  • 251. Data: 2010-02-19 21:19:13
    Temat: Re: Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śni
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hllgj4$e3c$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    >
    > Czy istnieje podstawa prawna zastawu na rzeczy, w takim przypadku?
    > Czy korzystanie z parkingu to najem?
    To bardzo dobrze postawione pytania. Moze nie odróżniają konia, który
    wszedł w szkodę od koni mechanicznych.

  • 252. Data: 2010-02-19 21:21:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "stebi" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie do końca tak jest. BP ma też bardzo dużo stacji "swoich" gdzie cała
    > załoga zatrudniana jest przez BP.
    > Z mojego doświadczenia (ponad 2 lata pracy tam) powiem, że każdą skargę i
    > sprawę zgłaszajcie w centrali. Pani za kasą Was oleje, kierownik wysłucha
    > i oleje, ale w przypadku zgłoszenia tego w centrali już tak nie będzie.

    Zgłaszałem w centrali dwa razy. Za każdym razem otrzymałem informację, że
    to są osobne podmioty i nie mają na to wpływu. Fakt, że to było jakieś 8-9
    lat temu, bo o d tego czasu po prostu omijam te stacje. Moze się coś
    zmieniło.

  • 253. Data: 2010-02-19 23:31:09
    Temat: Re: Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@e...pl> napisał w wiadomości

    > nie, mam byc tak jak chce wlasciciel, bo to jego teren i on nim dysponuje

    Gdyby takl bylo to z domu bys nie wyszedl bo za kazdym przejsciem na druga
    strone ulicy musial bys placic.
    Dopiero byl by to kraj absurdu...
    Zupelnie nie kumam o co ci biega?
    Chcesz giwery i strzelac do kazdego kto nadepnie ci na dzialke?
    Za duzo chyba filmow amerykanskich sie naogladales. Pamietaj ze film to
    rozrywka i nic nie ma wspolengo z zyciem.

  • 254. Data: 2010-02-20 11:38:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-19 22:17, Robert Tomasik pisze:

    > Nie spotkałem się z tym. Najprościej to można sprawdzić po paragonie
    > fiskalnej. Na ORLENACH dostaje się paragony z ORLEN-u.

    Co może oznaczać, że Orlen jest właścicielem paliwa w zbiornikach
    stacji, niekoniecznie zaś stacji benzynowej jako całości. :)

    BTW - jutro sprawdzę. :)

    --
    spp

  • 255. Data: 2010-02-20 13:45:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010, spp wrote:

    > Co może oznaczać, że Orlen jest właścicielem paliwa w zbiornikach stacji,
    > niekoniecznie zaś stacji benzynowej jako całości. :)

    Raczej nie.
    Komisant (czyli ktoś sprzedający czyjeś paliwo) występuje "we własnym
    imieniu". Tak cywilnoprawnie jak dla VAT.
    W ogóle przepisy o VAT - a kasy rejestrujące są uregulowane wg ustawy
    o VAT, nawet o tzw. "nieVATowca", czyli podatnika *zwolnionego*
    lecz jednak *podlegającego* pod VAT - nie są bezpośrednio powiązane
    z przejściem własności.
    VAT zasadniczo *nie* uzależnia opodatkowania od rodzaju czynności
    (znaczy jej kwalifikacji cywilnoprawnej - sprzedaży, darowizny,
    zamiany, pośrednictwa, komisu bądź wręcz wykonania decyzji
    administracyjnej a nie czynności cywilnoprawnej), lecz od "wydania",
    czyli przeniesienia posiadania (a nie przeniesienia własności);
    w ustawie jest to określone:
    +++
    Art. 7.
    1. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
    rozumie się przeniesienie prawa do rozporzšdzania towarami
    jak właœciciel, w tym również:
    [...]
    ---

    Muszę przyznać, że rzeczywiście podleganie pod kasę rejestrującą
    jest uzależnione od sprzedaży (a nie czynności podlegających VAT!),
    ale IMVHO za dobrze by było, jakby dało się tak "obejść" kasy
    rejestrujące, albo spowodować że będzą przypisane do innego
    podmiotu niż "wydawca" towaru.

    > BTW - jutro sprawdzę. :)

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 256. Data: 2010-02-20 14:48:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > w wiadomości news:4b7e7016@news.home.net.pl...

    > ale nie powiedzialem ze sa moje ulubione klamczuszku

    Popierane. Preferowane. Whatever.

  • 257. Data: 2010-02-21 10:35:54
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-02-19 09:02, Piotr [trzykoty] pisze:
    > Czy korzystanie z parkingu to najem?

    a nie?

    KG

  • 258. Data: 2010-02-22 04:00:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Feb 2010, kam wrote:

    > a nie?

    IMVHO powinien być, ale najwyraźniej takie rozumienie się "nie przyjęło".
    Nic nie poradzę :|
    Traktowane (najwyraźniej) jest jako "inna usługa".
    Była akcja któregoś burmistrza, który postanowił iść tą drogą i skorzystać
    z ustawowego prawa zastawu.
    Ale coś ucichło, więc...

    pzdr, Gotfryd

  • 259. Data: 2010-02-22 07:32:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4b7ff639$1@news.home.net.pl...

    > Popierane. Preferowane. Whatever.

    jakby bylo wszystko jedno, to by psy dupami szczekaly

  • 260. Data: 2010-02-22 10:10:46
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 14:12:42 +0100, szerszen napisał(a):

    > wystarczy tabliczka przy wjezdzie, aby byla jasnosc,

    I teraz tak jak w "pierwszej miłości" - Patryk zaparkował na miejscu
    NORMALNYM, ale cień jego tablicy rejestracyjnej rzucał się na miejsce
    przeznaczone dla inwalidów - i za to mu policjant przypierdolił mandat :)))

    Hehe - wystarczy tabliczka powiadasz.... heheh :)