  • 21. Data: 2010-08-25 12:24:38
    Temat: Re: Awaria nowej drukarki fiskalnej
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-25 14:11, Michał Gut pisze:
    > prosta sprzedaz to pewnie malo towarow bez kompa itd..
    > moge ci polecic tylko te z oferty elzabu (bo na tych sie znam):
    > Elzab Jota.
    Też właśnie Jotę chciałem mu zaproponować, chociaż zastanawiałem się nad
    Mini.
    > najpopularniejsza, najlepsza do malej sprzedaży i wygdna. Jest jeszcze
    > tansza elzab mini ale ona ma dupna klawiature (taka jak inne tanie
    > kasy). Jesli klawiatura foliowa cie nie przeraza to jest tania i nadaje
    > sie doskonale 1090 netto. Jota kosztuje 1390 netto ale wiekszosc
    > klientow(moich) wybiera wlasnie jote (i to wlasnie z powodu swietnej
    > klawiaturki).

    Poza tym Jota ma bezpieczne 2048 PLU, a Mini tylko 511. Mimo wszystko
    może się okazać za mało.

    Jotę pamiętam jeszcze z mojej aktywnej pracy przy kasach, a to już ponad
    5 lat minęło. Bardzo udana, prosta konstrukcja, odporna na wilgoć i
    kurz, czytelne i intuicyjne menu, świetna dobrze zaplanowana klawiatura
    (jak w znacznie droższych Alfach). No i nie wiem jak teraz, ale kiedyś
    można było ją sobie dopasować kolorystycznie (wymienna górna część
    obudowy). Do tego podłączyć się da wszystko od kompa po czytnik kodów
    kreskowych a większość "nornalnego" oprogramowania ją obsługuje.
    Dołożyłbym te 300 zł i brał Jotę.

    > Jeśli ma być pprzenośna - mini + zewnętrzny akumulator.

    Jota też w sumie jest przenośna, chociaż cięższa. Jeśli nie będzie z nią
    biegać po plaży z lodami to się nada.

    --
    MZ

  • 22. Data: 2010-08-25 13:16:53
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Heheheh. I oto mamy przykład jak nie kupować urządzenia fiskalnego.

    Zanim zrobisz z tego sobie ubaw i dokonasz oceny to przeczytaj wszystkie
    posty
    w wątku! Poprawiłem się szybciej niż Ty rozpocząłeś komentarz więc myślę
    że mój post z 13:42 powinieneś widzieć.

    > Kolega zapytał o KASĘ fiskalną, ale podał za mało informacji żeby pomóc
    > mu wybrać optymalne urządzenie cena/możliwości. Ty bez wnikania w
    > szczegóły jego potrzeb zaproponowałeś mu DRUKARKĘ fiskalną która mu się
    > na 99,9% nie sprawdzi, choćby dlatego że nie pisze nic o posiadaniu tam
    > komputera z programem sprzedażowym. Dla 20-30 paragonów dziennie
    > kupowanie drukarki fiskalnej + kompa + softu się zwyczajnie nie opłaca.

    j/w

    > Przyznaj się, jesteś serwisantem Novitusa ?:>

    A co to przestępstwo? Do czego mam sie przyznać?
    Tak jestem serwisantem Novitusa - tak jak Ty Elzabu i nie mam zamiaru
    wdawać sie w polemikę o wyższości .....

    Darek

  • 23. Data: 2010-08-25 13:31:58
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-25 15:16, Dariusz Domagała pisze:

> [...]
    > posty
    > w wątku! Poprawiłem się szybciej niż Ty rozpocząłeś komentarz więc myślę

    Nie 13:42 tylko 13:52. 3 min różnicy. Zobaczyłem go jak wysłałem swój i
    odświeżyło. Co nie zmienia faktu że poważne doradzanie komuś kasy
    fiskalnej tylko na podstawie informacji "20-30 paragonów i przenośna" to
    lekko nieprofesjonalne. No ale może się mylę, w końcu naprawdę dawno
    robiłem pierwsze uprawnienia (96 rok) i może teraz już się nie pyta
    klienta do czego i z czym chce używać kasy, ile ma towarów i na jakich
    funkcjach mu zależy tylko wciska się jedyny słuszny model jednego
    słusznego producenta z którym się akurat współpracuje.

