  • 1. Data: 2004-06-16 10:38:45
    Temat: Nieuznana Reklamacja - ZIBI - pomocy
    Od: "HardwireD" <h...@W...pl>

    Miesiac temu kupilem u nich zegarek casio tytanowy. po tym czasie odkleil
    sie kawalek cyferblatu. oddalem do naprawy. wlasnie sie dowiedzialem ze
    nieuznana! ! ! ! ! Napisali ze zegarek zostal poddany dzialaniu wysokiej
    temperatury ! ! ! ! !! Oczywiscie nie zgadzam sie z tym jest to proba
    wymigania sie od naprawy (kosz-180 PLN)
    Co radzicie w tej sytuacji? facet z serwisu poradzil pismo do "centrali".
    Moze ktos podpowie czym ich postraszyc, moze maja ISO-900x? Napewno tego tak
    nie zostawie, nie dam sie tak latwo oszukac...
    Prosze o pomoc....

    --

    HardwireD - R320s & R520m user

  • 2. Data: 2004-06-16 10:46:37
    Temat: Re: Nieuznana Reklamacja - ZIBI - pomocy
    Od: "HardwireD" <h...@W...pl>

    >facet z serwisu poradzil pismo do "centrali".

    dodam jeszcze ze ten facet mimo ze poradzil, to nie byl w stanie przygotowac
    takiego pisma ( a ja nie bardzo wiem jak z nimi zagrac)
    sorki za chaotyczne pisanie ale mnie wkurzyli nie na zarty. zegarek troche
    kosztowal..... :(

  • 3. Data: 2004-06-16 13:09:34
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 16 Jun 2004 12:38:45 +0200, HardwireD naskrobał(a):

> [...]
    > Moze ktos podpowie czym ich postraszyc, moze maja ISO-900x? Napewno tego tak
    > nie zostawie, nie dam sie tak latwo oszukac...

    Zastosować ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej DzU 2002
    nr 141 poz 1176.
    Zgodnie z art 8 uwzględniając art 4 par 1 w/w ustawy zażądać wymiany na
    nowy.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-06-16 14:16:13
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > nr 141 poz 1176.
    > Zgodnie z art 8 uwzględniając  art 4 par 1 w/w ustawy zażądać wymiany na

    Racja - składaj raz jeszcze pismo potwierdz sobie jego przyjęcie na ksero i
    czekaj w domu na odpowiedź w przedmiocie sprawy.

    > --
    > United Devices Cancer Research Project
    > www.grid.org
    > lobo_(małpa)autograf.pl

    Czy składając reklamację posługiwałeś się dokumentem reklamacyjnym ?

    Czy ekspertyza na podstawie, której odmówiono jej uwzględnienia jest gdzieś
    uwieczniona ?

  • 5. Data: 2004-06-16 19:03:58
    Od: "HardwireD" <h...@W...pl>

> [...]
    > Czy składając reklamację posługiwałeś się dokumentem reklamacyjnym ?
    >
    > Czy ekspertyza na podstawie, której odmówiono jej uwzględnienia jest

    dzisiaj zadzwonilem do sklepu tam gdzie oddawalem zegarek ( bo minal ponad
    tydzien i tak kazali dzwonic) i facet powiedzial ze nie uwzgledniono
    reklamacji i ze jest jakas ekspertyza. ja tam jeszcze nie bylem bo to
    kawalek drogi. czyli reasumujac:
    jutro jade tam , czy mam odbierac zegarek i pisac jakies pisma, czy
    nieodbierac i tez pisac :)
    prosze o wyjasnienie krok po kroku co i jak robic zeby wygrac z nimi te
    przepychanki.......

  • 6. Data: 2004-06-16 19:04:57
    Od: "HardwireD" <h...@W...pl>

> [...]
    2002
    > nr 141 poz 1176.
    > Zgodnie z art 8 uwzględniając art 4 par 1 w/w ustawy zażądać wymiany na

    moglbys mi pomoc i nakierowac jak napisac takie pisemko ?

