  • 1. Data: 2006-05-11 19:18:42
    Temat: Alimenty na dorosłe dziecko
    Od: "AgaS" <g...@i...pl>

    Czy należą mi się alimenty?
    Jestem osiemnastolatkiem, obecnie nie chodzę do szkoły, nie pracuję.Mam
    zamiar podjąć naukę w szkole wieczorowej? Do tej pory alimenty otrzymuję
    regularnie. Czy rodzaj szkoły (dzienna, zaoczna) ma jakiś wpływ na to
    świadczenie? Szkoła wieczorowa będzie płatna.

    Pozdrawiam,
    Das

  • 2. Data: 2006-05-12 05:46:36
    Temat: Re: Alimenty na dorosłe dziecko
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

> [...]
    > regularnie. Czy rodzaj szkoły (dzienna, zaoczna) ma jakiś wpływ na to
    > świadczenie? Szkoła wieczorowa będzie płatna.

    Generalnie naleza Ci sie alimenty do czasu usamodzielnienia. Jezeli
    poprawnie sie uczysz, nie zawalasz lat itd itp to , nie nudzac za duzo na
    ten temat, naleza Ci sie alimy do konca studiow.

    Lepiej ,zeby studia byly za friko. W trakcie ew. postepowania napewno sad
    wezmie pod uwage dlaczego jestes na platnych , czy w zwiazku z tym mozesz
    pracowac czy nie itd itp

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-05-12 06:17:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "AgaS" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czy należą mi się alimenty?

    alimenty naleza ci sie do momentu kiedy sad zasadzi inaczej lub kiedy z
    rodzicem placacym je sie nie dogadasz, a kryteria sa mniej wiecej takie
    jak napisal lookasik

  • 4. Data: 2006-05-12 16:58:22
    Od: "AgaS" <g...@i...pl>

    > Generalnie naleza Ci sie alimenty do czasu usamodzielnienia. Jezeli
    > poprawnie sie uczysz, nie zawalasz lat itd itp to , nie nudzac za duzo na
    > ten temat, naleza Ci sie alimy do konca studiow.

    Hm... z tym wlaśnie jest problem. Jedynym ukończonym poziomem nauki jest
    gimnazjum, w którym i tak z własnej głupoty siedziałem dłużej o rok niż
    powinienem.
    Wybrałem zawodówkę, bo chciałem mieć łatwiej. W tej chwili wiem, że to
    całkowicie chybiony pomysł. Zdecydowałem, że pójdę do średniej szkoły w
    systemie wieczorowym ale właśnie boję się, ze w ten sposób stracę alimenty.

    Pozdro,
    Das

  • 5. Data: 2006-05-12 22:36:02
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

> [...]
    > całkowicie chybiony pomysł. Zdecydowałem, że pójdę do średniej szkoły w
    > systemie wieczorowym ale właśnie boję się, ze w ten sposób stracę

    czas sie usamodzilnic... prawda???

  • 6. Data: 2006-05-13 06:04:24
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    ile masz lat i czy obecnie masz przyznane alimenty wyrokiem ??

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-05-13 06:59:45
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@c...poczta.fm> napisał w wiadomości
    > ile masz lat i czy obecnie masz przyznane alimenty wyrokiem ??

    napisal przeciez, ze ma 18 alt, nie pracuje i chce do wieczorowki i nie chce
    stracic alimentow.

  • 8. Data: 2006-05-13 15:56:31
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > napisal przeciez, ze ma 18 alt,

    fakt niezauwazylem

    >nie pracuje i chce do wieczorowki i nie chce stracic alimentow.

    ale napisal tylko ,ze dostaje alimenty a moje pytanie jest na jakiej
    podstawie... inaczej wyglada sprawa jezeli dostaje na mocy wyroku, ugody a
    inaczej gdy dostaje dobrowolnie

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-05-13 16:44:37
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    > fakt niezauwazylem

    > ale napisal tylko ,ze dostaje alimenty a moje pytanie jest na jakiej
    > podstawie... inaczej wyglada sprawa jezeli dostaje na mocy wyroku, ugody a
    > inaczej gdy dostaje dobrowolnie

    no jesli dostaje na mocy ugody to powinien sie tylko cieszyc. Z tego co mi
    wiadomo wieczorowka nie jest sposobem nauczania uniemozliwiajacym podjecie
    pracy i w konsekwencji usamodzielnienie sie. Tyle, ze po co skoro na sepa
    mozna zyc.

  • 10. Data: 2006-05-14 08:50:06
    Od: "AgaS" <g...@i...pl>

    na jakiej
    > podstawie... inaczej wyglada sprawa jezeli dostaje na mocy wyroku, ugody a
    > inaczej gdy dostaje dobrowolnie
    >
    > pozdrawiam

    Alimenty mam przyznane sądownie.
    Mama regularnie, corocznie składała pozew. Świadczenia przyznawane były na
    mocy ugody.

    Das