    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Budżet obywatelski
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 10 Sep 2016 12:48:40 +0200

    Dnia Sat, 10 Sep 2016 09:59:07 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zaznaczyłem, ze trzeba przejrzeć papiery. Ale te referenda, to normalne
    > dysponowanie środkami.

    Referenda u nas to przede wszystkim maja ograniczona moc prawna.
    Taka zaledwie wskazowka dla wladzy, ktora i tak moze zrobic co zechce.

    A to chyba nawet formalne referendum nie bylo - wladza stwierdzila, ze
    wyslucha mieszkancow, i wysluchala w formie glosowania.

    > To nie może być pomysł bez kalkulacji. Po wyborze
    > projektu samorząd powinien ogłosić przetarg na wykonanie projektu

    Przejrzyj jaka strone takich projektow.
    Tak wlasnie jest - zglaszajacy twierdzi, ze to bedzie kosztowac 50
    tys, urzednik oceniajacy - ze jednak 300.
    Przetarg jesli potrzebny - to jest oglaszany i wtedy wychodzi
    prawdziwa cena.

    > przegłosowanego i co najwyżej okazałoby się, że nikt tego w proponowanej
    > kasie nie zrobi i albo miasto dokłada z innych środków, albo nie ma
    > parkingu i tyle.

    No wlasnie - miasto doklada, albo skresla czesc projektow, albo
    przenosi na nastepny rok, albo zmniejsza, albo nie zmniejsza, tylko na
    razie brukuje polowe - gdzie tu przestepstwo widzisz ?

    A moze byc tak, ze przepisy szczegolowe uniemozliwiaja zrobienie
    zgodnie ze zgloszonym projektem, bo przejscie potrzebne, droga
    pozarowa, gazociag pod spodem, plan zagospodarowania, czy np polowa
    terenu jest wlasnoscia spoldzielni ...

    J.