  • 1. Data: 2004-06-16 14:27:05
    Temat: Bezzwrotna oplata organizacyjna a niewywiazanie sie z umowy.
    Od: "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Witam

    Mam nastepujacy problem.
    Podpisujac umowe z firma ktora zobowiazala sie w niej wykonac dla mnie
    usluge wplacilem kwote 550 zl jako "bezzwrotna oplate orgainzacyjna" oraz
    5000 zl jako zapate za usluge.
    Poniewaz firma nie wywiazala sie z umowy chce zwrotu pieniedzy. 5000 zl
    oddadza mi bez problemu, natomiast nie chca oddac 550 zl "bezzwrotej oplaty
    organizacyjnej".
    Teraz mam pytanie, czy maja do tego prawo? Jesli to ja bym chcial zerwac
    umowe, oczywiscie te 550 zl przepada, ale co w przypadku gdy forma nie
    wywiazala sie z zobowiazania?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2004-06-16 15:56:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:caplbd$r4j$1@inews.gazeta.pl...

    Nie mają moim zdaniem prawa zatrzymać tej kwoty. Właśnie z tego powodu, że
    to oni odstępują od umowy.

  • 3. Data: 2004-06-17 15:09:17
    Od: "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

> [...]
    > wiadomości news:caplbd$r4j$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Nie mają moim zdaniem prawa zatrzymać tej kwoty. Właśnie z tego powodu, że

    Dokladnie tak mysle. Tylko zna ktos jakis pragraf z KC na to?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2004-06-18 20:56:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:casc6t$fb6$1@inews.gazeta.pl...

    > Dokladnie tak mysle. Tylko zna ktos jakis pragraf z KC na to?

    Art. 471. Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z
    niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że
    niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za
    które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.

    A to, że ta opłata, to jest szkoda, to raczej chyba jest proste do
    wywiedzenia.

  • 5. Data: 2004-06-19 13:58:09
    Od: "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    > A to, że ta opłata, to jest szkoda, to raczej chyba jest proste do
    > wywiedzenia.

    Dzieki :)

    Pozdrawiam
    Rafal