  • 11. Data: 2004-03-17 18:23:04
    Temat: Re: Allegro - kradzież tel. przez poczt
    Od: "Necka" <n...@w...pl>

    Polak mądry po szkodzie - ja zawsze mówiłam... głupi człowiek, wierzy, że
    pytanie jest zasadne...

    --
    Monika

  • 12. Data: 2004-03-17 18:30:12
    Od: "Necka" <n...@w...pl>

    --
    Monika
    Użytkownik "salto" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > mam pare uwag szczerze mowiac chyba niewiele one pomoga ale wydaly mi sie
    > istotne w sensie ogolnym
    > sam handluje troche na allegro - i osobiscie zawsze stosuje zasade
    scieslego
    > ustalenia parametrow przesylki tak zeby zawsze bylo wiadomo kto za co
    > odpowiada w tym przypadku jesli jak rozumiem nastapila wplata z gory,
    paczka
    > miala byc normalna priorytetowa a okreslenie wartosci nie przyszlo do
    glowy
    > sprzedajacemu - to wiemy, ani kupujacemu - to zalozenie to OCZYWISTYM
    WYDAJE
    > SIE BYC FAKT ZE OBIE STRONY PONOSZA TE SAMA ODPOWIEDZIALNOSC ZA TE
    SYTUACJE
    > ( w tym kontekscie uwaga :
    > "jak możemy pomóc jako sprzedający sympatycznemu Allegrowiczowi
    > czy
    > dopowiedzialnosci )
    >
    > jasnym jest ze gdyby ktoras ze stron upierala sie przy paczce bez
    wartosci
    > a druga przy opcji przeciwnej odpowiedzialnosc bylaby oczywista, gdyby
    > strona wymuszajaca wysylke paczki bez wartosci byl kupujacy cytowana w
    > nawiasie wypowiedz bylaby w 100% uzasadniona

    NIE WIEM JAK KUPUJĄCY, ALE MY NIE WIEDZIELIŚMY, ŻE W PRZYPADKU STRATY
    ZAWARTOŚCI PACZKI KUPUJĄCY BĘDZIE MIAŁ PROBLEMY Z UZYSKANIEM ODSZKODOWANIA.
    Z TEGO CO SIE ZORJENTOWALISMY DOŚĆ DUŻO TELEFONÓW SPRZEDAŁ I KUPIŁ PRZEZ
    ALLEGRO I ZAWSZE WSZYSTKO BYŁO OK. ZAWSZE WYSYŁAŁ ZWYKŁĄ PACZKĄ - JAK TYM
    RAZEM. I ŻEBY BYŁO JASNE - FACET JEST SYMPATYCZNY, NIE MA W STOSUNKU DO NAS
    ŻADNYCH ROSZCZEŃ,A MY PO PROSTU O NIM MYŚLIMY I CHCIELIBYŚMY POMÓC

  • 13. Data: 2004-03-17 18:33:28
    Od: "Necka" <n...@w...pl>

    --
    Monika
    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > "Necka" <n...@w...pl> niebacznie popelnil

    > Chyba tylko wysyłając inny aparat. - MYŚLISZ, ŻE MAMY PRODUKCJĘ TELEFONÓW
    W GARAŻU!!!
    > Niestety na poczcie okradziono Was, a nie jego.

    TAK JAK NAPISAŁAM POPRZEDNIO - ON NIE MA W STOSUNKU DO NAS ŻADNYCH ROSZCZEŃ.
    ZRESZTĄ JAK SIĘ ORJENTUJĘ OD CHWILI ZAPŁATY TELEFON STAJE SIĘ JEGO
    WŁASNOŚCIĄ

    > On-żadnego. Wy jako nadawca macie szansę na odszkodowanie w wysokości
    > wielokrotności ceny nadanie (szczegóły w regulaminie pocztowym).

