    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Akwizytorzy W I A R Y
    Date: Sun, 11 Jan 2004 14:28:16 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc126.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Remek" <c...@c...tam.pl> napisał w wiadomości
    news:btr4q5$hpj$1@inews.gazeta.pl...

    Jest w kodeksie karnym przepis mówiący o naruszeniu miru domowego. No ale
    on penalizuje ewentualne wdarcie się do Twojego mieszkania. Z tego co mi
    wiadomo, to Ci "akwizytorzy" jedynie proponują rozmowę i do wyczerpania
    znamion tego przestępstwa im bardzo daleko. Ewentualnie można by to
    potraktować jako złośliwe niepokojenie spenalizowane w kodeksie wykroczeń.
    Ale i to wydaje mi się przesadą, bo choć taka namolność może przybrać
    postać niepokojenia, to już trudno mówić o złośliwości z ich strony. Po
    prostu ktoś sobie za bardzo wziął do serca swoje posłannictwo i nie
    potrafi zrozumieć, że niektórzy mogą mieć do tego nieco mniej emocjonalny
    stosunek.

    Jeśli nie masz ochoty na rozmowę, to im to powiedz to i tyle. Jeśli
    faktycznie znaleźli się jacyś nadmiernie namolni, to ja bym z nimi nie
    walczył artykułami tylko ewentualnie zadzwonił do miejscowego pastora i
    grzecznie poprosił, by im wytłumaczył, że co prawda ich posłannictwem jest
    szerzenie wiary, ale niekoniecznie siłą. Numer powinni Ci dać sami
    akwizytorzy. To już powinno zadziałać.