  • 1. Data: 2007-10-17 15:36:14
    Temat: Adobe i wersje Trial - żądanie licencji przez Policję
    Od: Grzegorz Derebecki <g...@g...com>

    Witam.

    Mam dość nietypowe pytanie.
    Pół roku temu odwiedziła mnie policja w celu sprawdzenia legalności
    oprogramowania.
    Jako, że nie używam żadnych programów p2p czy tym podobnych myślałem,
    że problemów nie będzie
    Dziś dostałem informacje z prośbą o dostarczenie licencji do programów
    firmy Adobe.

    Moje zdziwienie polega na tym, że były to wersje Trial które po prostu
    zapomniałem odinstalować (komputer na którym je zainstalowałem nie był
    zbyt często używany).

    Przeglądałem licencję Adobe photoshopa cs2 (bo o nim i o ilustratorze
    cd2 mowa)

    http://www.adobe.com/products/eulas/pdfs/Gen_WWCombi
    nedCS2.pdf
    (daję link ponieważ nie da się kopiować z tego dokumentu)

    Po przeczytaniu punktu 14.4 i 14.5 zastanawiam się czy miałem
    obowiązek odinstalować to oprogramowanie
    czy nie? Zaznaczam, że nie używałem go już po okresie próbnym (30-
    dniowym)

  • 2. Data: 2007-10-17 15:49:20
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Napisz im ze to wersja trial juz nieaktywna zreszta kazdy slepy po wlaczeniu
    programu to zobaczy.

  • 3. Data: 2007-10-17 16:49:13
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Grzegorz Derebecki pisze:
    > Mam dość nietypowe pytanie.

    Czepiasz się. Przecież znajomy biegły też musi żyć i dostać jakąś prostą
    sprawę na miarę jego możliwości. Przecież pieniądze z budżetu same się
    nie rozkradną... pfu... rozdzielą, biegły niestety musi im pomóc i
    skopiować poprzednią opinię. Nie rozumiem podejścia, nie chcesz wesprzeć
    bliźniego? :>

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 4. Data: 2007-10-17 17:18:15
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Grzegorz Derebecki pisze:
    > Mam dość nietypowe pytanie.
    > Pół roku temu odwiedziła mnie policja w celu sprawdzenia legalności
    > oprogramowania.
    A można wiedzieć jak ta procedura wyglądała i dlaczego akurat do Ciebie
    trafili?

    Maciek

  • 5. Data: 2007-10-17 17:35:18
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    > Po przeczytaniu punktu 14.4 i 14.5 zastanawiam się czy miałem
    > obowiązek odinstalować to oprogramowanie
    > czy nie? Zaznaczam, że nie używałem go już po okresie próbnym (30-
    > dniowym)

    IMHO nie.
    pomimo, że jest to "licencja na oprogramowanie" to w traści mowi się o
    licencji na użytkowanie oprogramowania. Jeżeli oprogramowanie terminowe
    przestaje działać, to nie ma możliwości jego użytkowania w związku z
    czym licencja na użytkowanie może sonie swobodnie wygasnąć.

  • 6. Data: 2007-10-17 19:59:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Grzegorz Derebecki wrote:

> [...]
    > oprogramowania.[...]
    > Dziś dostałem informacje z prośbą o dostarczenie licencji do programów

    Zastanawia mnie po co to Policji. Przecież w jej gestii stoi sprawdzenie czy
    program jest pobrany z uprawnionego czy nieuprawnionego źródła. W przypadku
    oprogramowania typu trial jest oczywiste że program pochodzi np. ze strony
    Adobe.

    Kwestia użytkowania niezgodnego z licencją jest sprawą pomiędzy GD a firmą
    Adobe, i Policji nie powinno być nic do tego.

    Czy się mylę?

    p. m.

  • 7. Data: 2007-10-17 21:18:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik MAc napisał:
> [...]
    > przestaje działać, to nie ma możliwości jego użytkowania w związku z
    > czym licencja na użytkowanie może sonie swobodnie wygasnąć.

    Tyle, że nie istnieje coś takiego jak licencja na użytkowanie
    oprogramowania.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 8. Data: 2007-10-17 21:25:39
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Arek <a...@e...net> writes:

    [...]

    > Tyle, że nie istnieje coś takiego jak licencja na użytkowanie
    > oprogramowania.

    A licencja na użytkowanie elektronicznej bazy danych?

  • 9. Data: 2007-10-17 21:33:07
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Tyle, że nie istnieje coś takiego jak licencja na użytkowanie
    > oprogramowania.

    A to już jest kwestia do dyskusji.
    przeczytaj pkt 2 przywołanej licencji"...Adobe...udziela użytkownikowi
    niewyłacznej licencji na użytkowanie oprogramowania...."

    Oczywiście ja bym dostarczając leniom licencję nie wspominał o swoich
    wątpliwościach. Może nawet podałbym tylko link ;-)

    MAc

  • 10. Data: 2007-10-18 07:06:01
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Grzegorz Derebecki napisał(a):
> [...]
    > obowiązek odinstalować to oprogramowanie
    > czy nie? Zaznaczam, że nie używałem go już po okresie próbnym (30-

    \nawet jakbys nie musial odisntalowac to nie popelniasz przestepstwa
    gdyz nie ma spelnionej przeslanki mowiacej o uzyskaniu 'od osoby
    nieuprawnionej' .

    ps
    nie ma czegos takiego jak 'kontrola legalnosci oprogramowania'

    --
    IDZ NA WYBORY! Albo ONI zagłosują ZA CIEBIE!
    http://pl.youtube.com/watch?v=KHoe8S_HF7s