    > j/w
    owszem, właśnie j/w

    > A co to przestępstwo? Do czego mam sie przyznać?
    > Tak jestem serwisantem Novitusa - tak jak Ty Elzabu i nie mam zamiaru
    > wdawać sie w polemikę o wyższości .....
    Nie, to nie jest przestępstwo. I nie zamierzam dyskutować o wyższości,
    bo każdy producent w czymś się specjalizuje. Dlatego uważam że to że
    mogę zaproponować coś z oferty 3 wiodących od lat na rynku producentów
    będzie lepsze od Twojej wiedzy specjalizowanej w Novitusie, bo dzięki
    temu zawsze dobierałem urządzenie pod konkretne oczekiwania klienta a
    nie odwrotnie.

    --
    MZ

  • 24. Data: 2010-08-25 14:13:19
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Poza tym Jota ma bezpieczne 2048 PLU, a Mini tylko 511. Mimo wszystko
    > może się okazać za mało.

    w praktyce male firmy maja 10 towarow na krzyz (akcesoria, buty, buty
    dzieciece itd) co nie do konca jest prawidlowe (wg jakiejs tam interpretacji
    us wskaal ze nazwa musi jednoznacznie wskazywac na dany towar, co imo jest
    bez sensu bo wolno ci sprzedac kilka towarow pod jedna pozycja paragonowa
    jesli ich stawka vat jest taka sama - moim zdaniem sprzecznosc).

    > Jota też w sumie jest przenośna, chociaż cięższa. Jeśli nie będzie z nią
    > biegać po plaży z lodami to się nada.

    e nie - jota sie nie nadaje jako przenosna. Mała tak. ale nie przenosna.
    jej obudowa jest taka ze jak zlapiesz gorna polowe (czyli nie wezmiesz do
    rak tak jak potrzeba tylko za gorna pokrywe) to ci dół odpadnie i poleci na
    glebe....bedzie klops i fura problemów z tym związanych.
    Mini ma zatrzask a ponadto specjalne nosidełko z którego nie wypadnie:)
    Jota to do malego punktu uslugowohandlowego jak znalazl:)

  • 25. Data: 2010-08-25 15:04:59
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-25 16:13, Michał Gut pisze:

> [...]
    > towar, co imo jest bez sensu bo wolno ci sprzedac kilka towarow pod
    > jedna pozycja paragonowa jesli ich stawka vat jest taka sama - moim

    Nenene:) Jeśli sklep jest wielobranżowy i ma obuwie, ciuchy, galanterię
    itp to ok, można sprzedawać np. dowolne buty męskie jako "buty męskie",
    "buty damskie", "buty dziecięce", "pasek", "torebka damska", "bluzka"
    itp. z otwartą ceną, o ile VAT się zgadza. Ale jeśli kontrola udowodni,
    że np sklep ma tylko buty, to niestety wg US masz obowiązek mieć
    wklepane to w kasę dość szczegółowo, np "buty męskie pełne xxx". To
    wychodzi bardzo mocno np. w sklepach spożywczych (np. nie można
    sprzedawać wszystkich batoników jako baton, trzeba rozróżniać), ale tam
    o wiele bardziej się opłaci importować bazę towarów z programu bo potem
    sprzedaje się przez kod kreskowy. No i kwestia raportowania, jednak im
    bardziej szczegółowa baza PLU tym łatwiej się połapać co schodzi a co
    nie i zarządzać magazynem. W sofcie do kas Elzabu to zawsze było fajne,
    że raportów tam jest dużo i przydatnych. Dlatego próbowałem się
    dowiedzieć co pytający chce sprzedawać i jak i czy planuje np. czytnik i
    czy chciałby mieć współpracę z komputerem. Tak czy owak chyba obaj
    jesteśmy zgodni że powinna mu się sprawdzić Elzab Jota. Oby tylko dobry
    serwis trafił :)

    --
    pozdrawiam
    MZ

  • 26. Data: 2010-08-25 17:08:27
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl>

> [...]
    > odświeżyło. Co nie zmienia faktu że poważne doradzanie komuś kasy
    > fiskalnej tylko na podstawie informacji "20-30 paragonów i przenośna" to

    Problem w tym że nic nie doradzałem bo uważam tak jak Ty że kasa ma byc
    szyta na miarę potrzeb działalności a nie odwrotnie. Moja propozycja tyczyła
    sie pierwotnego wątku a przez nieuwage nie zauważyłem że pytanie skręciło
    na tory kasy.

