  • 31. Data: 2008-01-14 12:46:28
    Temat: Re: Brak meldunku
    Od: Piotr M <n...@g...com>

    kjvirtual pisze:

    > Ja mam brak meldunku od roku. Po wymeldowaniu wyrobilem dowodzik,prawko,paszport.

    To wnioskuję, że ogólnie można przyjąć, że żadnych problemów i trudności
    obywatel Polski nie ma w przypadku braku stałego meldunku. Właściwie ze
    wszystkimi sprawami sobie poradziłeś. A do jakiego NFZtu przynależysz?

    --
    pozdrawiam, Piotr M

  • 32. Data: 2008-01-14 12:48:36
    Od: Piotr M <n...@g...com>

    Olgierd pisze:

    > Art. 2 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych: "Osoba
    > przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana
    > wykonywać obowiązek meldunkowy określony w ustawie."

    Ale to jest taki martwy, stary zapis i nie egzekwowany, no nie?

    --
    pozdrawiam, Piotr M

  • 33. Data: 2008-01-14 12:50:55
    Od: Piotr M <n...@g...com>

    Jakub Mikusek pisze:

    > Bezedura...w większości przypadków chodzi o adres zamieszkania. :-)

    Otóż to, często przy wypełniani dokumentów/podawaniu swoich danych osoby
    przyjmujące zastanawiają się jaki to adres wpisać.

    --
    pozdrawiam, Piotr M

  • 34. Data: 2008-01-14 12:57:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr M pisze:

    > Ale to jest taki martwy, stary zapis i nie egzekwowany, no nie?

    Jest nie egzekwowany do czasu aż zostanie wyegzekwowany - przy okazji
    innej sprawy, albo po donosie życzliwego...

    Niedawno w Fakcie redaktor Łukasz Warzecha oburzył się, bo
    przeczytał, że ktoś dostał mandat 100zł za brak meldunku. Jednocześnie
    na łamach tej gazety pochwalił się, że on sam nie jest zameldowany tam
    gdzie mieszka i niniejszym oficjalnie teraz czeka, aż otrzyma mandat.
    Tak więc może będzie kolejny przypadek egzekucji tego obowiązku :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 35. Data: 2008-01-14 13:15:39
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 13:48:36 +0100, Piotr M napisał(a):

    > Ale to jest taki martwy, stary zapis i nie egzekwowany, no nie?

    No właśnie jeszcze niedawno myślałem, że to klasyczne desuetudo. I
    dowiedziałem się, że jednak ludziom zdarzają się przez to wizyty w sądzie
    grodzkim.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 36. Data: 2008-01-14 13:16:46
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 13:57:12 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > gdzie mieszka i niniejszym oficjalnie teraz czeka, aż otrzyma mandat.
    > Tak więc może będzie kolejny przypadek egzekucji tego obowiązku

    A oto co na ten temat pisze mój kolega z pracy:
    http://notrespassing.bblog.pl/tag,mandat;karny,3150.
    html

  • 37. Data: 2008-01-14 13:28:49
    Od: Piotr M <n...@g...com>

    Liwiusz pisze:

    > Jest nie egzekwowany do czasu aż zostanie wyegzekwowany - przy okazji
    > innej sprawy, albo po donosie życzliwego...

    Ale to jest bez sensu, powiedzmy wynajmuję mieszkanie od 5 lat to kto
    może mnie zameldować , tylko właściciel, ale on nie ma obowiązku
    meldowania tymczasowego a nie mówię już o stałym. Dlatego to jest
    bezsensowny zapis i nie można karać za brak meldunku.

    --
    pozdrawiam, Piotr M

  • 38. Data: 2008-01-14 13:35:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr M pisze:

> [...]
    > meldowania tymczasowego a nie mówię już o stałym. Dlatego to jest
    > bezsensowny zapis i nie można karać za brak meldunku.

    No to jest taki absurd - jeśli mieszkasz gdzieś "na gębę", to nie
    zameldujesz się normalnie. Ewentualnie możesz próbować zameldować się w
    trybie decyzji administracji.

    Natomiast jak masz umowę najmu, to jak najbardziej możesz się
    zameldować samodzielnie, masz bowiem tytuł prawny do lokalu (a
    potwierdzenie pobytu musi wszak pochodzić od właściciela lub od osoby
    posiadającej tytuł prawny do lokalu, czyli np. od samego
    zainteresowanego zameldowaniem).

  • 39. Data: 2008-01-14 14:41:57
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 14 Sty, 14:28, Piotr M <n...@g...com> wrote:

> [...]
    > meldowania tymczasowego a nie mówię już o stałym. Dlatego to jest
    > bezsensowny zapis i nie można karać za brak meldunku.

    Ty masz obowiazek sie zameldowac a nie wslasciciel Ciebie. Co obchodzi
    wlasciciela czy Ty dopelniles obowiazku meldunkowego czy nie?

  • 40. Data: 2008-01-14 14:46:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    castrol pisze:

    > Ty masz obowiazek sie zameldowac a nie wslasciciel Ciebie. Co obchodzi
    > wlasciciela czy Ty dopelniles obowiazku meldunkowego czy nie?

    Obchodzi o tyle, o ile wynika to z obowiązku opisanego poniżej:
    art. 30
    1. Dozorca domu, a jeżeli nie ma dozorcy - administrator domu, a jeżeli
    nie ma administratora - właściciel domu jest obowiązany zawiadomić
    właściwy organ wymieniony w art. 11 ust. 1 o niedopełnieniu obowiązku
    zameldowania lub wymeldowania się przez osobę przebywającą w tym domu.

    Ponadto jeśli właściciel "wynajmuje" mieszkanie "na gębę", bez umowy,
    to powinien się tym zainteresować o tyle, że potwierdzenie przez niego
    pobytu mieszkańca jest warunkiem koniecznym do jego zameldowania.