  • Data: 2017-04-20 01:44:48
    Temat: Re: Brunon Kwiecień: Tak winny/"winny" by przyklepać areszt?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    http://wiadomosci.wp.pl/sad-apelacyjny-obnizyl-wyrok
    -dla-brunona-kwietnia-6113645719815809a

    >Jak często Wysokie Sądy w RP3 mogą sprawiać wrażenie że ferują wyroki
    >mające "przyklepać" już odbyty areszt? Ja jakoś ciężko grzeszę
    >odnoszeniem takiego *osobistego* wrażenia zbyt często. Im więcej
    >prokuratura przetrzyma oskarżanego w areszcie tym wyższy wyrok może
    >sobie (niemal) zagwarantować?

    jakis kiepski przyklad wybrales.

    Siedzial w areszcie 4.5 roku, a sad zawyrokowal lat 9. I to ma byc
    "przyklepanie" ?
    Ale przeciez to apelacja.

    Wczesniej siedzial troche ponad rok, zanim proces sie rozpoczal.
    Proces trwal dwa lata, wiec lacznie siedzial juz 3, a sad orzekl 13.

    No coz, taka u nas procedura - sad sie nie spieszy, a podejrzany
    siedzi bez wyroku.
    w 80-90% przypadkow sie pewnie sprawdza.
    Tyle, ze gdzies tam juz od poczatku sedzia musi byc przekonany o
    winie, skoro areszt przedluza.

    Bo to przeciez nie "prokuratura trzyma", tylko prokuratura wnioskuje,
    a sad o areszcie orzeka.

    No i w miare naturalne, ze im wiekszego wyroku sie sad spodziewa, tym
    dluzej moze trzymac w areszcie i sie nie spieszyc z procesem.

    Teraz bedzie ciekawa sprawa Ewy Tylman.
    Zobaczymy co tam w koncu sad orzeknie i jak sie skonczy.
    Szkoda, ze nikt procesu nie sledzi, to moze by ocenil "dowody"
    prokuratury.

    Ale ... co sad robil przez poprzedni rok, gdy przedluzal areszty ..

    J.