  • 1. Data: 2004-03-16 17:26:29
    Temat: Allegro - kradzież tel. przez poczt
    Od: "Necka" <n...@w...pl>

    W dniu wczorajszym przez Allegro sprzedaliśmy telefon komórkowy. Paczka
    została nadana na poczcie jako priorytet - została opieczetowana przez Panią
    w okienku, zważona... Pani spytała co jest w środku - powiedzieliśmy, że
    telefon komórkowy (wartość ok. 600 zł). W dniu dzisiejszym Allegrowicz
    otrzymał priorytet - paczka była otwarta i lżejsza o wagę telefonu...spisał
    protokół na poczcie...paczka nie była nadana jako wartościowa - bo nikt z
    nas o tym nie pomyślał, a pracownica na poczcie nie zwróciła nam na to
    uwagi... jak możemy pomóc jako sprzedający sympatycznemu Allegrowiczowi
    oprócz zrobienia dymu na poczcie???? Co dalej - ma szansę na zwrot kasy czy
    jakieś odszkodowanie, my go nie oszukaliśmy - kurcze już wszędzie są
    złodzieje!!!! To na pewno zrobili ludzie z paczkarni w Gdańsku...

    Monika

  • 2. Data: 2004-03-16 18:36:19
    Temat: Re: Allegro - kradzież tel. przez poczt
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Necka napisał(a):

> [...]
    > jakieś odszkodowanie, my go nie oszukaliśmy - kurcze już wszędzie są
    > złodzieje!!!! To na pewno zrobili ludzie z paczkarni w Gdańsku...

    Wysłałeś to poleconym? To przynajmniej dostałbyś odszkodowanie na poziomie
    100 złotych, ale jeśli nie to nie masz najmniejszych szans. Jestem w tej
    samej sytuacji z tym, że ja wysyłałem jakieś drobiazgi o wartości do 60
    złotych.

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 3. Data: 2004-03-16 18:55:01
    Od: "Czarna Wołga" <bodzio(cut it!)1977@o2.pl>

    Nie wiem nie wiem. Ja wiele na allegro sprzedaje i NIGDY nie mowie co jest w
    paczce bo nie musze...

  • 4. Data: 2004-03-16 19:35:05
    Od: "salto" <s...@t...pl>

    witam

    mam pare uwag szczerze mowiac chyba niewiele one pomoga ale wydaly mi sie
    istotne w sensie ogolnym
    sam handluje troche na allegro - i osobiscie zawsze stosuje zasade scieslego
    ustalenia parametrow przesylki tak zeby zawsze bylo wiadomo kto za co
    odpowiada w tym przypadku jesli jak rozumiem nastapila wplata z gory, paczka
    miala byc normalna priorytetowa a okreslenie wartosci nie przyszlo do glowy
    sprzedajacemu - to wiemy, ani kupujacemu - to zalozenie to OCZYWISTYM WYDAJE
    SIE BYC FAKT ZE OBIE STRONY PONOSZA TE SAMA ODPOWIEDZIALNOSC ZA TE SYTUACJE
    ( w tym kontekscie uwaga :
> [...]
    czy
    > jakieś odszkodowanie, my go nie oszukaliśmy " - jest zwykla ucieczka od
    dopowiedzialnosci )

    jasnym jest ze gdyby ktoras ze stron upierala sie przy paczce bez wartosci
    a druga przy opcji przeciwnej odpowiedzialnosc bylaby oczywista, gdyby
    strona wymuszajaca wysylke paczki bez wartosci byl kupujacy cytowana w
    nawiasie wypowiedz bylaby w 100% uzasadniona

    na koniec praktyczna uwaga - najlepiej w tej sytuacji skorzystac z opcji
    zabezpieczenia allegro (to zdaje sie max 300pln - ale pozwoli zmniejszyc
    koszty przypadajace na kazda ze stron do ok 150 pln - oczywiscie takie w
    mojej ocenie jest uczciwe i rzetelne rozwiazanie problemu - a przeciez
    stwierdzenie -" kurcze już wszędzie są
    > złodzieje!!!! "- trzeba miec w pamieci - choc moze warto je probowac
    weryfikowac!!!

    pozdrawiam salto

  • 5. Data: 2004-03-16 21:59:35
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Necka" <n...@w...pl> niebacznie popelnil

    > jak możemy pomóc jako sprzedający sympatycznemu
    > Allegrowiczowi oprócz zrobienia dymu na poczcie????
    Chyba tylko wysyłając inny aparat.
    Niestety na poczcie okradziono Was, a nie jego.

    > Co dalej - ma szansę na zwrot kasy czy jakieś odszkodowanie,
    On-żadnego. Wy jako nadawca macie szansę na odszkodowanie w wysokości
    wielokrotności ceny nadanie (szczegóły w regulaminie pocztowym).

    > my go nie oszukaliśmy - kurcze już wszędzie są złodzieje!!!
    Mogę się tylko dołączyć do głosów wskazujących na brak rozsądku itd.

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2004-03-17 00:25:04
    Od: c...@g...pl (A.S.)

    Necka napisał(a):

    > W dniu dzisiejszym Allegrowicz
    > otrzymał priorytet - paczka była otwarta i lżejsza o wagę telefonu...spisał
    > protokół na poczcie..

