  • 1. Data: 2007-10-17 11:30:32
    Temat: ściśle tajne
    Od: " Kurek 6" <k...@g...pl>

    W pewnym gronie ktoś zaczął opowiadać o pewnych rzeczach/sytuacjach, które
    mogą w rozumieniu ustawy o ochronie informacji niejawnych mieć
    klauzulę "ścisle tajne" lub "tajne". Nie daje mi to spokoju. Info to zna już
    kilkanaście osób. Co robić ? Podzielić się refleksją ? z kim ?

    pozdr
    kurek 6

  • 2. Data: 2007-10-17 11:35:17
    Temat: Re: ściśle tajne
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > z kim ?

    z Ziobrem :P

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 3. Data: 2007-10-17 12:32:40
    Od: "piotrek" <piotrekjw_@_gmail.com>

    Użytkownik " Kurek 6" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > już
    > kilkanaście osób. Co robić ? Podzielić się refleksją ? z kim ?

    ABW?

  • 4. Data: 2007-10-17 12:47:35
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "piotrek" <piotrekjw_@_gmail.com> writes:

    > Użytkownik " Kurek 6" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ABW?

    To jest chyba ABW, kontrwywiad albo najbliższa jednostka wojskowa.
    Nie wiem, jakie uprawnienia w tym zakresie ma policja.

  • 5. Data: 2007-10-17 14:31:56
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 17 Oct 2007 14:47:35 +0200, Piotr Dembiński napisał(a):

    > To jest chyba ABW, kontrwywiad albo najbliższa jednostka wojskowa.
    > Nie wiem, jakie uprawnienia w tym zakresie ma policja.

    Jeżeli wszystko to opowie "zwykłemu krawężnikowi" to będzie go musiał zaraz
    potem zabić :DDD Wszak ten krawężnik nie ma certyfikatu ;)))

    MSPANC

  • 6. Data: 2007-10-17 16:56:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Jeżeli wszystko to opowie "zwykłemu krawężnikowi" to będzie go musiał
    > zaraz
    > potem zabić :DDD Wszak ten krawężnik nie ma certyfikatu ;)))

    I tu byś się zdziwił. Ma.

  • 7. Data: 2007-10-17 16:59:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > już
    > kilkanaście osób. Co robić ? Podzielić się refleksją ? z kim ?

    Pytanie, czy te rzeczy mają taką klauzulę, czy tylko "mogą mieć". Bo to
    dość istotna różnica. Istnieje orzeczenie Sądu najwyższego mówiące, że
    przestępstwo popełnia tylko osoba, która informację ujawnia. Ktoś, kto o
    tak ujawnionej tajemnicy dowiedział się przypadkowo popełnia przestępstwo
    tylko o tyle, o ile wiedział że jest to tajemnica.

    Skoro masz podejrzenie w tej materii, to skontaktuj się najbliższą
    jednostką Policji. To przecież jest przestępstwo z kodeksu karnego -
    ewentualnie!

  • 8. Data: 2007-10-17 17:58:39
    Od: "zbyszek" <z...@a...waw.pl>

    Niech nam tu opowie to co usłyszał a my już przekażemy to komu trzeba i
    nikomu wiecej nic nie powiemy :)

    PROKURATOR - złożyć donos o ujawnienie tajemnicy państwowej, bez podania
    samej treści.

  • 9. Data: 2007-10-17 18:59:22
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 17 Oct 2007 18:56:52 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > I tu byś się zdziwił. Ma.

    Zwykły krawężnik posiada certyfikaty dostępu do danych "ściśle tajne"??
    Szczerze w to wątpię ... wielu doradców np. premiera nie posiada takich
    certyfikatów - a Ty Robert twierdzisz że posterunkowy z "piżdzi dołku"
    posiada certyfikat ... hmmm - powiem szczerze że nie wiem, ale mam "czuja"
    że raczej nie posiadają takich certyfikatów.

  • 10. Data: 2007-10-17 19:08:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > "czuja"
    > że raczej nie posiadają takich certyfikatów.

    I co ja Ci na to poradzę? Na pewno każdy policjant, który będzie od Ciebie
    przyjmował zawiadomienie o przestępstwie - jakiekolwiek - mieć takie
    dopuszczenie musi. Mniejsza o to, z jakiego powodu tak jest, ale tak jest.
    W typowej patrolowce mogą się zdarzyć ewentualnie niższe klauzule, ale
    zawiadomienia patrolowi raczej składać nie będziesz. No i żeby było
    śmieszniej w mniejszej jednostce masz mniejsze szanse trafić na niższą
    klauzulą, bo one typowej "patrolówki" nie mają.