  • 1. Data: 2004-01-11 09:25:06
    Temat: Akwizytorzy W I A R Y
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    Witam
    Chodzi m.in. o swiadkow Jehowy i nie tylko. Czy istnieje jakis formalny
    przepis radzacy sobie z problemem ostatnio dosc czestych "domowych wizyt".
    Pozbycie sie domokrazcow wiary, akwizytorow i tego typu gosci ???
    Powazne firmy posluguja sie tabliczkami ale co ma zrobic indywidualny
    lokator ???
    Przeciez nie napisze takiej wizytowki na drzwiach :)
    --
    Remek www.remig.cad.pl
    Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.

  • 2. Data: 2004-01-11 09:48:58
    Temat: Re: Akwizytorzy W I A R Y
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Remek" <c...@c...tam.pl>

> [...]
    > Powazne firmy posluguja sie tabliczkami ale co ma zrobic
    > indywidualny lokator ???
    > Przeciez nie napisze takiej wizytowki na drzwiach :)

    to co, chcesz powiesic tabliczke z nr. artykulu? ;-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 3. Data: 2004-01-11 10:36:17
    Od: "Grzesiek" <m...@w...pl>

> [...]
    > lokator ???
    > Przeciez nie napisze takiej wizytowki na drzwiach :)

    A może wystarczy po prostu porozmawiać i grzecznie poprosić? Wiem że do
    niektórych to nie dociera i są natrętni ale w moim przypadku pomogło.

  • 4. Data: 2004-01-11 10:48:22
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    Użytkownik "Grzesiek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A może wystarczy po prostu porozmawiać i grzecznie poprosić?

    Nie dziala niestety :(
    Za kazdym razem jest inna para :)
    I znow sie okazuje, ze czlowiek grzecznoscia nic nie moze wskorac !!! Co za
    czasy !!!!:(

  • 5. Data: 2004-01-11 10:58:05
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "Remek" kemenangan <11 sty 2004> menyalin :

    > Przeciez nie napisze takiej wizytowki na drzwiach :)

    Hmm, nie jest to takie oczywiste. Kiedyś była podobna akacja, chodziło jednak nie o
    świadków J. ale o
    tzw. "druki nieadresowe" rozdawali ludziom naklejki na których było napisane : "nie
    zycze sobie
    otrzymywania druków ... " nie wiem czy coś pomogło, ale mówili o tym w radiu, o
    szanowaniu prawa do
    pracy tych co roznoszą....

  • 6. Data: 2004-01-11 11:09:40
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    To sie rowniez dotyczy ulotek wkladanych do skrzynek pocztowych do ktorych
    (w przypadku blokow) ma dostep tylko listonosz !!!!
    Skoro skrzynki sa zamykane to zadna szczelina nie umozliwia wlozenie ulotki
    typu A4 :)

  • 7. Data: 2004-01-11 11:25:54
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Remek" <c...@c...tam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lokator ???
    > Przeciez nie napisze takiej wizytowki na drzwiach :)

    To ja decyduję, kogo wpuszczam do mieszkania.
    Zawsze grzecznie odpowiadam, że szanuję cudze przekonania religijne i proszę
    o wzajemność. Nie spotkałem się przy tej odpowiedzi z nachalnością. Do
    mieszkania oczywiście nie wpuszczam. Po co ryzykować kłopot z pozbyciem się
    intruzów, lub pozbywać się w sposób mało delikatny.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 8. Data: 2004-01-11 11:40:02
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    Użytkownik "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl> napisał

    > To ja decyduję, kogo wpuszczam do mieszkania.
    > Zawsze grzecznie odpowiadam, że szanuję cudze przekonania religijne i
    proszę
    > o wzajemność.

    Ciekaw jestem czy po kilkunastu wizytach w ciagu 12 dni nadal bedziesz
    grzeczny ???!!!!!

  • 9. Data: 2004-01-11 13:28:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Remek" <c...@c...tam.pl> napisał w wiadomości

    Jest w kodeksie karnym przepis mówiący o naruszeniu miru domowego. No ale
    on penalizuje ewentualne wdarcie się do Twojego mieszkania. Z tego co mi
    wiadomo, to Ci "akwizytorzy" jedynie proponują rozmowę i do wyczerpania
    znamion tego przestępstwa im bardzo daleko. Ewentualnie można by to
    potraktować jako złośliwe niepokojenie spenalizowane w kodeksie wykroczeń.
    Ale i to wydaje mi się przesadą, bo choć taka namolność może przybrać
    postać niepokojenia, to już trudno mówić o złośliwości z ich strony. Po
    prostu ktoś sobie za bardzo wziął do serca swoje posłannictwo i nie
    potrafi zrozumieć, że niektórzy mogą mieć do tego nieco mniej emocjonalny
    stosunek.

    Jeśli nie masz ochoty na rozmowę, to im to powiedz to i tyle. Jeśli
    faktycznie znaleźli się jacyś nadmiernie namolni, to ja bym z nimi nie
    walczył artykułami tylko ewentualnie zadzwonił do miejscowego pastora i
    grzecznie poprosił, by im wytłumaczył, że co prawda ich posłannictwem jest
    szerzenie wiary, ale niekoniecznie siłą. Numer powinni Ci dać sami
    akwizytorzy. To już powinno zadziałać.

  • 10. Data: 2004-01-11 14:31:02
    Od: "latet" <n...@n...pl>

> [...]
    > grzecznie poprosił, by im wytłumaczył, że co prawda ich posłannictwem jest
    > szerzenie wiary, ale niekoniecznie siłą. Numer powinni Ci dać sami

    Bez przesady, czy to taki problem spojrzec przez wizjer i olać?
    Nawet im się znudzi po jakimś czasie....
    A poki co siłą do mieszkań się nie wdzierają.

    latet