  • 1. Data: 2006-05-11 16:20:46
    Temat: windykacja należności
    Od: Arecki <m...@w...pl>

    Witam,
    dostałem pismo z firmy windykacyjnej z poleceniem zapłaty kary za
    przetrzymanie książek z biblioteki. Nieistotni jest dlaczego doszło do
    w/w sytuacji. Pytanie brzmi: czy zgodne z prawem jest przekazanie sprawy
    do windykacji, jeśli dłużnik nie został poinformowany o powstaniu
    zadłużenia i wezwany do uregulowania należności? I czy zgodne z prawem
    jest przekazanie danych osobowych firmie windykacyjnej, jeżeli nie
    podpisywałem żadnej klauzuli dotyczącej ew. udostępniania moich danych
    osobowych? Kwota nie jest wielka, ale chodzi mi o to, że można było mnie
    o sprawie powiadomić i wszystko zostałoby załatwione dużo wcześniej...

    pozdrawiam,
    Arek

  • 2. Data: 2006-05-11 16:28:52
    Temat: Re: windykacja należności
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Arecki napisał(a):
> [...]
    > do windykacji, jeśli dłużnik nie został poinformowany o powstaniu
    > zadłużenia i wezwany do uregulowania należności?

    tak

    > I czy zgodne z prawem
    > jest przekazanie danych osobowych firmie windykacyjnej, jeżeli nie
    > podpisywałem żadnej klauzuli dotyczącej ew. udostępniania moich danych
    > osobowych?

    tak

    masz dług - zapłać, a nie szukaj ochrony w ustawie o ochronie danych
    osobowych
    ona powstała i istnieje w innym celu

    KG

  • 3. Data: 2006-05-11 17:06:52
    Od: Arecki <m...@w...pl>

    kam napisał(a):

    > tak

    > tak
    >
    > masz dług - zapłać, a nie szukaj ochrony w ustawie o ochronie danych
> [...]
    i wszystko jasne, dzięki. nie chodzi mi o wywinięcie sie z sytuacji, bo
    kwota jest niewielka, ale o samą kwestię windykacji bez powiadomienia o
    zaistnieniu zadłużenia. jeszcze raz dzięki i pozdrawiam,
    A.

  • 4. Data: 2006-05-11 22:38:23
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > ale o samą kwestię windykacji

    Sprobuj ulozyc sie z biblioteka - zwroc ksiazki i dodaj kilka fajnych juz Ci
    niepotrzebnych pozycji ze swojej polki. Nic nie kosztuje a moze sie zgodza i
    wtedy z papierkiem od biblioteki "nie ma wobec biblioteki zadnych zadluzen"
    windykatora mozesz poslac na drzewo.

    Pozdrawiam,

    Tiger