  • 1. Data: 2008-01-13 15:28:07
    Temat: Wprowadzony w blad przez BankMillenium
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie

    Chcialbym przedstawic sprawe tego jak bank Millennium traktuje swoich
    kredytobiorcow. Otoz, dwa lata temu zaciagnelem kredyt hipoteczny w Banku
    Millenium w chf (przeliczajac na pln ok 220tys). Po dwoch latach postanowilem
    przeniesc kredyt do innego banku ze wzgledu na lepsze warunki splaty kolejnych
    rat. Zaciagnelem wiec kredyt w nowym banku w celu splacenia zaciagnietego
    wczesniej kredytu hipotecznego na kwote taka jaka byla widoczna w harmonogramie
    splat ktore mozna zobaczyc na wyciagach oraz informacji zadluzenia na serwisie
    www samego banku. Bank wg tych danych pokazywal iz do splaty zostalo 185tys. Co
    sie okazalo, po uiszczeniu srodkow czyli 185tys zl na koncie z ktorego
    pobierana jest rata, bank pobral nie 185 a 190tys zl. Oczywiscie wybralem sie
    do placowki banku Millenium w ktorym dowiedzialem sie iz, sciagnieta kwota
    190tys wychodzi z tego iz Bank przeliczajac zaciagniety kredyt w CHF na PLN
    liczyl kwote wg aktualnego kursu SPRZEDAZY waluty a informacje ktore dostawalem
    na wyciagach oraz przelicznik waluty zadluzenia ktora widniala na serwisie www
    byly przeliczane po kursie KUPNA CHF (Bez zadnej notki ktora by o tym
    informowala). Stad bierze sie niezgodnosc owych 5tys zl. Dlaczego tak jest ani
    pan za biurkiem ani infolinia nie potrafili mi odpowiedziec. Przyznali tylko
    racje iz ich system wprowadza klienta w blad.

    Nie jestem jedynym klientem banku Millennium, ktory zaciagnal kredyt hipoteczny
    w CHF, co za tym idzie nie tylko ja zostalem zapewne wprowadzony w blad ale
    kazdego dnia tysiace klientow nie zdaje sobie sprawy iz to co dostaja na
    wyciagach oraz to co widza na serwisie za posrednictwem internetu ma sie nijak
    do tego jaka REALNA kwote maja oni do splacenia.

    Osobiscie czuje sie oszukany gdyz bank jawnie wprowadzil mnie w blad i pobral
    kwote 5tys wieksza niz ta o ktorej bylem informowany. Co wiecej, mialem na tyle
    szczescia iz posiadalem oszczednosci na koncie przez co kredyt wogole zostal
    splacony. Co by bylo gdybym tej nadwyzki nie mial? Otoz bank do ktorego
    przenosilem kredyt nalozylby na mnie kare za niezamkniecie w terminie zgodnym z
    umowa tj30 dni od momentu wyplaty gotowki przez bank.

    Czy mam jakies podstawy by zadac odszkodowania za swiadome wprowadzenie w blad?

    Tomek

  • 2. Data: 2008-01-13 17:09:44
    Temat: Re: Wprowadzony w blad przez BankMillenium
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Tomek pisze:

    > Czy mam jakies podstawy by zadac odszkodowania za swiadome wprowadzenie w blad?

    Nie sądzę. Poza tym bądź świadom tego, że obecny bank także będzie
    rozliczał raty kredytu po kursie sprzedaży waluty. Zaznajom się z
    pojęciem spreadu i uważnie czytaj wszelkie umowy, regulaminy etc.

    No i nie zdziw się, jeśli okaże się że refinansowanie kredytu wcale nie
    było dobrym rozwiązaniem, właśnie ze względu na ów magiczny spread.
    Natomiast przyznam rację, że banki nie mają interesu w jakimś
    szczególnym uświadamianiu klientów.

    Korzystałeś z ulgi odsetkowej ? Jeśli tak, to już możesz przestać, bo
    jeszcze Urząd Skarbowy Ci się do pupy przyczepi i znowu będą koszta.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio