  • 1. Data: 2009-07-20 20:17:17
    Temat: Brak meldunku przy sprzedaży mieszkania
    Od: Jakub Krajewski <j...@w...krajewski.org>

    Witam,

    Czy macie jaiś pomysł jak rozwiązać taką sytuację - sprzedajemy z żoną
    mieszkanie i kupujemy "nowe" (na rynku wtórnym). Problem w tym, że
    kupujący nasze obecne mieszkanie musi wprowadzić się z początkiem
    sierpnia, a sprzedający "nowe" może wyprowadzić się dopiero pod koniec
    września.

    Czyli mamy jakby dwa miesiące przerwy. Kupujący naturalnie wymaga
    mieszkania czystego od meldunku. Poniżej był wątek o obowiązku
    meldunkowym, ale jak to wygląda w takiej sytuacji? Mam dowód, wszystkie
    dokumenty, konto bankowe na obecny adres, jaki będzie mój stan prawny
    jeśli się z niego wymelduję a nie będę zameldowany w nowym (dowód,
    prawo jazdy itd.)?

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub Krajewski, kraju
    ~~~~~ 823299083s ~~~~~

  • 2. Data: 2009-07-20 20:35:08
    Temat: Re: Brak meldunku przy sprzedaży mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jakub Krajewski wrote:
> [...]
    > dokumenty, konto bankowe na obecny adres, jaki będzie mój stan prawny
    > jeśli się z niego wymelduję a nie będę zameldowany w nowym (dowód,

    Najprostsze pytanie.
    A gdzie będziecie mieszkać od początku sierpnia do końca września?

  • 3. Data: 2009-07-20 20:40:48
    Od: Jakub Krajewski <j...@w...krajewski.org>

    witek <h42kds$n86$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    [...]
    > Najprostsze pytanie.
    > A gdzie będziecie mieszkać od początku sierpnia do końca września?

    Zapewne u rodziny (chociaż szukamy też czegoś innego).

    Hm, meldunek tymczasowy? Może dostanę wtedy pewnie jakieś zaświadczenie
    i będę mógł zatrzymać dowód? ;) Przepraszam za gąszcz pytań, przejdę
    się do urzędu jutro ale chciałem wiedzieć mniej więcej na czym stoję.

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub Krajewski, kraju
    ~~~~~ 823300555s ~~~~~

  • 4. Data: 2009-07-20 21:24:06
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

    Użytkownik "Jakub Krajewski" <j...@w...krajewski.org> napisał w
    wiadomości news:1957079.qWbKRVvXX4@kraju.core...
> [...]
    > i będę mógł zatrzymać dowód? ;) Przepraszam za gąszcz pytań, przejdę
    > się do urzędu jutro ale chciałem wiedzieć mniej więcej na czym stoję.

    chyba troszeczke dramatyzujesz ;)
    ja juz od dosc dawna mam dowód ze starym meldunkiem a posługuje sie
    potwierdzeniem zameldowania i oprócz tego ze panie w urzedach czasem
    wymagaja nie starszego niz 3 miesiace nie mam zadnych problemów.
    Spróbuj sie dogadac z nowym wlascicielem ze przez czas twojego "zawieszenia"
    bedzie oddawal Tobie korespondencje a w podziekowaniu daj mu flaszeczke
    dobergo wina.
    jak sie juz docelowo zameldujesz to zmienisz dokumenty i wyprostujesz
    sprawy we wsztstkich instytuchach... choc z doswiadczenia wiem ze to
    nierealne ;) nie da sie wyslac stosownego pisma do WSZYSTKICH którzy
    dysponuja Twoim adresem, szczegolnie jesli na tym starym mieszkało sie dosc
    dlugo

    E.

  • 5. Data: 2009-07-20 22:14:16
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Jakub Krajewski pisze:
> [...]
    > i będę mógł zatrzymać dowód? ;) Przepraszam za gąszcz pytań, przejdę
    > się do urzędu jutro ale chciałem wiedzieć mniej więcej na czym stoję.

    A powiedz mi Jakubie do czego ten meldunek jest ci potrzebny ?
    Myslisz ze jak sie wymeldujesz z mieszkania to od razu zamkna cie do
    wiezienia albo psychiatryka i zabiora ci wszystko ?

  • 6. Data: 2009-07-20 22:14:31
    Od: NotBear <p...@H...interia.pl>

    Easy wrote:
    > ja juz od dosc dawna mam dowód ze starym meldunkiem a posługuje sie
    > potwierdzeniem zameldowania i oprócz tego ze panie w urzedach czasem
    > wymagaja nie starszego niz 3 miesiace nie mam zadnych problemów.

    Jesli dluzej niz 3 miesiace, to w mysl aktualnej ustawy o ewidencji
    ludnosci (Dz.U. nr 195, poz. 1198) dowod jest niewazny. Dziekuj paniom,
    ze nie stosuja sie restrykcyjnie do przepisow ;-)

    --
    NotBear

  • 7. Data: 2009-07-21 04:39:16
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Kupujący naturalnie wymaga mieszkania czystego od meldunku.

    Ja bym na jego miejscu wymagał raczej wyprowadzenia się.

    --
    andreas

  • 8. Data: 2009-07-21 06:44:02
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

    Użytkownik "NotBear" <p...@H...interia.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli dluzej niz 3 miesiace, to w mysl aktualnej ustawy o ewidencji
    > ludnosci (Dz.U. nr 195, poz. 1198) dowod jest niewazny. Dziekuj paniom, ze
    > nie stosuja sie restrykcyjnie do przepisow ;)

    ne no spoko, wem ze kiedys w koncu bede musiała go wymienic.. ale chodzi o
    to zeby ne panikowac;)

  • 9. Data: 2009-07-21 08:30:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 lipiec 2009 00:14
    (autor games
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4a64ec36$1@news.home.net.pl>):

    > A powiedz mi Jakubie do czego ten meldunek jest ci potrzebny ?

    No choćby po to, żeby nie musieć się przenosić do US Warszawa. Bo tam ZTCW
    przynależą bezdomni.

    > Myslisz ze jak sie wymeldujesz z mieszkania to od razu zamkna cie do
    > wiezienia albo psychiatryka i zabiora ci wszystko ?

    No z pracą dla bezdomnych też jest jakiś kłopot. Taki paradoks, gdzieś w
    radio kiedyś nagłaśniali. Że jest bezdomny, jest pracodawca, a są jakieś
    jaja, bo jest bezdomny i nie ma meldunku.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 10. Data: 2009-07-21 08:35:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <4a64ec36$1@news.home.net.pl>):

    > No choćby po to, żeby nie musieć się przenosić do US Warszawa. Bo tam ZTCW

    US nie interesuje miejsce zameldowania. Należy się do US względem
    miejsca zamieszkania.

    > No z pracą dla bezdomnych też jest jakiś kłopot. Taki paradoks, gdzieś w
    > radio kiedyś nagłaśniali. Że jest bezdomny, jest pracodawca, a są jakieś
    > jaja, bo jest bezdomny i nie ma meldunku.

    Erewań?

    --
    Liwiusz