  • 1. Data: 2004-03-16 16:25:02
    Temat: Jak przeprowadzić darowiznę mieszkania? (bez notariusza) Pilne!
    Od: "wpk" <p...@g...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów

    Interesuje mnie właściwa procedura darowizny lokalu (z KW) i związane z tym
    koszty.
    Uzyskałem informację, że notariusz pobiera opłaty za obsługę darowizny w
    wysokości jak za sprzedaż mieszkania.
    Czy przeprowadzając to samemu można zaoszczędzić trochę kasy?
    Odpada podatek dla US gdyż mieszkanie zostaje w rodzinie i będzie przez 5
    zamieszkane.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-16 16:57:49
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy przeprowadzając to samemu można zaoszczędzić trochę kasy?
    > Odpada podatek dla US gdyż mieszkanie zostaje w rodzinie i będzie przez 5

    Darowizna wlasnosci lokalu powinna byc dokonana w formie aktu notarialnego, pod
    rygorem niewaznosci.
    Podstawa wpisu do KW jest akt notarialny.

    Pozdrawiam
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2004-03-17 07:08:12
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

> [...]
    > Czy przeprowadzając to samemu można zaoszczędzić trochę kasy?
    > Odpada podatek dla US gdyż mieszkanie zostaje w rodzinie i będzie przez 5

    bez notariusza? ciekawe :)

    pozdr
    galis

  • 4. Data: 2004-03-17 22:09:46
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Tue, 16 Mar 2004 17:25:02 +0100, wpk wrote:
    (ciach)
    Mam!Jest metoda!
    Należy napisać testament i popełnić samobójstwo.
    ;)))
    Tylko wtedy ominiesz notariusza. Ale niestety sprawa wtedy oprze się o
    sąd (stwierdzenie nabycia spadku), więc może nie warto?
    ;)
    Pozdrawiam,
    MArta