  • 11. Data: 2007-10-17 15:33:11
    Temat: Re: Akceptacja warunków umowy a zawarcie umowy
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a Jacolex wklepał/a:
    > Użytkownik "metti" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No wlasnie, Ty to zrozumiales jako akceptacje brzmienia umowy, a oni
    > moga to wykorzystac jako zawarcie umowy. Ciekawa interpretacja :)

    No tak, załóżmy scenariusz najbardziej niekorzystny dla mnie,
    czyli - "oni" traktują email ode mnie jako zawarcie umowy.

    Ja pytam w takim razie, czym jest dokument z miejscem na mój
    podpis, którego skan dostałem uprzednio mailem?
    Przecież poinformowano mnie, że umowę potwierdzę pieczątką i
    podpisem. I ja bym to chętnie zrobił. Ale nikt nie chciał (i nie
    chce) ze mną zawrzeć takiej umowy, a płatność za usługę ma być
    uiszczona.

    Przykład (ja jestem usługodawcą, a ty mną):

    Dzwonię do Ciebie i proponuję dajmy na to rozniesienie miliona
    ulotek reklamujących Twoją firmę. Uzgadniamy, że zawrzemy umowę
    pisemną. Czekasz na umowę. Ja jej uparcie nie wysyłam, ani nie
    przysyłam pracownika na spotkanie z Tobą aby taką umowę podpisać.
    W końcu znudzony rezygnujesz, bo cholera wie, czego się po nas
    spodziewać. W międzyczasie moi pracownicy roznieśli milion ulotek
    a ja wystawiam Ci fakturę (w oparciu o umowę, której nie ma).
    Zapłacisz?

    pzdr

  • 12. Data: 2007-10-17 15:38:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    metti wrote:

    [ciach]

    > Czy firma ma prawo żądać ode mnie zapłaty za usługę?

    A usługa została wykonana?

  • 13. Data: 2007-10-17 15:51:10
    Od: "ok" <o...@o...pl>

    > Proszę o poradę. Firma zaproponowała mi swoje usługi, wysłała do mnie
    > emailem skan umowy, w celu akceptacji warunków tejże umowy. Na podstawie
    > tego emaila firma rości sobie prawo do żądania zapłaty za usługę.
    >
    > Podkreślam, otrzymałem jedynie skan umowy do akceptacji jej warunków,
    > NIGDY nie podpisywałem tej umowy, ponieważ nie otrzymałem oryginału do
    > podpisu. Jeśli firma zdecydowała się na ten rodzaj umowy (umowa pisemna)
    > to brak mojego podpisu jest równoznaczny z brakiem zawarcia tej umowy.

    Niech zgadnę... czy jest to może Panorama Firm?

  • 14. Data: 2007-10-17 15:54:40
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a ok wklepał/a:

    > Niech zgadnę... czy jest to może Panorama Firm?

    jakbyś zgadł. :)

  • 15. Data: 2007-10-17 16:30:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > spodziewać. W międzyczasie moi pracownicy roznieśli milion ulotek
    > a ja wystawiam Ci fakturę (w oparciu o umowę, której nie ma).

    Skąd wziąłeś te ulotki? Jeśli od zleceniodawcy to właściwie pewne
    jest, że zlecił ich dystrybucję, ale i tak pozostaje pytanie na
    jakich warunkach.

  • 16. Data: 2007-10-17 20:47:41
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a Andrzej Lawa wklepał/a:
    > metti wrote:
    >
    > [ciach]

    > A usługa została wykonana?

    Została wykonana, ale nie wiem na jakich warunkach - nie
    otrzymałem regulaminu świadczenia usług stanowiącego integralną
    część umowy a tylko skan 1-ej strony. Plama na całej linii - w
    ogóle nie przysłali mi żadnej umowy.

    Równie dobrze na odwrocie mogłoby stać "i niniejszym usługobiorca
    zobowiązuje się łożyć na syna prezesa do końca swych dni".

    pzdr

  • 17. Data: 2007-10-17 23:36:27
    Od: "ok" <o...@o...pl>

    > Szanowny/a ok wklepał/a:

    > jakbyś zgadł. :)

    Też to przerabiałem. Dla świętego spokoju zapłaciłem. Szkoda czasu.

  • 18. Data: 2007-10-18 07:13:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.10.2007 ok <o...@o...pl> napisał/a:

    > Też to przerabiałem. Dla świętego spokoju zapłaciłem. Szkoda czasu.

    Ręce opadają.
    --
    Samotnik

  • 19. Data: 2007-10-18 09:33:26
    Od: "Jacolex" <j...@u...biz>

    Użytkownik "ok" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Też to przerabiałem. Dla świętego spokoju zapłaciłem. Szkoda czasu.

    Nie dawac sie cwaniakom

    --
    Jacek Kochan
    www.kochan.biz