzeźbił w instalacji kominowej.

    > Skłaniam się ku temu aby dochodzić roszczeń od właściciela a on niech
    > sobie potem z najemcą sprawy załatwia. Czy słusznie ?

    IMO najemca odpowiada za zaczadzenie, natomiast właściciel powinien
    doprowadzić budowlę do stanu właściwego i ewentualnie tą kwestię już
    sobie rozliczać z najemcą.