  • 7. Data: 2004-06-16 21:42:40
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 16 Jun 2004 21:03:58 +0200, HardwireD naskrobał(a):

> [...]
    > nieodbierac i tez pisac :)
    > prosze o wyjasnienie krok po kroku co i jak robic zeby wygrac z nimi te

    moim zadaniem masz juz pozamiatane. Zgodnie z ustawą ty wybierasz tryb
    dochodzenia roszczenia. Wybierając gwarancję, zobowiązałeś sie do
    przestrzegania jej zapisów. Tak wiec IMO po ptakach. No chyba że potem
    zrobić druge podejście tym razem drugą metodą :D

  • 8. Data: 2004-06-16 22:21:17
    Od: "HardwireD" <h...@W...pl>

> [...]
    > przestrzegania jej zapisów. Tak wiec IMO po ptakach. No chyba że potem
    > zrobić druge podejście tym razem drugą metodą :D

    nic a nic z tego nie rozumiem :)
    jasniej sie da?
    przeciez to producent(dystrybutor) oszukuje wiec to jest wporzadku ? jest
    bezkarny?

  • 9. Data: 2004-06-16 23:07:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <caqh5o$i7q$1@atlantis.news.tpi.pl>, HardwireD wrote:
    > nic a nic z tego nie rozumiem :)
    > jasniej sie da?

    Przez nieświadomość swoich praw, skorzystałeś z gwarancji - czyli
    przystąpiłeś do reklamacji na warunkach producenta (gwaranta). A nie
    musiałeś - mogłeś reklamować z tytułu tzw. "niezgodności z umową" która
    częstokroć jest korzystniesza. Ale jak już skorzystałeś wobec tej
    konkretnej usterki (chyba sie tu nic nie zmieniło) to na ogół przysłowiowa
    d. Mozesz jeszcze pewnie powołać własnego rzeczoznawcę który podważy
    opinię serwisu.

    > przeciez to producent(dystrybutor) oszukuje wiec to jest wporzadku ? jest
    > bezkarny?

    No jak jest to takie bezsporne to zwyczajnie ich pozwij.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2004-06-17 07:54:10
    Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>

    Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> napisał(a):

> [...]
    > częstokroć jest korzystniesza. Ale jak już skorzystałeś wobec tej
    > konkretnej usterki (chyba sie tu nic nie zmieniło)

    się zmieniło :-),
    zgodnie z trescią przepisu art. 13 ust. 4 ustawy o sprzedaży konsumenckiej
    gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie
    zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
    Ten przepis tak skomentowała M. Pecyna (Komentarz do usk, LEX/el. 2003)

    "Niezależność dochodzenia roszczeń wynikających z gwarancji od roszczeń
    wynikających z tytułu niezgodności towaru z umową oznacza także możliwość
    żądania wykonania świadczenia o podobnej treści, na jednej z podstaw prawnych
    w razie niemożliwości żądania tego samego na drugiej podstawie. Wybór zatem
    roszczenia z gwarancji nie powoduje utraty możliwości żądania tego samego
    działania na podstawie niezgodności towaru z umową, w razie, gdy spełnienie
    na podstawie gwarancji nie jest możliwe, np. ze względu na termin bądź osobę
    gwaranta. Natomiast odstąpienie od umowy w ramach uprawnień z tytułu
    niezgodności towaru z umową powoduje wygaśnięcie gwarancji na towar
    konsumpcyjny (w razie częściowego odstąpienia gwarancja wygasa w odpowiedniej
    części) (Porównaj E. Łętowska, Prawo umów konsumenckich, s. 436 - 438). Na
    podstawie powyższego należy stwierdzić, że uprawnienia z tytułu gwarancji,
    chociaż zasadniczo mogą być mniej korzystne w porównaniu z wynikającymi z
    tytułu niezgodności z umową, jako wynikające z dobrowolnie zaciągniętego
    zobowiązania gwaranta, to jednak nie jest dopuszczalne na ich podstawie
    uprawnień kupującego wynikających z ustawy (Porównaj E. Łętowska, Prawo umów
    konsumenckich,. s. 437.)",

    pzdr

    marek radwański