  • 1. Data: 2002-07-03 17:55:09
    Temat: Swiadczenia posmiertne
    Od: "Peter" <k...@k...chip.pl>

    Jestem ubezpieczony w "PZU Zycie". Swiadczenia posmiertne przysluguja mi
    w przypadku zgonu ojca (biologicznego), z ktorym nigdy nie mialem kontaktu i
    nie wiem co sie z nim dzieje (czy wogole zyje). Wychowywal mnie ojczym. Czy
    w przypadku zgonu ojczyma moge ubiegac sie o wyzej wymienione swiadczenia ?
    Nie jestem w stanie uzyskac informacji o ewentualnej smierci ojca
    biologicznego, a w przypadku zgonu ojczyma, nie przysluguja mi one. Co
    zrobic? Czy mozna przelac prawa na ojczyma ? Czy mozna w jakis sposob
    wyegzekwowac wiadomosc o zgonie ? Pisalem do PZU o wyjasnienie tego
    problemu. Potraktowano mnie jednak bardzo ogolnikowo i przedstawiono mi te
    same wiadomosci, ktore sa w polisie, a ktore nie rozwiazuja mojego problemu.
    Slyszalem , ze mozna otrzymac swiadczenia zarowno za ojca, jak i za ojczyma,
    jednak w przypadku gdy pierwszy umrze ojciec biologiczny. Ale jezeli to jest
    prawda to w jaki sposob moge sie o tym dowiedziec ? Jak mozna to zalatwic
    prawnie, gdyz "profesjonalisci" z branzy ubezpieczeniowej nie potrafia mi
    odpowiedziec.

    Prosze o odpowiedz i z gory serdecznie dziekuje
    k...@k...chip.pl