    > Mogę się tylko dołączyć do głosów wskazujących na brak rozsądku itd.
    CIEKAWE PO CZYJEJ STRONIE :p
    CZŁOWIEK CHCE POMÓC A TU ATAK ZE WSZECH STRON

  • 14. Data: 2004-03-17 18:35:56
    Od: "Necka" <n...@w...pl>

    --
    Monika
    Użytkownik "A.S." <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, ze wiadomosc, ze Allegrowicz odebral otwarta paczke i ze
    > spisal protokol na poczcie pochodzi od owegoz Allegrowicza? A moze to
    > wiadomosc z poczty, ktora przeslala Wam ow protokol?
    > 1. Jesli to wiadomosc od Allegrowicza - sprawdzcie ja. Dowiedzcie sie:
    > a) gdzie odbieral paczke (w domu, czy na poczcie - a jakos trudno mi
    > uwierzyc, zeby listonosz przyniosl mu OTWARTA paczke),
    > b) jesli odbieral na poczcie - napiszcie tam i zazadajcie protokolu
    > przekazania paczki Allegrowiczowi

    WIADOMOŚĆ MAMY OD ALLEGROWICZA, NIE SĄDZĘ, ŻEBY KŁAMAŁ. PODOBNO SPISAŁ
    PROTOKÓŁ

    > 2. Jesli to wiadomosc z poczty (w co watpie, sadzac ze sposobu Waszej
    > wypowiedzi), zazadajcie protokolu przyjecia paczki przez UP adresata
    > oraz protokolu stwierdzenia otwarcia przesylki (jesli do danego UP
    > przesylka "dojezdza" otwarta - sporzadza sie specjalny protokol i
    > zawiadamia nadawce)

    > A co, jesli to "sympatyczny" Allegrowicz zrobil Was w trabe, bo szuka
    > sposobu na unikniecie zaplaty?

    ON ZAPŁACIŁ ZA TEN TELEFON 100%

  • 15. Data: 2004-03-17 19:00:38
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

> [...]

    > TAK JAK NAPISAŁAM POPRZEDNIO - ON NIE MA W
    > STOSUNKU DO NAS ŻADNYCH
    > ROSZCZEŃ. ZRESZTĄ JAK SIĘ ORJENTUJĘ OD CHWILI

    mila allegrowiczko:
    1. nie krzycz - zacial Ci sie CAPS LOCK?
    2. zglos sie do allegro w tej sprawie i na poczte, gdzie nadawalas
    paczke.

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 16. Data: 2004-03-17 19:00:58
    Od: "salto" <s...@t...pl>

> [...]
    NAS
    > ŻADNYCH ROSZCZEŃ,A MY PO PROSTU O NIM MYŚLIMY I CHCIELIBYŚMY POMÓC

    WITAM

    PO PIERWSZE MOZE JEDNAK TROCHE OGRANICZAC CYTATY (CHOC NA TYLE BY BYLO
    CZYTELNIE )
    PO DRUGIE NIE KRZYCZEC

    o ile tlumaczenie ze w przypadku straty paczki itd - jest dzeicnne to
    stwierdzenie ze nabywca bedzei mial problem z odzyskaniem pieniedzy to juz
    zwykla glupota - ktos juz o tym pisal ze umowe z poczta zawiera nadajacy i
    on moze miec roszczenia
    z punktu widzenia formalnego kupujacey wywiazal sie z umowy (jak rozumiem
    zaplacil z gory) a towaru nie otrzymal (oczywiscie dowodem jest portokol
    stwierdzajacy zawartosc paczki) wiec nie wywiazal sie z umowy sprzedajacy i
    kwestia zupelnie inna jest ze nie wywiazal sie w zwiazku z tym ze poczta nie
    wywiazala sie z umowy wobec niego
    a jescze inna kwestia jest to ze kupujacy nie ma roszczen - ma do tego prawo
    (tylko takich kupujacych sobie zyczyc - swoja droga gdzies miedzy wierszami
    mozna przeczytac ze to sprzedajacy mial pewne watpliwosci co do formy
    wysylki kupujacy zas je staral sie rozwiac - moze stad bierze sie jego
    spolegliwa postawa w sprawie roszczen - NA PRZYSZLOSC POLECAM SCISLE
    USTALANIE jak pisalem w poprzednim poscie)

    konstruktywnie zaproponowalem rozwiazanie w poprzednim poscie - jesli WY PO
    PROSTU O NIM MYŚLICIE I CHCIELIBYŚCIE POMÓC to musicie poniesc czesc straty
    wyniklej z roznych przyczyn: czesciowo z braku rozwagi czesciowo z
    neiprecyzyjnych ustalen czesciowo z przypadku - dalsze przerzucanie
    argumentow nawet jesli byloby sprawne nie ma zupwlnie sensu - WSZYSTKO NA
    TEMAT POWIEDZIALEM JUZ W POPRZEDNIM POSCIE A UZUPELNILEM W TYM -
    ZAINTERESOWANYCH ZACHECAM DO LEKTURY - ROWNIEZ WAS

    pozdrawiam salto

  • 17. Data: 2004-03-17 19:06:46
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Necka napisał(a):

