  • 1. Data: 2003-11-25 12:35:58
    Temat: Biuro rachunkowe
    Od: Kris <k...@p...fm>

    Witam wszystkich!

    Mam pytanie. Czy do uslugowego prowadzenia ksiazki przychodow i
    rozchodow jest potrzebne zezwolenie ?
    Teoretycznie chyba jest potrzebne (takie jest moje zdanie) a praktycznie ?
    Z gory dziekuje za odpowiedz
    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2003-11-25 14:48:52
    Temat: Re: Biuro rachunkowe
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Mam pytanie. Czy do uslugowego prowadzenia ksiazki przychodow i
    > rozchodow jest potrzebne zezwolenie ?
    > Teoretycznie chyba jest potrzebne (takie jest moje zdanie) a praktycznie ?

    teoretycznie nie wolno zabijać ludzi,
    a praktycznie? :-)

    pozdrawiam

    marcin

  • 3. Data: 2003-11-25 17:16:29
    Od: Kris <k...@p...fm>

    Pieknego ksiezycowego dnia Tue, 25 Nov 2003 15:48:52 +0100, marcin
    napisal(a):
    ?

    > teoretycznie nie wolno zabijać ludzi, a praktycznie? :-)
    >
    > pozdrawiam
    >
    > marcin
    Rozumie sie, ale sa rozne interpretacje na ten temat, a wokolo w moim
    miescie sa biura rachunkowe ale nie sadze zeby ktos z nich mial takie
    pozwolenie, wiec zastanawiam sie jak to jest :-), wedlug usatwy trzeba
    miec pozwolenie na prowadzenie ksiag rachunkowych, ale jak to sie ma do
    prowadzenia tylko ksiegi przychodow i rozchodow ? moze jakis link z jakims
    sensownym opisem bo to co w ustawie ciezko zrozumiec
    Z gory dzieki
    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 4. Data: 2003-11-25 21:08:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Odpowiedź znajduje się w ROZPORZĄDZENIU MINISTRA FINANSÓW z dnia 18 lipca
    2002 r. w sprawie uprawnień do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

    § 4. 2. Za prowadzenie ksiąg rachunkowych uważa się samodzielne
    wykonywanie co najmniej jednej z poniższych czynności:

    1) kwalifikowanie dowodów księgowych do ujęcia w księgach rachunkowych, a
    także, jeżeli nie wynika to z techniki dokonywania zapisów, określanie
    sposobu ujęcia dowodów księgowych w tych księgach,

    2) kontrola poprawności dokonywanych w księgach rachunkowych zapisów
    zdarzeń w ujęciu chronologicznym i systematycznym,

    3) sporządzanie oraz kontrola sprawozdań finansowych, do których dane
    wynikają z ksiąg rachunkowych.

    No to teraz trzeba tak kombinować, by pod ten przepis nie podpaść. W
    zasadzie wystarczy, że nie będziesz tego robił samodzielnie. To znaczy Ty
    to możesz zrobić, ale podpisy pod wszystkimi dokumentami będzie składał
    przedsiębiorca. Jak pójdzie na to, to certyfikat nie jest potrzebny.

    Ewentualnie taka konstrukcja, iż nie zgłaszasz własnej działalności
    gospodarczej, tylko jesteś zatrudniony w każdej z firm na 1/10 etatu (na
    przykład).

  • 5. Data: 2003-11-25 22:59:48
    Od: Kris <k...@p...fm>

    Pieknego ksiezycowego dnia Tue, 25 Nov 2003 22:08:01 +0100, Robert Tomasik
    napisal(a):

> [...]
    >
    > Ewentualnie taka konstrukcja, iż nie zgłaszasz własnej działalności
    > gospodarczej, tylko jesteś zatrudniony w każdej z firm na 1/10 etatu (na

    Dzieki serdeczne za odpowiedz, troszke dobrze myslalem
    Pozdrawiam
    Krzysiek