  • 1. Data: 2006-01-10 12:32:45
    Temat: Allegro i prawo(?)
    Od: Danny <d...@i...pl>

    Kupiłem na aukcji telefon http://www.allegro.pl/show_item.php?item=78270247
    W opisie była informacja "edyny mankamentem tego aparatu ze podczas
    uzywania czasami telefon nie wykrywa karti sim , jednak wsytarczy wyłaczyc
    i właczyc telefon i wszytsko gra" oraz "Praktycznie nie przeszkadza on w
    uzytkowaniu". Sprzedający podał adres i konto kolegi twierdząc że to aukcja
    grzecznościowa - OK, kasa poszła, telefon przyszedł dzisiaj. Niestety po
    czyszczeniu złącza SIM (a także przed tym) nie widzi w ogóle karty - na 30
    prób zobaczył raz po czym po 2 minutach zgubił. Napisałem do sprzedającego
    SMSa z informacją i prośbą o zwrot pieniędzy - ponieważ telefon jest
    uszkodzony. Otrzymałem od niego odpowiedź: "Nie rozumiem pana pretensji
    skoro wszystko było zapisane na aukcji nie widze dlaszego celu konwersacji
    jak i zwrotu pieniedzy"
    Co można zrobić z takim gostkiem poza negiem i pogrożeniem paluszkiem?
    Jakieś pomysły? Podstawa prawna?

    Danny
    http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
    http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

  • 2. Data: 2006-01-10 12:40:30
    Temat: Re: Allegro i prawo(?)
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    scream wrote:

    > Masz prawo zwrocic mu towar w ciagu 10 dni od daty otrzymania
    > przesylki, a on ma obowiazek zwrocic Ci pieniadze. Koszt przesylki
    > pokrywasz sam.

    A na jakiej podstawie? Bo jeśli chodzi o sprzedaż na odległość to prawo
    zwrotu nie dotyczy aukcji.

  • 3. Data: 2006-01-10 12:40:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-01-10 13:10:14
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

    > Masz prawo zwrocic mu towar w ciagu 10 dni od daty otrzymania przesylki, a
    > on ma obowiazek zwrocic Ci pieniadze. Koszt przesylki pokrywasz sam.

    Podstawa prawna?
    Chyba się zagalopowałeś.

    Tomasz

  • 5. Data: 2006-01-10 13:11:44
    Od: "Marcin T" <m...@w...pl>

    > A na jakiej podstawie? Bo jeśli chodzi o sprzedaż na odległość to prawo
    > zwrotu nie dotyczy aukcji.

    ato dlaczegon iedotyczy aukcji? jest na to jakiś paragraf?

  • 6. Data: 2006-01-10 13:12:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin T napisał(a):
    > ato dlaczegon iedotyczy aukcji? jest na to jakiś paragraf?

    tak, w tej samej ustawie, która daje konsumentowi prawo do odstąpienia

    KG

  • 7. Data: 2006-01-10 13:16:29
    Od: Danny <d...@i...pl>

    Witaj kam!

    W Twoim liście datowanym 10 stycznia 2006 (14:12:46) można przeczytać:

    > tak, w tej samej ustawie, która daje konsumentowi prawo do odstąpienia

    no dobra - prawo do odstąpienia - ale ewidentnie towar jest niezgodny
    z opisem - tego nikt nie przewidział?

    --
    Pozdrowienia,

  • 8. Data: 2006-01-10 13:17:48
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Danny napisał(a):
    > no dobra - prawo do odstąpienia - ale ewidentnie towar jest niezgodny
    > z opisem - tego nikt nie przewidział?

    jak jest, to przysługuje rękojmia

    KG

  • 9. Data: 2006-01-10 13:24:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@i...pl> napisal(a):

    > no dobra - prawo do odstąpienia - ale ewidentnie towar jest niezgodny
    > z opisem - tego nikt nie przewidział?

    O ile to była aukcja. Bo jeśli jedynie "kup teraz", to nijak nie można
    tego uznać za aukcję. Wg słownika PWN:

    aukcja ż I, DCMs. ~cji; lm D. ~cji (~cyj)
    .publiczna sprzedaż, w której nabywcą danej rzeczy zostaje ten, kto
    ofiaruje najwyższą sumę; przetarg, licytacja.

    Jeśli kupił via "kup teraz", to żadnej aukcji nie było, gdyż nabywcą
    została osoba płacąca określoną przez sprzedawcę cenę, a nie najwyższą
    ze złożonych ofert. Z aukcją to ma wówczas IMHO tyle wspólnego, że
    zostało przeprowadzone za pośrednictwem serwisu internetowego, który
    ma słowo "aukcje" w temacie strony. :)
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 10. Data: 2006-01-10 13:27:44
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    > aukcja ż I, DCMs. ~cji; lm D. ~cji (~cyj)
    > .publiczna sprzedaż, w której nabywcą danej rzeczy zostaje ten, kto
    > ofiaruje najwyższą sumę; przetarg, licytacja.

    Jeżeli szukasz definicji aukcji to raczej szukaj w KC a nie w słowniku,
    chyba że jesteś polonistą