    > Nie, jako paczka priorytetowa...

    No to masz problem jeśli nie była to przesyłka polecona. W takiej sytuacji
    Poczta nie odpowiada za przesyłkę, ponieważ jest to przesyłka
    nierejestrowana

    >Kupujący podobno nie raz zwykłym
    > priorytetem wysyłał różne rzeczy i zawsze było oki...

    To nie ma żadnego znaczenia. Ja też kilkadziesiąt razy wysłałem zwykłym
    priorytetem i zawsze dochodziło a w styczniu wsiąkło mi 7 przesyłek

    > na jego prośbę
    > wysłaliśmy zwykłym proiorytetem (on ponosił koszt)

    Na jego prośbę? Technicznie rzecz biorąc to odbiorca ponosi ryzyko swojej
    niefrasobliwości. Skoro chciał zaoszczędzić na przesyłce to sam jest sobie
    winien. Jesteś w posiadaniu korespondencji od Kupującego, że to na jego
    *wyraźne* życzenie telefon ma być przesłany zwykłym priorytetem?

    >Podobno dostanie w
    > najgorszym wypadku zwrot za przesyłkę (10 zł),

    Nie dostanie. Nic się nie należy

    w najlepszym
    > dziesięciokrotność tej kwoty (100 zł) - wiem od znajomej z poczty.

    Tylko, jeśli jest to przesyłka polecona

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 18. Data: 2004-03-17 23:06:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c3a54c$h3i$1@nemesis.news.tpi.pl>, Necka wrote:
    > Sposób przesłania był sugerowany przez odbiorcę - paczka została przesłana
    > na jego koszt i miał prawo decydować jak chce abyśmy ją nadali - bo to
    > przeciez jego kasa.

    No jasne, z tym że jeśli nie macie tego w jakikolwiek sposób
    udokumentowane, to możecie mieć kłopoty gdyby jednak klient okazał się
    mniej sympatyczny niż wam się wydaje. Skoro posłaliście w taki sposób
    na życzenie klienta to ok.

    > sobie kupić inny - ciekawe skąd mam mu wytrzasnąć nowy i dlaczego kurcze

    Pisałem o sytuacji gdy pomysł posłania przesyłką bez podania wartości był
    waszym pomysłem. Jeśli by tak było, to klienta nic nie obchodzi "ciekawe
    skąd mam mu wytrzasnąć nowy" to wasz problem.

    > wszyscy zaczynacie pisać jakby to niby była nasza wina...facet jest

    Wina jest wasza bo jak się opisuje problem to nalezy podać wszystkie
    szczegóły, więc może się aż tak nie rzucaj. To pl.soc.prawo a nie
    paranauki i nikt nie zgadanie jak się z klientem dokładnie umawialiści.

    > śledztwa - wierzę mu na słowo (ma podobno spisany protokół, radziliśmy, żeby
    > zgłosił to rówież na policji)...czekamy na efekty - 14 dni

    no i bdb

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2004-03-18 08:29:15
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Markus Sprungk wrote:
    > No to masz problem jeśli nie była to przesyłka polecona. W takiej
    > sytuacji Poczta nie odpowiada za przesyłkę, ponieważ jest to przesyłka
    > nierejestrowana

    Paczki chyba zawsze są rejestrowane. Co i tak nie zmienia faktu, że
    zostanie zwrócone tylko jakieś 100zł.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 20. Data: 2004-03-18 19:49:59
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Artur Orlowski napisał(a):

    > Paczki chyba zawsze są rejestrowane.

    A fakt. Nie doczytałem, że chodzi o paczkę ;)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*