  • 1. Data: 2002-07-03 18:56:16
    Temat: -= Anonimowe donosy =-
    Od: "dubo" <d...@e...pl>

    Witam...

    Chcę poruszyć pewien problem a dokładnie problem anonimowych donosów.

    Załóżmy że Pan Kowalski pisze anonimowy donos na firmę X a w donosie tym
    nie ma krzty prawdy , czyli pisze nieprawdę poważnie oczerniając firmę a
    przy okazji oskarżając firmę o poważne przestępstwa które nie miały miejsca
    (np.: wyłudzanie VAT, przemyt itp..)

    Anonim ten wysyła do organów kontroli , gazet itp. Przez co robi się wielki
    szum...

    Mam teraz pytanie jeżeli w donosie są same kłamstwa i bezpodstawne zarzuty
    czy w chwili wskazania autora donosu i przyznanie się przez niego do tego
    grozi mu jakaś kara??

    Czy autor anonimów może czuć się bezkarny??

    A czy oskarżona strona wskazując autora fałszywego donosu może liczyć na
    postępowanie w którym donosiciel zostanie przesłuchany??
    Co byście zrobili wiedząc , że ktoś napisał na Was donos w którym nie krzty
    ma prawdy??

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-07-03 19:05:03
    Temat: Re: -= Anonimowe donosy =-
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    "dubo" <d...@e...pl> naskrobał/a w news:afvhcj$brn$1@news.tpi.pl:

    > Mam teraz pytanie jeżeli w donosie są same kłamstwa i bezpodstawne
    > zarzuty czy w chwili wskazania autora donosu i przyznanie się przez
    > niego do tego grozi mu jakaś kara??

    Mozna wystąpić zpowództwem cywilnym o naruszeniu dóbr osobistych.
    Można sie domagać zaprzestania, usunięcia skutków, zadośćuczynienia oraz
    odszkodowania.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153
    I love cats ... dead ones

  • 3. Data: 2002-07-03 20:07:47
    Od: "dubo" <d...@e...pl>

    A jeżeli się okaże , że donos taki pisze firma kokurencyjna w celu
    pogrążenia innej firmy??

    Znam przypadek gdzie donos z plotkami "plotkami" zniszczyły firmę.

    Czy nie odpowiada się za coś takiego tak jak za np. fałszywy alarm o
    podłożeniu

    bomby??

    W jednym i drugim przypadku z powodu kłamstwa są wykonywane zbędne czynności
    na koszt podatników.

  • 4. Data: 2002-07-03 20:13:54
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    "dubo" <d...@e...pl> naskrobał/a w news:afvlio$qkn$1@news.tpi.pl:

    > A jeżeli się okaże , że donos taki pisze firma kokurencyjna w celu
    > pogrążenia innej firmy??

    To nie ma większego znaczenia.

    > Czy nie odpowiada się za coś takiego tak jak za np. fałszywy alarm o
    > podłożeniu bomby??

    To juz raczej powinny sie te uzedy o to martwic
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153
    Jeszcze raz pozdrawiam, co mi zalerzyna

  • 5. Data: 2002-07-03 20:24:23
    Od: "Daniel/Dan/Śniegoń" <d...@p...pl>

    Użytkownik "dubo" <d...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    miejsca
    > (np.: wyłudzanie VAT, przemyt itp..)
    >
    > Anonim ten wysyła do organów kontroli , gazet itp. Przez co robi się

    Grrrrrrrrrr przypomniala mi sie wojna z przed 4 lat kiedy konkurencja wrecz
    chciala nas
    wykonczyc donosami do roznych organow - oczywiscie po pierwszych kontrolach
    dali sobie
    spokoj (bo donosy byly nieprawdziwe).
    Nie wiem jak sie wtedy sprawa zakonczyla - czy wogole wpadl ktos wtedy na
    posmysl
    scigania tych firm w sadownie - ale na sama mysl wlos mi sie ........
    cholere przeciez jestem lysy ;P

    Pozdrawiam
    Dan

  • 6. Data: 2002-07-05 08:47:27
    Od: "dubo" <d...@e...pl>

    Sam sobie odpowiem :-)

    Art. 26. [Nieprawdziwe informacje]

    1. Kto rozpowszechnia nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd wiadomości o
    przedsiębiorstwie, w szczególności o osobach kierujących przedsiębiorstwem,
    wytwarzanych towarach, świadczonych usługach lub stosowanych cenach albo o
    sytuacji gospodarczej lub prawnej przedsiębiorstwa, w celu szkodzenia
    przedsiębiorcy,

    podlega karze aresztu albo grzywny.