> [...]
    > funkcjach mu zależy tylko wciska się jedyny słuszny model jednego
    > słusznego producenta z którym się akurat współpracuje.

    Żadne halo - też posiadam uprawnienia od 96r. i nie posuwam się do oceny
    kogokolwiek
    tylko dlatego że posiadam 'stare' uprawnienia.

> [...]
    > będzie lepsze od Twojej wiedzy specjalizowanej w Novitusie, bo dzięki
    > temu zawsze dobierałem urządzenie pod konkretne oczekiwania klienta a

    I tak i nie.
    A nie zastanowiłeś się nad tym że jak określasz 'specjalizuje się w
    Novitusie' to może
    właśnie wynika z tego że doświadzenie spwodowało 'preferowanie' tego
    producenta?
    To nie może dawać podstaw do twierdzenia że jak oferujesz urzadzenia 3
    producentów
    to każdy Klient będzie zadowolony w 100%. Każde urządzenie/producent ma
    plusy
    i minusy.

    A ogólnie - EOT

    Bo jak to bywa na polskich grupach dyskusyjnych wątek główny stał się
    tematem pobocznyn
    a rozwija się dyskusja nie dająca wyczerpującej odpowidzi pytającemu.

    Darek

  • 27. Data: 2010-08-25 20:21:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2010 09:12:25 +0200, Dariusz Domagała napisał(a):

    > Tak z czystej ciekawości: co to za drukarka?

    Elemis Giga
    A mogłem wziąć Innovę w tej cenie :/

    --
    best regards,
    scream

  • 28. Data: 2010-08-25 20:22:39
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2010 01:18:24 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Sprawdzić, czy dobrowolnie zrezygnowałeś z rękojmi.

    Nie zrezygnowałem, a przynajmniej nic takiego nie widnieje na żadnym piśmie
    które otrzymałem lub podpisywałem w związku z zakupem w/w urządzenia. Co
    teraz?

    --
    best regards,
    scream

  • 29. Data: 2010-08-25 20:36:19
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2010 11:32:45 +0200, Michał Gut napisał(a):

    > jestem serwisantem urzadzen fiskalnych wiec informację masz z pierwszej
    > ręki:)

    Świetnie :)

    > cos mi się nie do końca chce wierzyć,że ci się drukarka zawiesza x razy
    > dziennie. Drukarka fiskalna ma to do siebie ze współpracuje z programem
    > magazynowym - on może być spaprany. Drukarka generalnie w teorii może się
    > zawiesić, natomiast są to raczej teoretyczne rozwazania. Nie slyszalem o
    > zanym przypadku.

    Drukarka to Elemis Giga, czyli urządzenie w cenie poniżej 2k, jedno z
    tańszych na rynku o ile nie najtańsze. Funkcjonalnie najprostsze co może
    być, ale akurat to mi pasowało i takie kupiłem. Naiwnie myślałem, że im
    prostsze tym trwalsze i mniej się może popsuć. Współpracuje z programem
    Small Business firmy Symplex; akurat program może i ma lekko archaiczny
    wygląd i operuje na DBFach, ale za to działa bardzo szybko i jest banalny w
    obsłudze, a przy tym tani jak barszcz w porównaniu do innych z takimi
    możliwościami, więc nie narzekam. Program IMHO działa prawidłowo.

    Drukarka zawiesza się losowo, nie wiąże się to z żadnym konkretnym
    przypadkiem czy sytuacją. Po prostu co któryś paragon po wysłaniu przez
    program sygnału do drukowania paragonu drukarka nie reaguje i muszę
    poczekać 30-40-50 sekund aż zacznie drukować. Tak, jakby ktoś odłączał
    kabel, a potem podłączał i działa. Dodatkowo w 1/20 przypadków z w/w
    opóźnieniem wiąże się wystąpienie błędu nr 7, co wg instrukcji obsługi
    (wybacz - cytuję z pamięci) oznacza przepełnienie bufora czy jakoś tak.

