  • 41. Data: 2008-01-14 15:03:10
    Temat: Re: Brak meldunku
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 14 Sty, 15:46, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Obchodzi o tyle, o ile wynika to z obowiązku opisanego poniżej:
    > art. 30
    > 1. Dozorca domu, a jeżeli nie ma dozorcy - administrator domu, a jeżeli
    > nie ma administratora - właściciel domu jest obowiązany zawiadomić
    > właściwy organ wymieniony w art. 11 ust. 1 o niedopełnieniu obowiązku
    > zameldowania lub wymeldowania się przez osobę przebywającą w tym domu.

    A skad wlasciciel ma wiedziec czy osoba wynajmujaca lokal dopelnila
    obowiazku meldunkowego? Czy wynajmujacy ma obowiazek powiadomic
    wlasciciela o dopelnieniu, badz niedopelnieniu obowiazku meldunkowego?

  • 42. Data: 2008-01-14 15:04:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    castrol pisze:

    > A skad wlasciciel ma wiedziec czy osoba wynajmujaca lokal dopelnila
    > obowiazku meldunkowego? Czy wynajmujacy ma obowiazek powiadomic
    > wlasciciela o dopelnieniu, badz niedopelnieniu obowiazku meldunkowego?

    Wymagasz od tej ustawy jakiejś racjonalności? Nie doszukasz się.
    Kolejne pytanie: jak mieszkaniec ma się zameldować, jeśli nie ma tytułu
    prawnego do lokalu, a właściciel nie chce potwierdzić jego pobytu?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 43. Data: 2008-01-14 17:44:31
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Olgierd wrote:

    > Winą jest brak meldunku.

    Bzdura.
    A jak uważasz inaczej, to przejdź się na jakiś dworzec i pomelduj
    bezdomnych u siebie.
    Zrobisz dobry uczynek - nie będą łamać prawa.

  • 44. Data: 2008-01-14 17:47:19
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    d852 wrote:

    > A jak uważasz inaczej, to przejdź się na jakiś dworzec i pomelduj
    > bezdomnych u siebie.
    > Zrobisz dobry uczynek - nie będą łamać prawa.

    No dobra - bez takich ;)

    Po prostu wytłumacz mi, gdzie wg. Twojej interpretacji tego obowiązku
    meldunkowego ma zameldować się osoba bezdomna.
    Albo po prostu przeczytaj ten przepis.

  • 45. Data: 2008-01-14 18:40:11
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 15:46:12 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > właściwy organ wymieniony w art. 11 ust. 1 o niedopełnieniu obowiązku
    > zameldowania lub wymeldowania się przez osobę przebywającą w tym domu.

    Jest też podobny przepis dot. pracodawcy ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 46. Data: 2008-01-15 04:03:29
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > To wnioskuję, że ogólnie można przyjąć, że żadnych problemów i trudności
    > obywatel Polski nie ma w przypadku braku stałego meldunku. Właściwie ze
    > wszystkimi sprawami sobie poradziłeś. A do jakiego NFZtu przynależysz?
    >
    > --
    > pozdrawiam, Piotr M

    Do zadnego, bo:

    1) nie pracuje w Polsce, a wiec pracodawca nie odprowadza za mnie skladek ZUS,
    2) nie jestem zarejestrowany jako nierobotny, a wiec nie mam darmowego
    ubezpieczenia,
    3) nie place haraczu KRUS, wiec nie mam ubezpieczenia z KRUS,
    4) nie lecze sie w panstwowych szpitalach/lecznicach,
    5) mam prywatne wykupione ubezpieczenie w LuxMed i taniej :)

  • 47. Data: 2008-01-15 04:05:11
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Ja jeszcze + zarejstrowanie sprowadzonego motocykla. :-)

    > Bezedura...w większości przypadków chodzi o adres zamieszkania. :-)
    > Chociaż zamieszkanie poniekąd implikuje obowiązek meldunkowy - dobrze
    > myślę?
    >

    > Pozdrawiam,
    > Jakub
    >
    > --
    > Ewolucja - XV125 -> GN125 -> F650GS -> ?
    > jabber: mick3y (at) histeria.pl gg: 3386899
    > mail: imię@nazwisko.org

    Zadna bzdura. Wszedzie chca adres zameldowania. Sproboj zlozyc wniosek o prawko
    i podaj adres zameldowania, a zachcij adres zamieszkania na prawku, to
    zobaczymy, czy ci umieszcza :) Mi poprostu nie dawali wiary, ze nie jestem
    nigdzie zameldowany. Chcieli potwierdzenie z urzedu miejskiego, co nie bylo
    problemem. Wydawali dokument, ale nie wierzyli, ze nigdzie nie mam stalego
    miejsca zamieszkania. A amerykanskiego adresu nie chcieli umiescic :)

  • 48. Data: 2008-01-15 10:35:55
    Od: Jakub Mikusek <n...@W...mikusek.org>

    On 2008-01-15, kjvirtual <k...@g...com> wrote:

    > Zadna bzdura. Wszedzie chca adres zameldowania.

    Pomimo iż w przepisach stoi przeważnie (i na ich formularzach :-))
    'adres zamieszkania'.

    > Sproboj zlozyc wniosek o prawko
    > i podaj adres zameldowania,

    Tak - też to ostatnio przerabiałem. :-/

    Pozdrawiam,
    J.

  • 49. Data: 2008-01-15 10:57:59
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 13 Sty, 17:33, Piotr M <n...@g...com> wrote:
    > Witam serdecznie :)
    >
    > Przykładowo. Wymeldowuję się i wtedy w dowodzie osobistym nie będę miał
    > adresu wcale?

    Tak

    > Pod który US i NFZ będę podlegać. Gdzie będę mógł odebrać
    > prawo jazdy i paszport?

    US w miejscu zamieszkania, albo Warszawa Srodmiescie, to samo z NFZ,
    PJ i paszport czyli UM Srodmiescie albo wlasciwy dla miasta w ktorym
    jestes bezdomnym na stale :)

    > Będę mógł pracować w oparciu o umowę o pracę,
    > mieć konto w banku i zaciągać kredyty? Dziękuję.

    Tak

  • 50. Data: 2008-01-15 10:59:48
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 14 Sty, 13:46, Piotr M <n...@g...com> wrote:

    > A do jakiego NFZtu przynależysz?

    Powiedz co to ma w ogole za znaczenie? Ja naleze do takiego jakiego
    podalem u pracodawcy bo sie mnie sam o to pytal. Czy lekarze pytaja o
    NFZ? Nie spotkalem sie