  • 1. Data: 2007-10-02 12:42:40
    Temat: Bedzie ciezko to wyjasnic, ale sprobuje
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam sytuacja nastepujaca:

    Zakupilem na allegro przedmiot, tanio, nawet bardzo. Sprzedajacy zwodzil
    mnie miesiacami i w koncy przyslal mi MODEL tego przedmiotu, ja
    oczywiscie wczesniej zaplacilem.

    Sprawa zgloszona na policje, sledztwo. Ustalono, ze osoba taka nie
    istnieje. Zaczeto dochodzic od strony konta bankowego, na ktore
    przelalem pieniadze. Okazalo sie, ze konto dzien wczesniej pracodawca
    nakazal zalozyc pracownikowi i mu w tym pomogl (zeznania pracownika).
    Pieniadze (przelew ode mnie za przedmiot) pracodawca kazal potraktowac
    pracownikowi jako zaliczka na wyplate (zeznania pracownika). Generalnie
    dowody informatyczne, zaznania etc. wskazuja jednoznacznie na jedna
    osobe, co przyznali policjanci jak ogladalem efekty ich pracy.

    Wlasnie dostalem z prokuratury postanowienie o umorzeniu: "...wobec
    braku danych dostatecznie uzasadniajacych podejrzenie popelnienia
    przestepstwa"

    Jak dosc dosadnie napisac zazalenie na powyzsze umorzenie?
    Moze wiecej danych potrzeba?

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 2. Data: 2007-10-02 18:34:13
    Temat: Re: Bedzie ciezko to wyjasnic, ale sprobuje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim błędnie podano podstawę umorzenia. Wszak fakt, ze Cię
    oszukano pozostaje bezsporny. W grę może wchodzić co najwyżej niewykrycie
    sprawcy.

    W opisanej przez Ciebie sytuacji, o ile dokumenty wysyłki paczki są ręcznie
    pisane to można spróbować ekspertyzy grafologicznej. Poza tym można podjąć
    ustalenie, z jakiego IP komputera logowano się do serwisu ALLEGRO. Może się
    okazać, że z komputera domowego i to by była silna poszlaka. Bo jak rozumie
    nie wiemy, czy pracodawca Cię oszukał, czy pracownik. Skoro ze sobą
    negocjowaliście miesiącami, to przecież będą IP w wiadomościach mailowych
    do wykorzystania jak wyżej.

  • 3. Data: 2007-10-02 19:12:03
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > pracownik. Skoro ze sobą negocjowaliście miesiącami, to przecież będą IP
    > w wiadomościach mailowych do wykorzystania jak wyżej.

    Wszystkie IP kieruja slady wlasnie na pracodawce.
    Mial on kilka kont na allegro (bylem zdumiony iloscia danych przeslanych
    z allegro) na rozne nazwiska.

    Malo tego: wiadomo kto pieniadze przyjal, na czyje polecenie zostalo
    zalozone konto bankowe. Co do grafologicznej strony: pojde jutro na
    policje, jest tam zeznanie pracodawcy i list przewozowy. Ciekawe, czy
    pisany ta sama reka.

    Generalnie jestem zdumiony nieudolnoscia organow scigania: maja wszystko
    na tacy i nie potrafia sprawy zakonczyc.

    Acha sprawa byla z 286 1 kk, umorzenie art. 17 par1 pkt.1 kpk (co to
    jest kpk?)

    Dzieki za podpowiedz, ze podana jest niewlasciwa przyczyna umorzenia.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 4. Data: 2007-10-02 19:24:44
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Przede wszystkim błędnie podano podstawę umorzenia. Wszak fakt, ze Cię
    > oszukano pozostaje bezsporny. W grę może wchodzić co najwyżej

    chodzi o to:
    http://md3.pl/optimal.html

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 5. Data: 2007-10-02 20:16:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Generalnie jestem zdumiony nieudolnoscia organow scigania: maja wszystko
    > na tacy i nie potrafia sprawy zakonczyc.

