eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2014-12-04 09:50:30
    Temat: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
    Od: "Zebris" <B...@w...pl>

    Wreszcie nadszedł dzień, w którym puścimy tą firmę w skarpetach.
    Od dzisiaj za spóźnienie pociągu można dostać odszkodowanie.

    Odszkodowanie jest:
    - jeśli opóźnienie pociągu przekroczy 60 minut, to pasażerowi przysługuje
    zwrot 25 proc. wartości biletu;
    - jeśli opóźnienie przekroczy 120 minut, to pasażer dostaje zwrot połowy
    wartości biletu.

    Odszkodowania brak:
    - jeśli jego wartość nie przekracza 4 euro;
    - jeśli klient wiedział o opóźnieniu przed kupnem biletu;
    - jeśli na opóźnienie miały wpływ okoliczności zewnętrzne lub powstało ono z
    winy pasażera albo osoby trzeciej.

    Więcej tutaj:
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17070269,Nowe_pr
    awa_pasazerow__Spozniony_pociag___zwrot_pieniedzy.ht
    ml


  • 2. Data: 2014-12-04 11:27:37
    Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
    Od: r...@k...net

    W dniu czwartek, 4 grudnia 2014 09:50:49 UTC+1 użytkownik Zebris napisał:
    > Wreszcie nadszedł dzień, w którym puścimy tą firmę w skarpetach.
    > Od dzisiaj za spóźnienie pociągu można dostać odszkodowanie.
    > (...)
    > - jeśli na opóźnienie miały wpływ okoliczności zewnętrzne lub powstało ono
    I teraz każde opóźnienie będzie przez okoliczności zewnętrzne (np. pogoda)

    Radek


  • 3. Data: 2014-12-04 18:53:09
    Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-04 11:27, r...@k...net wrote:

    >> Wreszcie nadszedł dzień, w którym puścimy tą firmę w skarpetach.
    >> Od dzisiaj za spóźnienie pociągu można dostać odszkodowanie.
    >> (...)
    >> - jeśli na opóźnienie miały wpływ okoliczności zewnętrzne lub powstało ono
    > I teraz każde opóźnienie będzie przez okoliczności zewnętrzne (np. pogoda)

    Nawet nie - po prostu normą są już pociągi, które godzinne opóźnienie
    potrafią nadgonić na trasie;)

    Shrek.


  • 4. Data: 2014-12-04 19:08:33
    Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-04 09:50, Zebris pisze:
    > Wreszcie nadszedł dzień, w którym puścimy tą firmę w skarpetach.
    > Od dzisiaj za spóźnienie pociągu można dostać odszkodowanie.
    >
    > Odszkodowanie jest:
    > - jeśli opóźnienie pociągu przekroczy 60 minut, to pasażerowi
    > przysługuje zwrot 25 proc. wartości biletu;
    > - jeśli opóźnienie przekroczy 120 minut, to pasażer dostaje zwrot połowy
    > wartości biletu.
    >
    > Odszkodowania brak:
    > - jeśli jego wartość nie przekracza 4 euro;
    > - jeśli klient wiedział o opóźnieniu przed kupnem biletu;
    > - jeśli na opóźnienie miały wpływ okoliczności zewnętrzne lub powstało
    > ono z winy pasażera albo osoby trzeciej.
    >
    > Więcej tutaj:
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17070269,Nowe_pr
    awa_pasazerow__Spozniony_pociag___zwrot_pieniedzy.ht
    ml
    >

    Nie bój żaby. Procedura pewnie będzie taka, że to ciebie PKP puści z
    torbami ;)

    --
    Sonn


  • 5. Data: 2014-12-04 19:54:21
    Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Zebris" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5480205e$0$21554$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > Od dzisiaj za spóźnienie pociągu można dostać odszkodowanie.

    Od jakiegoś czasu można.


  • 6. Data: 2014-12-04 19:54:45
    Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5480a32a$1$53615$b1db1813$3c7cb2fd@news
    .astraweb.com...
    > Nie bój żaby. Procedura pewnie będzie taka, że to ciebie PKP puści z torbami
    > ;)

    Trzeba wysłać bilet.


  • 7. Data: 2014-12-05 13:58:03
    Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg-org.nospam>

    Zebris wrote:

    > Odszkodowania brak:

    > - jeśli klient wiedział o opóźnieniu przed kupnem biletu;

    "Co, zdziwiony że się znowu spóźnił?"

    To w zasadzie wyklucza wszelkie reklamacje ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.sslrack.com


  • 8. Data: 2014-12-06 13:51:00
    Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Thu, 4 Dec 2014 09:50:30 +0100, Zebris napisał(a):

    > Odszkodowania brak:
    > - jeśli jego wartość nie przekracza 4 euro;

    co oni z tym euro wyjechal? afaik w polsce obowiazuje waluta zloty.
    wg jakiego kursu?

    --
    jg


  • 9. Data: 2014-12-07 23:11:36
    Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Dec 2014 13:51:00 +0100, jg napisał(a):
    > Dnia Thu, 4 Dec 2014 09:50:30 +0100, Zebris napisał(a):
    >> Odszkodowania brak:
    >> - jeśli jego wartość nie przekracza 4 euro;
    >
    > co oni z tym euro wyjechal? afaik w polsce obowiazuje waluta zloty.

    dawniej, jak zlotowka sie dewaluowala, to mialo pewien sens.

    Teraz ... moze to realizacja unijnej dyrektywy ?

    > wg jakiego kursu?

    Jest tabela NBP.
    Tylko ktora - z dnia spoznienia, z dnia zakupu.

    Ogolnie - to najmniejszy problem :-)

    J.


  • 10. Data: 2014-12-08 09:29:47
    Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-12-04 o 09:50, Zebris pisze:
    > Od dzisiaj za spóźnienie pociągu można dostać odszkodowanie.
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17070269,Nowe_pr
    awa_pasazerow__Spozniony_pociag___zwrot_pieniedzy.ht
    ml
    Jak zwykle UE musi kazać zrobić po swojemu. Zamiast zrobić tak, jak to
    się sprawdziło i działa w wielu innych branżach: np dostępny dla klienta
    droższy bilet "z gwarantowanym czasem SLA dowiezienia klienta na
    miejsce" dający gwarancję przewodu w terminie lub zwrot/kara lub
    transport alternatywny (a co, klient więcej płaci, to można go i
    taksówką zawieźć, byle w czasie się zmieścić), albo tańszy bilet z
    mniejszym priorytetem, z gwarancją dowiezienia ale bez gwarancji czasu
    dowiezienia...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1