  • 21. Data: 2008-02-25 19:42:39
    Temat: Re: Allegro: Sprzedawca nie chce przyjąć zwrotu towaru
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.02.2008 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > interpretuje "wydanie", jako "dzień odbioru rzeczy przez klienta".
    > Jednak dopiero praktyka sądowa wykaże, czy ta prokonsumencka
    > interpretacja się przyjmie."
    >
    > Tak więc twierdzenie, termin liczy się od dnia wysłania jest mocno
    > naciągane, nie jest poparte żadnym orzeczeniem sądu i w dodatku jest
    > mocno wątpliwe, czy sąd faktycznie takie orzeczenie mógłby wydać. Moim
    > zdaniem nie, należy przyznać rację poglądowi, że wydanie = odebranie
    > przez klienta. Nie stoi to w sprzeczności z definicją wydania z kc, ta
    > bowiem obowiązuje jedynie "w razie wątpliwości".

    Naciągane jest twierdzenie, że liczy się od dnia odebrania. Na razie to
    jest tak:

    * za uznaniem terminu wysłania przemawia KC
    * za uznaniem terminu odebrania przemawia tekst na stronie FK ;)

    Ale nie mogę nie przyznać, że argument z pisemnym powiadomieniem o
    możliwości zwrotu jest całkiem-całkiem. Z innej strony - jest nieżyciowy,
    sprawia problem usługodawcom usług elektronicznych na przykład. A niczego
    nie chroni, bo sprzedawca zawsze będzie mógł powiedzieć, że taką kartkę
    włożył do paczki. Bo jak inaczej - poskładać, ofrankować i wysłać osobnym
    poleconym? No nie przesadzajmy...
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 22. Data: 2008-02-25 20:29:36
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Warunkiem biegu 10-dniowego terminu jest poinformowanie konsumenta na piśmie
    > o możliwości zwrotu. Zatem poinformowanie takie może być złożone najwcześniej
    > w momencie odbioru produktu przez konsumenta

    nieprawda - sprzedawca moze wysłać zawiadomienie przed wysłaniem towaru

  • 23. Data: 2008-02-25 22:05:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 25.02.2008 gasper <n...@m...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "KRZYZAK" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    > no to powie, że wkłada do każdej paczki

    A jak powie, że włożył 100kzł?

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2008-02-25 22:09:16
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    gasper napisał(a):
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:fpv2bo$mbc$1@news.onet.pl...

    > nieprawda - sprzedawca moze wysłać zawiadomienie przed wysłaniem towaru

    Teoretycznie niby tak, ale jakoś nie widzę wielu chętnych do
    wysyłania listem poleconym oświadczenia o możliwości odstąpienia, a
    później drugim listem - samego produktu.

    Pisałem bardziej o praktycznej stronie: to, że w aukcji, w mailu
    będzie informacja o możliwości odstąpienia, to nie oznacza to, że
    kupujący jest o tym skutecznie poinformowany. Liczy się forma pisemna, a
    ta dojdzie do niego przesyłką, zazwyczaj wraz z produktem, choć
    oczywiście może być osobno.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 25. Data: 2008-02-25 22:09:40
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Wygląda rozsądnie.
    > Tyle, że w takim układzie owa informacja musi być PODPISANA,
    > skoro o formę pisemną idzie, right?

    Tak uważam.

  • 26. Data: 2008-02-25 22:33:19
    Temat: Re: Allegro: Sprzedawca nie chce przyj?? zwrotu towaru
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 25.02.2008 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał/a:
    > gasper napisa?(a):
    > Teoretycznie niby tak, ale jako? nie widz? wielu ch?tnych do
    > wysy?ania listem poleconym o?wiadczenia o mo?liwo?ci odst?pienia, a
    > pó?niej drugim listem - samego produktu.

    Allegro to raczej "na odległość" niż "poza lokalem" więc "..przy użyciu
    środka porozumiewania się na odległość..". Kwestia dowodowa, rzecz jasne
    otwarta, ale wymogu pisemności nie ma.
    Poza tym nie rozumiem dlaczego to kiedy zostanie poinformowany (o ile
    kiedy <= moment wydania) jest takie istotne. To warunek konieczny
    rozpoczęcia biegu terminu ale nie warunek jedyny.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2008-02-25 23:28:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Debowski pisze:

    > Allegro to raczej "na odległość" niż "poza lokalem" więc "..przy użyciu

    Czyli poza lokalem. Nie kombinuj.

  • 28. Data: 2008-02-26 21:39:32
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-02-25 11:06 Liwiusz pięknie wystukał/a:

    > Przecież już Ci odpisałem na grupie alt.pl.allegro: produkt trzeba
    > zwrócić (pocztą), a następnie zażądać zwrotu jego ceny.

    Najlepiej z potwierdzeniem odbioru.

    --
    animka