    Decyzję w tej sprawie podejmuje Prokurator. może jest coś, o czym nie
    wiemy. A co wpisał w uzasadnieniu?

    > Acha sprawa byla z 286 1 kk, umorzenie art. 17 par1 pkt.1 kpk (co to jest
    > kpk?)

    Kodeks postępowania karnego.

    > Dzieki za podpowiedz, ze podana jest niewlasciwa przyczyna umorzenia.

    Nie tyle przyczyna, co podstawa prawna. Mnie to wygląda raczej na
    przyjęcie, ze niemożliwie jest udowodnienie, czy dostałeś przedmiot, czy
    jego model. jeśli tak, to podpowiem, że może być różnica w ciężarze
    przedmiotu i modelu (nie piszesz o co chodzi).

  • 6. Data: 2007-10-02 20:18:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > chodzi o to:
    > http://md3.pl/optimal.html

    Przypominam sobie. Pisałeś o tym tutaj, albo na grupie Allegro. W tej
    sytuacji raczej nie ma problemu z ustaleniem, że co innego zamówiłeś, a co
    innego Ci sprzedano.

  • 7. Data: 2007-10-03 08:46:19
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Przypominam sobie. Pisałeś o tym tutaj, albo na grupie Allegro. W tej
    > sytuacji raczej nie ma problemu z ustaleniem, że co innego zamówiłeś, a

    Dlaczego prokurator (policjant?*) tego nie dostrzega?
    Nadmieniam, ze sprawe relacjonowalem bardzo bezstronnie, zgodnie z
    faktami (bo coz mi sa warte porady oparte na "naginanych" faktach?)

    * Na pierwszej stronie jest umorzenie policyjne, na drugiej
    zatwierdzenie przez prokuratora.

    Zamierzam wystapic z powodztwem cywilnym, tylko mam dylemat: przeciwko
    komu? Czlowiek, od ktorego kupilem nie istnieje. Szczerze mowiac po
    sprawie przeciwko gosciowi na ktorego wskazuja fakty mialbym sie do
    czego zaczepic....

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 8. Data: 2007-10-03 15:43:35
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    MarcinJM pisze:

    > Zamierzam wystapic z powodztwem cywilnym, tylko mam dylemat: przeciwko
    > komu? Czlowiek, od ktorego kupilem nie istnieje.

    To duch swiety Ci sprzedal? Czlowiek ten istnieje, to ze podczas
    transakcji podal inne dane nie oznacza ze go nie ma.

    > Szczerze mowiac po
    > sprawie przeciwko gosciowi na ktorego wskazuja fakty mialbym sie do
    > czego zaczepic....

    Ale dziwne ze policja nic nie robi. Moze zloz skarge na dzialanie
    prokuratury?

    Jacek

  • 9. Data: 2007-10-03 16:48:48
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    castrol pisze:
    > Ale dziwne ze policja nic nie robi. Moze zloz skarge na dzialanie
    > prokuratury?

    Na razie pojdzie zazalenie na umorzenie. Szczerze mowiac pan prokurator
    w zasadzie wywalil mnie dzis za drzwi... ale chyba byl wkurzony,
    poniewaz odmowilem napisania wniosku o mozliwosc przejrzenia akt sprawy
    twierdzac, ze jest to moje PRAWO, a nie jego widzimisie.
    Z pouczenia: "Stronom procesowym przysluguje prawo przejrzenia akt
    sprawy i (...)" Nigdzie nie napisano, ze "na wniosek".
    Akta przejrzalem oczywiscie bez wniosku. :)

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 10. Data: 2007-10-03 18:34:59
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl>

    MarcinJM <m...@i...pl> napisal:
> [...]
    > sprawy i (...)" Nigdzie nie napisano, ze "na wniosek".
    > Akta przejrzalem oczywiscie bez wniosku. :)

    Szczere i glebokie gratulacje. Wychowuj niedoukow :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek