  • 1. Data: 2010-08-24 20:39:17
    Temat: Awaria nowej drukarki fiskalnej
    Od: scream <n...@p...pl>

    Witam,

    Sprawa jak w temacie... Kupiłem nową drukarkę fiskalną, która właściwie od
    pierwszego dnia działania pracuje niepoprawnie, tj. zawiesza się
    kilkadziesiąt razy dziennie, co bardzo utrudnia pracę. Firma od której
    kupowałem urządzenie, będąca jednocześnie serwisantem drukarki, odmawiała
    naprawy twierdząc, że takie działanie nie jest niczym złym (absurd). Po
    mojej interwencji u producenta kasy serwis w końcu przyjechał i...
    wymienili bezpiecznik. Jak można się domyślić to nie załatwia sprawy, bo
    drukarka zawiesza się nadal. Przechodzę do meritum.

    Producent twierdzi, że tych drukarek fiskalnych się "nie naprawia",
    ponieważ jest ona zbudowana modułowo, to serwisant na miejscu powinien
    wyjąć jeden moduł, włożyć drugi (nowy) i w ten sposób usunąć usterkę.

    Serwis natomiast twierdzi, że producent nie ma racji, bo drukarka jest
    nowa, a na nowe drukarki jest gwarancja i oni muszą ją wysłać do producenta
    i sami nie naprawią (po co w takim razie serwis?). Trwa to 14 dni roboczych
    (3 tygodnie) i na ten czas musiałbym zamknąć sklep (mission impossible)
    albo kupić sobie nową drukarkę (2000 zł, średnio mi się to uśmiecha).

    Kto ma rację i jakie ja mam prawa? Rozumiem, że urządzenie może się zepsuć,
    ale ten egzemplarz akurat od samego początku działał źle. Gdybym był
    konsumentem była by to zwykła niezgodność towaru z umową, a tak - co mam z
    tym począć?

    Dodatkowa sprawa - podobno aby móc zmienić firmę serwisującą tą drukarkę
    trzeba zrobić nowy wpis w książeczce i to kosztuje 200 zł. Skoro serwis pod
    którego opieką jest moja drukarka jest niekompetentny i odmawia naprawy, to
    czemu jeszcze u licha ja mam płacić za możliwość naprawienia jej (na
    gwarancji) w innym serwisie?!

    --
    best regards,
    scream

  • 2. Data: 2010-08-24 23:18:24
    Temat: Re: Awaria nowej drukarki fiskalnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Aug 2010, scream wrote:

> [...]
    > ale ten egzemplarz akurat od samego początku działał źle. Gdybym był
    > konsumentem była by to zwykła niezgodność towaru z umową, a tak - co mam z

    Sprawdzić, czy dobrowolnie zrezygnowałeś z rękojmi.
    Z defaultu (przepisu KC) działa rękojmia i ma "moc" całkiem niezgorszą.
    Tyle, że (w odróżnieniu od "konsumenckiej" niezgodności) da się ją
    uchylić w umowie.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-08-25 07:12:25
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl>

    Tak z czystej ciekawości: co to za drukarka?

    Darek

  • 4. Data: 2010-08-25 07:25:53
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-24 22:39, scream pisze:
> [...]
    > pierwszego dnia działania pracuje niepoprawnie, tj. zawiesza się
    > kilkadziesiąt razy dziennie, co bardzo utrudnia pracę.

    Jaka to drukarka? Trafiłeś na partaczy którzy pewnie kupili uprawnienia
    serwisowe. Stara gwardia by Ci wytłumaczyła, że właśnie żeby zapobiec
    takim akcjom drukarkę przez kilka dni używa się w trybie niefiskalnym, a
    dopiero potem fiskalizuje. I nie kupuje się drukarek fiskalnych tanich
    tylko dobre, to znacznie ułatwia potem życie.

    > Producent twierdzi, że tych drukarek fiskalnych się "nie naprawia",
    > ponieważ jest ona zbudowana modułowo, to serwisant na miejscu powinien
    > wyjąć jeden moduł, włożyć drugi (nowy) i w ten sposób usunąć usterkę.
    I tak i nie. Zależy jaka drukarka i co nawaliło. Mechaniczne rzeczy
    zwykle daje się wymienić na poziomie serwisu, elektronikę różnie, zależy
    czy musisz zerwać np. plombę modułu fiskalnego, co faktycznie mogą
    zrobić tylko "duże serwisy" ale niekoniecznie producenta.

> [...]
    > (3 tygodnie) i na ten czas musiałbym zamknąć sklep (mission impossible)
    > albo kupić sobie nową drukarkę (2000 zł, średnio mi się to uśmiecha).
    Serwis ma o tyle rację, że faktycznie może musieć wysłać do producenta i
    faktycznie trwa to około 3 tygodni. I faktycznie przez ten czas zgodnie
    z ustawą nie możesz prowadzić sprzedaży detalicznej (w punkcie gdzie
    masz zainstalowaną tą drukarkę jeśli nie ma drugiej). Natomiast
    kupowanie kolejnego g ... za 2k możesz sobie odpuścić. Dobra drukarka
    kosztuje w granicach 2,8k netto i zdziwisz się może, ale są to produkty
    głównie polskiej myśli technicznej. W przeciwieństwie do np. włoskich są
    bardzo trwałe.

> [...]
    > ale ten egzemplarz akurat od samego początku działał źle. Gdybym był
    > konsumentem była by to zwykła niezgodność towaru z umową, a tak - co mam z

    Gdybyś trafił na dobry serwis, to przed fiskalizacją sprawdziliby ją i
    wymienili na inny egzemplarz. Po fiskalizacji klamka zapadła, możesz ją
    już tylko serwisować, niestety w sposób jaki Ci zaproponowano.

    > Dodatkowa sprawa - podobno aby móc zmienić firmę serwisującą tą drukarkę
    > trzeba zrobić nowy wpis w książeczce i to kosztuje 200 zł.
    Trzeba zrobić nowy wpis osób uprawnionych. Technicznie zajmuje to 5
    minut. Cena jest negocjowalna. 200 zł to tak średnio drogo.

    >Skoro serwis pod
    > którego opieką jest moja drukarka jest niekompetentny i odmawia naprawy, to
    > czemu jeszcze u licha ja mam płacić za możliwość naprawienia jej (na
    > gwarancji) w innym serwisie?!

    Opisz sprawę producentowi. Ponawiam pytanie: jaka to drukarka?

    --
    MZ

  • 5. Data: 2010-08-25 08:48:33
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Z defaultu (przepisu KC) działa rękojmia i ma "moc" całkiem niezgorszą.
    > Tyle, że (w odróżnieniu od "konsumenckiej" niezgodności) da się ją
    Jeśli mówisz o wymianie towaru na nowy, to niestety w przypadku urządzeń
    fiskalnych to tak nie działa. Można je bez problemu wymienić "w biegu"
    sztuka za sztukę (i zwykle serwis nie robi problemu) w przypadku
    urządzeń jeszcze niesfiskalizowanych. Po fiskalizacji urządzenie staje
    się przypisane do konkretnego podmiotu (zmienisz wszystko, tylko nie
    NIP) i podlega obsłudze serwisowej. Oczywiście również w uzasadnionych
    przypadkach można je wymienić na nowe, ale wiąże się to z toną
    papierkologii w US, ponowną fiskalizacja itd. Moduły nie są przekładalne
    (technicznie są, prawnie nie). Dlatego 3 tygodnie firma "postoi".

    --
    MZ

  • 6. Data: 2010-08-25 09:32:45
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jestem serwisantem urzadzen fiskalnych wiec informację masz z pierwszej
    ręki:)

    cos mi się nie do końca chce wierzyć,że ci się drukarka zawiesza x razy
    dziennie. Drukarka fiskalna ma to do siebie ze współpracuje z programem
    magazynowym - on może być spaprany. Drukarka generalnie w teorii może się
    zawiesić, natomiast są to raczej teoretyczne rozwazania. Nie slyszalem o
    zanym przypadku.

    Jeśli faktycznie to drukarka jest uszkodzona (slyszalem o roznych
    krzaczastych produktach konkurencyjnych firm (w sensie producentow a nie
    mojej konkurencji - ja serwisuje i handluje tylko urządzeniami Elzabu)) to
    kroki:

    a)wzywasz serwisanta do usunięcia usterki (date i godzine wypełniasz w
    książce serwisowej w stosownej rubryce).
    jak oleje(ma ustawowo 48h na reakcję) albo naprawa nieskuteczna i sie
    wymiguje to
    B)ZAWSZE masz możliwość skorzystania z serwisu fabrycznego (czyli
    producenta - każdy musi mieć w polsce swój serwis fabryczny).
    c) zmienić serwis: kontaktujesz sie z producentem i domagasz sie
    przydzielenia innego serwisanta (ot tak nie mozesz sobie isc do innego)

    jednocześnie piszesz skargę do producenta na serwisanta (jak chcesz zrobić
    większy dym to do skarbówki aczkolwiek ja bym walił do MF bo to oni daja
    homologacje i mogą dać po łapach producentowi jeśli on też 'leci sobie w
    kulki'.

    odpowiadajac na twojego maila:
    producent dobrze twierdzi ze drukarek fiskalnych sie nie naprawia (tzn można
    ale nie ma sensu). Są gotowe moduły które się wymienia i cześć.
    Serwis gada bzdury (zakładam,że zasada dzialania producent-serwis jest taka
    sama jak u mnie) bo serwis dostał już kasę za to, że będzie prowadził serwis
    GWARANCYJNY. Do serwisu fabrycznego sie leci jak jest problem ktorego
    serwisant nie moze zidentyfikować lub problem dotyczy modułu
    fiskalnego(serwisant autoryzowany nie ma prawa się do niego dotykać).
    Naprawa nie trwa 14 dni roboczych. U mnie najdłuższa naprawa trwała bodajze
    5 dni bo wymagała pojechania z warszawy do katowic, diagnostyka, powrót do
    warszawy do serwisu fabrycznego na wymiane modulu fiskalnego, potem do domu
    i niebawem odebralem urzadzenie, spowrotem do katowic, fiskalizacja i
    gotowe.
    Trafiłeś na papraków.... Aczkolwiek nie wykluczam ze problem nie tkwi w
    drukarce a w programie (sprawdz to koniecznie! wezwij informatyka najlepiej
    dyplomowanego serwisanta danego programu ktorego uzywasz).

