  • 1. Data: 2016-09-08 14:22:59
    Temat: Budżet obywatelski
    Od: pierwiosnek <p...@o...pl>

    Dzień dobry,
    w zeszłym roku zagłosowałam na jeden z projektów z tzw.Budżetu
    Obywatelskiego - dotyczył budowy parkingu w okolicy mojego bloku. Do
    projektu załączona była mapka poglądowa, na której zaznaczono planowany
    obszar inwestycji. Parking zbudowano, ale nie przystaje swoim obszarem
    do tego, co przedstawiała mapka (jest mniej więcej połowę mniejszy).
    Oczywiście będę rozmawiać z Urzędem Miasta o tej różnicy, natomiast
    obawiam się, że dowiem się że mapka była poglądowa, a w trakcie
    realizacji okazało się, że projekt trzeba zmodyfikować, bo "coś tam".
    Nie zagłosowałabym na projekt parkingu, gdybym wiedziała, że będzie on
    taki mały. Może macie jakieś pomysły co do dalszych kroków - co mogę w
    takiej sprawie zrobić, na jakie przepisy się powołać w trakcie rozmowy?
    Pozdrawiam,

    pierwiosnek

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2016-09-08 15:31:43
    Temat: Re: Budżet obywatelski
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pierwiosnek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >planowany obszar inwestycji. Parking zbudowano, ale nie przystaje
    >swoim obszarem do tego, co przedstawiała mapka (jest mniej więcej

    Zglos drugi projekt - powiekszenie parkingu.
    Mapke do wniosku masz gotowa, cena bedzie tez mniejsza :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-09-09 23:26:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-09-16 o 14:22, pierwiosnek pisze:

> [...]
    > taki mały. Może macie jakieś pomysły co do dalszych kroków - co mogę w
    > takiej sprawie zrobić, na jakie przepisy się powołać w trakcie rozmowy?

    NA wstępie zaznaczam, że opieram sie na powyższym tekście. Trzeba by
    było zbadać przykłądowo, czy mapki nie przedstawiały rejonu, w jakim
    będzie budowany parking, zamiast samego parkingu.

    Tak, czy siak referendum jest sposobem postawienia do dyspozycji
    uprawnionej grupy osób pewnych środków finansowych, którymi mogą oni
    rozporządzać poprzez głosowanie. Wykazanie, że doszło do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem, bowiem sprzedano im mniej, niż oferowano nie
    wydaje mi się zatem szczególnie trudne, a co za tym idzie mamy do
    czynienia z oszustwem. Należy zatem złożyć zawiadomienie o podejrzeniu
    popełnienia przestępstwa.

  • 4. Data: 2016-09-10 09:32:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Sep 2016 23:26:06 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > wydaje mi się zatem szczególnie trudne, a co za tym idzie mamy do
    > czynienia z oszustwem. Należy zatem złożyć zawiadomienie o podejrzeniu

    Czy ty nie przesadzasz, czy moze chcesz jakiegos samorzadowca
    przymknac ?

    Byl projekt, a w zasadzie pomysl obywatelski, zostal wybrany, zrobiono
    projekt szczegolowy, przy ktorym juz rozne rzeczy mogly wyjsc, byl
    szczegolowy kosztorys, przetarg, wykonanie i platnosc.
    I gdzie tu chcesz przestepstwo znalezc ?

    J.

  • 5. Data: 2016-09-10 09:59:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-09-16 o 09:32, J.F. pisze:

> [...]
    > szczegolowy kosztorys, przetarg, wykonanie i platnosc.
    > I gdzie tu chcesz przestepstwo znalezc ?

    Zaznaczyłem, ze trzeba przejrzeć papiery. Ale te referenda, to normalne
    dysponowanie środkami. To nie może być pomysł bez kalkulacji. Po wyborze
    projektu samorząd powinien ogłosić przetarg na wykonanie projektu
    przegłosowanego i co najwyżej okazałoby się, że nikt tego w proponowanej
    kasie nie zrobi i albo miasto dokłada z innych środków, albo nie ma
    parkingu i tyle.

  • 6. Data: 2016-09-10 12:48:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Sep 2016 09:59:07 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zaznaczyłem, ze trzeba przejrzeć papiery. Ale te referenda, to normalne
    > dysponowanie środkami.

    Referenda u nas to przede wszystkim maja ograniczona moc prawna.
    Taka zaledwie wskazowka dla wladzy, ktora i tak moze zrobic co zechce.

    A to chyba nawet formalne referendum nie bylo - wladza stwierdzila, ze
    wyslucha mieszkancow, i wysluchala w formie glosowania.

    > To nie może być pomysł bez kalkulacji. Po wyborze
    > projektu samorząd powinien ogłosić przetarg na wykonanie projektu

    Przejrzyj jaka strone takich projektow.
    Tak wlasnie jest - zglaszajacy twierdzi, ze to bedzie kosztowac 50
    tys, urzednik oceniajacy - ze jednak 300.
    Przetarg jesli potrzebny - to jest oglaszany i wtedy wychodzi
    prawdziwa cena.

    > przegłosowanego i co najwyżej okazałoby się, że nikt tego w proponowanej
    > kasie nie zrobi i albo miasto dokłada z innych środków, albo nie ma
    > parkingu i tyle.

    No wlasnie - miasto doklada, albo skresla czesc projektow, albo
    przenosi na nastepny rok, albo zmniejsza, albo nie zmniejsza, tylko na
    razie brukuje polowe - gdzie tu przestepstwo widzisz ?

    A moze byc tak, ze przepisy szczegolowe uniemozliwiaja zrobienie
    zgodnie ze zgloszonym projektem, bo przejscie potrzebne, droga
    pozarowa, gazociag pod spodem, plan zagospodarowania, czy np polowa
    terenu jest wlasnoscia spoldzielni ...

    J.

  • 7. Data: 2016-09-10 20:58:45
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    zgodnie ze zgloszonym projektem, bo przejscie potrzebne, droga
    pozarowa, gazociag pod spodem, plan zagospodarowania, czy np polowa
    ... i zamiast emerytury wypłacimy panu zasiłek :-)

  • 8. Data: 2016-09-10 23:31:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 10 września 2016 22:49:30 UTC+2 użytkownik re napisał:

    > ... i zamiast emerytury wypłacimy panu zasiłek :-)
    był który z Was na konsultacjach projektu budżetu obywatelskiego i później przy
    etapie realizacji?
    Chyba nie.

  • 9. Data: 2016-09-11 00:24:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Kris"

    > ... i zamiast emerytury wypłacimy panu zasiłek :-)
    był który z Was na konsultacjach projektu budżetu obywatelskiego i później
> [...]
    Co chcesz nam przekazać ?

  • 10. Data: 2016-09-11 20:26:58
    Od: pierwiosnek <p...@o...pl>

    W dniu 2016-09-10 o 23:31, Kris pisze:

    > był który z Was na konsultacjach projektu budżetu obywatelskiego i później przy
    etapie realizacji?
    > Chyba nie.

    Jeśli dobrze rozumiem, to masz doświadczenie w temacie. Czy mógłbyś
    rozwinąć temat? Może da mi to lepszy obraz sytuacji i pozwoli zrozumieć,
    czemu zostało wykonane coś innego niż to, na co zagłosowałam...
    Pozdrawiam,

    pierwiosnek

    ---
    Avast.