    (...)
    > Serwis gada bzdury (zakładam,że zasada dzialania producent-serwis jest taka
    > sama jak u mnie) bo serwis dostał już kasę za to, że będzie prowadził serwis
    > GWARANCYJNY. Do serwisu fabrycznego sie leci jak jest problem ktorego
    > serwisant nie moze zidentyfikować lub problem dotyczy modułu
    > fiskalnego(serwisant autoryzowany nie ma prawa się do niego dotykać).

    Z serwisu przyjechała do mnie 20-letnia blondynka z tipsami na dłoniach
    i... wymieniła bezpiecznik tłumacząc, że to usunie problem. Akurat
    bezpiecznik ma to do siebie, że albo działa, albo nie działa, no ale
    zakładam że ona tego nie wiedziała i działała w dobrej wierze :) Tak
    wygląda serwis drukarek w tej firmie.

    > Trafiłeś na papraków.... Aczkolwiek nie wykluczam ze problem nie tkwi w
    > drukarce a w programie (sprawdz to koniecznie! wezwij informatyka najlepiej
    > dyplomowanego serwisanta danego programu ktorego uzywasz).

    Ale w jaki sposób mam to sprawdzić? Producent twierdzi, że nie spotkał się
    z takim przypadkiem, zresztą w każdym innym aspekcie program działa
    prawidłowo więc nie sądzę, żeby akurat w kluczowym miejscu (czyli w
    drukowaniu) ktoś popełnił jakiegoś buga. Program istnieje na rynku od X lat
    i używa go masa sklepów.

    > Zmiana serwisu z innego powodu niz widzimisie jest (powinna byc) bezplatna.
    > Przy widzimisie obciążany jest _serwis przejmujący_. Na gwarancji możesz
    > nadal naprawić bezpłatnie w serwisie fabrycznym.

    No to jak w końcu? Jedni i drudzy mi mówią, że to ja muszę płacić :)

    > Strzelam: Innova? trafilem?

    Nie. Innovę chciałem kupić.

    --
    best regards,
    scream

  • 30. Data: 2010-08-25 21:10:52
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-25 22:36, scream pisze:

> [...]
    > opóźnieniem wiąże się wystąpienie błędu nr 7, co wg instrukcji obsługi
    > (wybacz - cytuję z pamięci) oznacza przepełnienie bufora czy jakoś tak.
    Opisujesz dokładnie ten sam problem, który miał z tą drukarką program
    SubiektGT. Problem polega na przepełnianiu bufora drukarki w przypadku
    zbyt wielu pozycji na paragonie, ewentualnie w przypadku gdy nie
    zostanie wyczyszczona kolejka UARTA. Mam podejrzenie graniczące z
    pewnością, że podobny problem może występować w programie Small Business.

    Możesz spróbować przetestować to tak jak opisano tutaj:
    http://www.symplex.pl/www/pom/porady/transmisja.htm
    sprawdzając przy okazji ustawienia komunikacji z kasą.

> [...]
    > bezpiecznik ma to do siebie, że albo działa, albo nie działa, no ale
    > zakładam że ona tego nie wiedziała i działała w dobrej wierze :) Tak
    Weź Ty zmień ten serwis...

> [...]
    > prawidłowo więc nie sądzę, żeby akurat w kluczowym miejscu (czyli w
    > drukowaniu) ktoś popełnił jakiegoś buga. Program istnieje na rynku od X lat
    Błędne założenie. Niektóre programy mają dedykowane sterowniki do
    każdego obsługiwanego urządzenia fiskalnego, ten ma generyczny dla
    wszystkich. Jak coś jest do wszystkiego....Spróbuj wyłapać jakieś
    powtarzalne warunki występowania błędu, zwracając uwagę właśnie na ilość
    pozycji na paragonach.

    > No to jak w końcu? Jedni i drudzy mi mówią, że to ja muszę płacić :)
    Skoro tak mówią to tak jest, to zależy od polityki firmy i zasad
    współpracy z serwisami.
    Następnym razem kupisz Innovę Profit albo Elzab Omegę, a jak Ci starczy
    kasy to kup Posnet Thermal i wtedy na 100% zapomnisz o problemach. Tylko
    że to kosztuje trochę więcej niż 2k. Kasa to nie tylko urządzenie, ale
    właśnie kompetentny serwis znający urządzenie i przepisy. Z ciekawości,
    powiedzieli Ci że masz zgłosić fiskalizację do US?

    --
    MZ