    Rozumiem, ze wiadomosc, ze Allegrowicz odebral otwarta paczke i ze
    spisal protokol na poczcie pochodzi od owegoz Allegrowicza? A moze to
    wiadomosc z poczty, ktora przeslala Wam ow protokol?
    1. Jesli to wiadomosc od Allegrowicza - sprawdzcie ja. Dowiedzcie sie:
    a) gdzie odbieral paczke (w domu, czy na poczcie - a jakos trudno mi
    uwierzyc, zeby listonosz przyniosl mu OTWARTA paczke),
    b) jesli odbieral na poczcie - napiszcie tam i zazadajcie protokolu
    przekazania paczki Allegrowiczowi
    2. Jesli to wiadomosc z poczty (w co watpie, sadzac ze sposobu Waszej
    wypowiedzi), zazadajcie protokolu przyjecia paczki przez UP adresata
    oraz protokolu stwierdzenia otwarcia przesylki (jesli do danego UP
    przesylka "dojezdza" otwarta - sporzadza sie specjalny protokol i
    zawiadamia nadawce)

    > To na pewno zrobili ludzie z paczkarni w Gdańsku...

    A co, jesli to "sympatyczny" Allegrowicz zrobil Was w trabe, bo szuka
    sposobu na unikniecie zaplaty?

    > Monika

    pzdr
    A.

    P.S. Wolalabym, zeby moje przewidywania sie nie sprawdzily....:(

  • 7. Data: 2004-03-17 02:42:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c37dj4$4u6$1@nemesis.news.tpi.pl>, Necka wrote:
> [...]
    > jakieś odszkodowanie, my go nie oszukaliśmy - kurcze już wszędzie są
    > złodzieje!!!! To na pewno zrobili ludzie z paczkarni w Gdańsku...

    A jaka była umowa tej całej sprzedaży w zakresue wysyłki towaru?
    Posłaliście to paczką niewartościową na żądanie klienta czy z własnej
    inicjatywy? Jeśli nie było to wyraźnie określone to moim zdaniem wy
    ponosicie odpowiedzialność za niebezpieczeństwo utraty towaru (nie został
    on wydany klientowi a usługa pocztowa jest tu również elementem tej umowy
    za którą zapłacił klient). Oczywiście możecie później dochodzić
    (nieskutecznie) straconej kwoty od poczty.
    Jeśli tak właśnie było to możecie pomóc sympatycznemu Allegrowiczowi
    dostarczając mu tym razem skutecznie zamówiony towar.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-03-17 16:19:52
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > 100 złotych, ale jeśli nie to nie masz najmniejszych szans. Jestem w tej
    > samej sytuacji z tym, że ja wysyłałem jakieś drobiazgi o wartości do 60

    Jak wysłał paczką też jakąś tam kwotę dostanie - krotność opłaty za
    paczkę.
    Jeśli paczka przyszła rozbebeszona, można próbować wydusić z poczty
    odszkodowanie pokrywające straty, strasząc ich "nie dołożeniem należytej
    staranności podczas przesyłki", gdyż nie jest to sytuacja losowa, że paczka
    zagineła, tylko została oszabrowana przez pracowników, a za swoich
    pracowników odpowiedzialna jest poczta. Ale znając pocztę to bez sądu by się
    w tym przypadku nie obeszło :(

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 9. Data: 2004-03-17 18:06:29
    Od: "Necka" <n...@w...pl>

    Nie, jako paczka priorytetowa... Kupujący podobno nie raz zwykłym
    priorytetem wysyłał różne rzeczy i zawsze było oki... na jego prośbę
    wysłaliśmy zwykłym proiorytetem (on ponosił koszt) Podobno dostanie w
    najgorszym wypadku zwrot za przesyłkę (10 zł), w najlepszym
    dziesięciokrotność tej kwoty (100 zł) - wiem od znajomej z poczty.
    Monika

  • 10. Data: 2004-03-17 18:19:55
    Od: "Necka" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:ghqki1-a5n.ln1@ziutka.router...

    > A jaka była umowa tej całej sprzedaży w zakresue wysyłki towaru?
    zapłata przelewem i tego samego dnia wysłaliśmy aparat

> [...]
    > za którą zapłacił klient). Oczywiście możecie później dochodzić
    > (nieskutecznie) straconej kwoty od poczty.

    Sposób przesłania był sugerowany przez odbiorcę - paczka została przesłana
    na jego koszt i miał prawo decydować jak chce abyśmy ją nadali - bo to
    przeciez jego kasa.

    > Jeśli tak właśnie było to możecie pomóc sympatycznemu Allegrowiczowi
    > dostarczając mu tym razem skutecznie zamówiony towar.

    Sorry, ale to był nasz jedyny egzemplarz telefonu, sprzedaliśmy nasz, żeby
    sobie kupić inny - ciekawe skąd mam mu wytrzasnąć nowy i dlaczego kurcze
    wszyscy zaczynacie pisać jakby to niby była nasza wina...facet jest
    sympatyczny dlatego chcemy mu pomóc. Złodziejom powinno się ucinać ręce przy
    samej du... Wierzymy mu na słowo, że tel. nie otrzymał - jeśli miałoby być
    tak, że powinniśmy wysłać mu nowy tel - to może w ten sposób jakiś palant
    zacznie kręcić życiowy bizness bo będzie zamawiał i mówił, że mu
    skradziono - przyślijcie mi nowy, sorry... nie chcę prowadzić priv
    śledztwa - wierzę mu na słowo (ma podobno spisany protokół, radziliśmy, żeby
    zgłosił to rówież na policji)...czekamy na efekty - 14 dni