    Anegdotka o paprakach:
    Firma X kupiła od firmy (P)aprak drukarkę fiskalną. Po kilku latach X
    zmieniłą serwis na (M)nie, bo nie chcieli mieć 10 serwisów w 10 miastach do
    10 urządzeń tylko jeden. Po przejęciu urządzeń zrobiłem im kontrolę po
    której wyszło, że serwisant P nie zgłosił do US drukarki ani też nie
    poinformował klienta o tym, że on też musi.
    Brawurowa akcja wysmarowania czynnego żalu i dopełnienia formalności z moją
    pomocą uchroniło X od dostania pajdy za partactwo P. Szczęśliwie nie mieli
    kontroli z US przez te kilka lat a dochód z drukarki rozliczali prawidłowo.

    Zmiana serwisu z innego powodu niz widzimisie jest (powinna byc) bezplatna.
    Przy widzimisie obciążany jest _serwis przejmujący_. Na gwarancji możesz
    nadal naprawić bezpłatnie w serwisie fabrycznym.

    Strzelam: Innova? trafilem?

    sir

  • 7. Data: 2010-08-25 09:45:56
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-25 11:32, Michał Gut pisze:

    > Strzelam: Innova? trafilem?
    Patrząc po kwocie 2k, to albo Elzab Omega (ale te drukarki faktycznie
    się nie psują) albo jakiś wynalazek. Innova to 2.4k netto i też
    zasadniczo się nie psuje (to część dawnej ekipy Posnetu a może Elzabu,
    nie pamiętam już).

    Masz rację, że pierwszym podejrzanym jest program. Co do 3 tygodni, to
    niektóre serwisy rzucają takimi terminami. Zgadza się, że jeśli
    serwisant będzie zainteresowany to w tydzień z transportem sprawę załatwi.

    Co do bezpłatności zmiany serwisu to w tym przypadku trzeba udowodnić,
    że to nie widzimisię. Niby łatwo, ale .. wiadomo jak jest.

    --
    MZ
    autoryzowany serwisant Elzabu, Posnetu i Innovy, obecnie na "emeryturze" :)

  • 8. Data: 2010-08-25 09:57:23
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się nie psują) albo jakiś wynalazek. Innova to 2.4k netto i też
    > zasadniczo się nie psuje (to część dawnej ekipy Posnetu a może Elzabu,

    kojarze ze ktoryś z producentow innova moze novitus mial jakas deukarke
    ponizej 2kpln.
    innova tez chyba ma.
    > Co do bezpłatności zmiany serwisu to w tym przypadku trzeba udowodnić,
    > że to nie widzimisię. Niby łatwo, ale .. wiadomo jak jest.

    prosta sprawa - oddaje do fabrycznego i jesli problem sie rozwiaze to zmiana
    serwisu jest formalnoscia. poza tym wystarczy ze nie zareaguje w 48h, a
    wzywac go moze ile tylko dusza zapragnie (kwestia kosztow tylko).
    ale nadal - zaczac trzeba od programu. cos ciemno widze tą wiszącą drukarkę.

    > --
    > MZ
    > autoryzowany serwisant Elzabu, Posnetu i Innovy, obecnie na "emeryturze"
    > :)

    :))) ja sie skupilem na elzabie - dobrze wybralem. co prawda warunku
    wspolpracy sie pogorszyly niedawno (obcieli marze dealerskie) ale sprzęt
    robią niezawodny. Jak coś zdycha to za kazdym razem praktycznie jest to
    użytkownika wina (nigdy nie zdawałem sobie sprawy na ile sposobów można
    próbować włożyć papier do drukarki i jaką determinacją potrafi się
    użyszkodnik wykazać robiąc to na siłę).

  • 9. Data: 2010-08-25 10:54:07
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    > jestem serwisantem urzadzen fiskalnych wiec informację masz z pierwszej
    > ręki:)

    To ja się podepnę - jaką kasę fiskalną do prostej przedaży z liczbą około
    20-30 paragonów dziennie mógłbyś polecić ?
    Chodzi o jaką małą podręczną, ale solidną.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 10. Data: 2010-08-25 11:10:13
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-25 12:54, Grzes pisze:

    > To ja się podepnę - jaką kasę fiskalną do prostej przedaży z liczbą około
    > 20-30 paragonów dziennie mógłbyś polecić ?
    > Chodzi o jaką małą podręczną, ale solidną.

    Napisz ile indywidualnych towarów (pozycji PLU) chcesz sprzedawać, bo to
    też jest istotne. I jeszcze jaki to typ punktu (piekarnia, kiosk, sklep,
    bar), czy Ci zależy na współpracy z programem komp, czy chcesz używać
    czytnika kodów, wagi, szuflady na pieniądze, ilu przewidujesz
    indywidualnych kasjerów.

    --
    MZ