  • 21. Data: 2009-07-21 13:07:40
    Temat: Re: Brak meldunku przy sprzedaży mieszkania
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    > Gdzie?

    W przepisach.

    > No i co to stały pobyt?

    No przeciez nie "trasa" kierowcy ciezarowki ani cyrku. Tak kierowca,
    jak cyrkowiec, maja gdzies swoje "stałe leże" z żoną i dziećmi.
    Tu problemu nie widzę.

    Gorzej, jak np. kobieta opiekuje się wnukami - tydzień u jednej córki,
    tydzień u drugiej, a sama trzeciego mieszkania nie ma.

    MJ

  • 22. Data: 2009-07-21 14:05:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 lipiec 2009 15:07
    (autor Michal Jankowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <k...@c...fuw.edu.pl>):

    > W przepisach.

    Których?

    > No przeciez nie "trasa" kierowcy ciezarowki ani cyrku. Tak kierowca,
    > jak cyrkowiec, maja gdzies swoje "stałe leże" z żoną i dziećmi.
    > Tu problemu nie widzę.

    Cyrkowiec niekoniecznie. Zapewne mieszka w wozie całe życie. Kierocwa może
    ma, a może nie ma.

    > Gorzej, jak np. kobieta opiekuje się wnukami - tydzień u jednej córki,
    > tydzień u drugiej, a sama trzeciego mieszkania nie ma.

    No albo podawane przeze mnie babcie, które są pod opieką objazdową różnych
    dzieci. Część roku u jednej córki, część u syna, część u drugiej córki etc.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 23. Data: 2009-07-21 15:56:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    > Których?

    Ustawa o ewidencji ludnosci...

    MJ

  • 24. Data: 2009-07-22 21:05:12
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tristan pisze:

    > czyli jednak US = zameldowanie. A jak gość się wymelduje i będzie
    > zamieszkiwał jako bezdomny kątem po znajomych, to powinien się oficjalnie
    > przenieść do US Warszawa, nie?

    Nie, zeznanie podatkowe skladasz w US wlasciwym dla miejsca zamieszkania
    na dzien 31 grudnia za rok, za jaki skladasz zeznanie podatkowe.

    Wiec jesli 31 grudnia 2009 roku bedziesz mieszkac pod mostem, to
    faktycznie zeznanie podatkowe bedziesz skladac w US Warszawa Srodmiescie.

    Natomiast jesli 31 grudnia 2009 roku bedziesz mieszkac pokatnie u
    znajomych w Pcimiu to zeznanie skladasz w US Pcim.

    Jacek Kustra

  • 25. Data: 2009-07-23 17:09:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h442db$f20$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie ma prawnej definicji adresu zamieszkania - chyba.
    Bo to się nazywa miejsce zamieszkania (art. 25 KC).

    > Wiem, jest to uciążliwe, dlatego w praktyce jak ktoś się przeprowadza, a
    > nie przemeldowuje, to mieszka w Warszawie, a zeznania wysyła do
    > Białegostoku na przykład. Tylko że ma wtedy ograniczone prawa do ulg - np.
    > nie odliczy sobie internetu z miejsca zamieszkania.
    Niekoniecznie. Wystarczy IMO mieć dokument potwierdzający prawo do lokalu
    (np. umowę najmu) i imienną fakturę od providera na usługę dostarczaną do
    tego miejsca.
    Meldunek nie ma tu nic do rzeczy.
    Ale upierd-ignorant, z którym usiłujesz dyskutować zaraz ci jakis nowy
    nonsens pewnie wyduma.

    --
    Jotte

  • 26. Data: 2009-07-23 17:28:53
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Niekoniecznie. Wystarczy IMO mieć dokument potwierdzający prawo do lokalu

    Np. prawo kaduka do zajmowania miejsca parkingowego dla inwalidy?

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 27. Data: 2009-07-23 17:50:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > Niekoniecznie. Wystarczy IMO mieć dokument potwierdzający prawo do
    > lokalu (np. umowę najmu) i imienną fakturę od providera na usługę

    Tak, tylko że wtedy automatycznie podkłada się, że nie poinformował
    US na druku NIP1/3 o nowym miejscu zamieszkania, co też jest ponoć karalne.

    > Meldunek nie ma tu nic do rzeczy.

    Prawda.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2009-07-23 18:18:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h4a7tj$lk8$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Tak, tylko że wtedy automatycznie podkłada się, że nie poinformował US na
    > druku NIP1/3 o nowym miejscu zamieszkania, co też jest ponoć
    > karalne.
    Nie znam jednak przepisu, który nakazywałby posiadanie miejsca zamieszkania.
    Prawo do lokalu nie jest przeciez tożsame z miejscem zamieszkania.
    Tak sobie kombinuję, bo mam prawo własności do dwóch lokali mieszkalnych, a
    zameldowany jestem w jeszcze innym... :)

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2009-07-23 20:16:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > Tak sobie kombinuję, bo mam prawo własności do dwóch lokali
    > mieszkalnych, a zameldowany jestem w jeszcze innym... :)

    Nie musisz mieć miejsca zamieszkania. Jednakże ulgę internetową
    możesz użyć tylko w miejscu zamieszkania. Jeśli ktoś zatem odlicza sobie
    internet w miejscu X, i nie zgłasza miejsca X jako swojego miejsca
    zamieszkania, to:

    1. Albo tam nie mieszka i nie ma prawa odliczyć internetu
    2. Albo tam mieszka i nie dopełnił obowiązku rejestracji w US.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2009-07-23 20:27:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 22 lipiec 2009 23:05
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4a677f16$1@news.home.net.pl>):

    > Nie, zeznanie podatkowe skladasz w US wlasciwym dla miejsca zamieszkania
    > na dzien 31 grudnia za rok, za jaki skladasz zeznanie podatkowe.

    No pacz, a ja składam co miesiąc. :-P

    Poza tym, zeznanie podatkowe zeznaniem, a obowiązek wyboru właściwego US
    swoje.