  • 1. Data: 2004-03-16 16:27:17
    Temat: Jak kupić grunt
    Od: "Wolf^-^" <biurowolfa(usun nawias)@poczta.fm>

    Witam,
    Chcialbym kupic dzialke nad jeziorem i w zwiazku z tym mam kilka pytań
    odnośnie kwestii prawnych. Po pierwsze jak wygląda sprawa podatku? Jaka jest
    jego wysokość i czy zgadzac sie jesli wlasciciel na mnie chce przeniesc ten
    obowiazek? Czy zakupu dokonac przez notariusza? Nie jestem kompletnie w
    temacie.. Jakie sa stawki podarku i gdzie szukac przepisow tego
    dotyczacych?
    pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-03-16 18:35:41
    Temat: Re: Jak kupić grunt
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Wolf^-^ wyskrobał(a):
> [...]
    > odnośnie kwestii prawnych. Po pierwsze jak wygląda sprawa podatku? Jaka
    > jest jego wysokość i czy zgadzac sie jesli wlasciciel na mnie chce

    Podatek zapłacisz u notariusza razem ze wszystkimi innymi opłatami. To
    nabywca ponosi koszty podatku od czynności cywilnoprawnych i potem płaci też
    podatek od nieruchomości.

    > Czy zakupu dokonac przez notariusza?

    No inaczej się nie da w przypadku nieruchomości...

    > Nie jestem kompletnie w temacie..

    Spróbuj wybadać w sądzie, w wydziale ksiąg wieczystych czy nieruchomość nie
    jest przypadkiem obciążona.

    --
    Bartek Gliniecki