  • 1. Data: 2008-01-13 13:57:42
    Temat: Ściąganie mp3
    Od: Piotr M <n...@g...com>

    Witam serdecznie :)

    Jak to jest z tymi przepisami w Polsce, słyszałem że utwory muzyczne w
    mp3 można ściągać z internetu na własny użytek, karalne jest jedynie
    publikowanie. To prawda? A np kurs języka angielskiego w mp3 tez można?
    A filmy? A może wszystko można ściągać na własny niekomercyjny użytek a
    zabronione jest jedynie publikowanie?

    --
    pozdrawiam, Piotr M

  • 2. Data: 2008-01-13 14:39:07
    Temat: Re: Ściąganie mp3
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr M pisze:

> [...]
    > publikowanie. To prawda? A np kurs języka angielskiego w mp3 tez można?
    > A filmy? A może wszystko można ściągać na własny niekomercyjny użytek a

    Filmy, komiksy, książki, muzykę można ściągać podobno swobodnie. Gorzej
    jak się je rozpowszechnia (stąd większość programów p2p ssie :)).
    Software nie podlega pod to.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 3. Data: 2008-01-13 14:44:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    PlaMa pisze:

    > Gorzej jak się je rozpowszechnia (stąd większość programów p2p ssie :)).

    W sumie z tym rozpowszechnianiem przez p2p to nie jest takie oczywiste.
    Przepis mówi o rozpowszechnianiu utworu, anie części utworu.
    A utworu nie masz, przynajmniej na początku na komputerze, bo inaczej
    nie musiałbyś go ściągać. W fazie ściągania masz na komputerze i
    rozpowszechniasz tylko części utworu, a w zasadzie to pewnie nawet tego
    nie, tylko jakieś zbitki bitów i bajtów, które program dopiero scali.
    Problem zaczyna się dopiero gdy ściągniesz cały utwór, a nie wyłączysz
    programu p2p :) Taka jest moja koncepcja ;)

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 4. Data: 2008-01-13 14:59:26
    Od: Piotr M <n...@g...com>

    PlaMa pisze:

    > Filmy, komiksy, książki, muzykę można ściągać podobno swobodnie.

    A co można na pewno, może ktoś potwierdzić? W zapisie nie ma zakazu do
    ww artykułów dlatego można, czy jak to jest sformułowane?

    --
    pozdrawiam, Piotr M

  • 5. Data: 2008-01-13 15:05:19
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 13 Jan 2008 15:44:54 +0100, Johnson napisał(a):

> [...]
    > nie, tylko jakieś zbitki bitów i bajtów, które program dopiero scali.
    > Problem zaczyna się dopiero gdy ściągniesz cały utwór, a nie wyłączysz

    No to jest ciekawa koncepcja: fragment utworu nie jest utworem, w dodatku
    "jakieś bity i bajty" (czyli fragmenty kodu, bo to masz zapewne na myśli)
    to już w ogóle nie wiadomo co jest ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 6. Data: 2008-01-13 15:28:26
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Piotr M" <n...@g...com> napisał
    > A co można na pewno, może ktoś potwierdzić?

    Na pewno NIE można programu komputerowego, ani ściagnąć ani udostępnić, poza
    legalnym.

  • 7. Data: 2008-01-13 15:30:54
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Piotr M" <n...@g...com> napisał

    > A co można na pewno, może ktoś potwierdzić? W zapisie nie ma zakazu do ww
    > artykułów dlatego można, czy jak to jest sformułowane?

    Pobieranie takich rzeczy (poza software) karalne nie jest. Ale czy jest to
    legalne to inna sprawa - zawsze wytoczyć proces cwyilny o odszkodawanie,
    choć to mało prawdopodobne.

  • 8. Data: 2008-01-13 16:03:34
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr M" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    [cut]

    Temat byl juz walkowany 10.000 razy na tej grupie, innych forach, stronach
    oraz czasopismach. Use google, Luke!

  • 9. Data: 2008-01-13 16:03:52
    Od: "bodziio" <b...@g...pl>

    z tego co sie orientuje to nie mozna ani sciagac (proces cywilny) ani
    udostepniac (proces karny), mozesz sobie zrobic kopie na własny uzytek
    czegos co masz w oryginale,

  • 10. Data: 2008-01-13 16:04:21
    Od: Piotr M <n...@g...com>

    Heming pisze:

    > Temat byl juz walkowany 10.000 razy na tej grupie, innych forach, stronach
    > oraz czasopismach. Use google, Luke!

    Dlatego poprosiłem o wyrozumiałość.
    PS. A i tak widzę że nikt do tej pory nie odpowiedział jasno i rzeczowo.

    --
    pozdrawiam, Piotr M