  • 1. Data: 2003-11-25 10:53:05
    Temat: prawo autorskie w praktyce - publikacje sprzed 1939r
    Od: <m...@b...net>

    Witam,

    Chcialbym udostepnic (= opublikowac) na swojej stronie (bezplatnie) kilka
    map WIG (Wojskowy Instytut Geograficzny, n.b juz nie istnieje). Mapy naleza
    do mnie i kolegi.
    Kilka z tych map powstalo po 1933 roku, zatem dotyczy ich prawo autorskie.
    Czy ktos moglby mi wyjasnic jednak, co to oznacza W PRAKTYCE?
    1. czy NIE moge opublikowac i kropka ;)
    2. czy moge, jesli dostepne beda "bez czerpania korzysci majatkowych"? (a
    tak ma byc oczywiscie)
    3. zakladam, ze moglbym po otrzymaniu zgody WIG - ktory jednak nie istnieje.
    Czy mozna gdzies sprawdzic - gdzie? - czy prawa autorskie zostaly wykupione
    przez jakakolwiek firme? Czesc z tych map od ponad dziesieciu at drukowana
    jest i sprzedawana przez firme "Kartografia", tzw "reprinty", wzbogacone o
    tresc pochodzaca z przedwojennych przewodnikow, napisalem do firmy w tej
    sprawie, ale jeszcze nie otrzymalem odpowiedzi (moze nie otrzymam)
    4. gdzie (w internecie, lub na papierze) znalazlbym stosowne przepisy, ktore
    moglbym zacytowac na stronie (oczywiscie jesli jasno zezwalalyby na
    "publikacje" tych arkuszy)
    5. JESLI przepisy jednak nie zezwalaja na publikacje w Polsce, czy
    przestepstwem byloby umieszczenie strony na serwerze w panstwie, gdzie prawo
    autorskie "rozciaga sie" np na 50 lat wstecz?

    bylbym wdzieczny za wszelkie uwagi / sugestie rozstrzygajace ta kwestie -
    nie chce mi sie marnowac czasu (a czasu zajmuje to sporo), skanujac mapy,
    klejac" te kawalki, tylko po to, aby pozniej dowiedziec sie, ze musze je
    "zdjac". Wiem, ze takie mapy kraza w sieci, ze sie je sprzedaje, ale to jest
    calkowicie nieistotne dla tego, co robie.

    pozdrawiam,

    marek