  • 1. Data: 2003-11-25 12:42:57
    Temat: Umowa o dzielo
    Od: "Marecki" <m...@i...pl>

    Witam grupowiczów!

    Jestem programistą i pracodawca zaproponował mi podpisanie umowy o dzieło z
    przeniesieniem autorskich praw majątkowych.
    W umowie znajdują się następujące zapisy:

    1. "Programista upoważnia Spółkę do oznaczania Programu niezależnie od
    sposobu jego rozpowszechniania w następującej formie: imię i nazwisko
    Programisty bądź do rozpowszechniania go bez wskazywania autorstwa."

    Czy "to rozpowszechnianie bez wskazywania autorstwa" jest zgodne z
    obowiązującym prawem?

    2. "Programista przenosi na Spółkę autorskie prawa majątkowe wraz z
    wyłącznym prawem do zezwalania na wykonywanie praw zależnych do Programu
    oraz prawa do własności nośników, na jakich Program utrwalono."

    Co to są te "prawa zależne do Programu"?

    Dziekuje i pozdrawiam
    Marecki