  • 41. Data: 2003-06-20 18:01:44
    Temat: Re: Agencja Kruk
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    spock wrote:
    > Sprawa dotyczyła rzekomego długu w Plus GSM.
    > W skrócie:
    > 1. Wg Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych wierzyciel
    > nie ma prawa przekazać Twoich danych osobowych firmie windykacyjnej.

    chciałbym przeczytać jak naprawdę brzmiała ta opinia i ewentualny wyrok,
    bo moim zdaniem art.23 ust.1 pkt 5 pozwala na to:

    Art. 23. 1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
    5) jest niezbędne do wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów
    administratorów danych, o których mowa w art. 3 ust. 2, lub osób
    trzecich, którym są przekazywane te dane - a przetwarzanie danych nie
    narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.

    KG

  • 42. Data: 2003-06-21 08:40:23
    Od: "Baobab" <b...@o...pl>

    Naprawdę skuteczni" - w tym tonie odczuwam kryptoreklamę firmy KRUK, jak w
    reklamie proszku do prania. Więc co zrobić, żeby nie byli skuteczni w
    stosunku do drobnych gapowiczów? Armia czterystu profesjonalistów przeciwko
    jakiemuś niudacznikowi! Musi być jakaś sprawiedliwość. Jeżeli prawo jest tak
    skonstruowane, że rację przyznaje takiemu systemowi, to muszą istnieć
    wentyle poza prawem. Nie wolno na każdym kroku człowieka zastraszać.
    Zapłacić mandat - to OK, jeśli się podadto ma na życie, ale popierać swoją
    uległą postawą hordy prawniczych Mongołów - to prawdziwa klęska.
    Pozdrawiam, BK

  • 43. Data: 2003-06-21 11:42:56
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trzecich, którym są przekazywane te dane - a przetwarzanie danych nie
    > narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.

    Moim zdaniem również.
    Dodałbym do tego jeszcze: Art. 23. ust 4. "Za prawnie usprawiedliwiony cel,
    o którym mowa w ust. 1 pkt 5, uważa się w szczególności: 2) dochodzenie
    roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej".
    A ponadto jest jeszcze przepis art. 31 ust. 1. "Administrator danych może
    powierzyć innemu podmiotowi, w drodze umowy zawartej na piśmie,
    przetwarzanie danych".

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 44. Data: 2003-06-21 21:27:05
    Od: t...@w...pdi.net

    spock <s...@o...net> wrote:

    > ROTFL - "poważna" firma zatrudniająca 400 osób żałująca 5 zł na list
    > polecony.

    To jest fabryka. Fabryka sciagania dlugow i liczy sie kazdy zredukowany
    koszt. Pamietaj ze to dluznik jest pierwszym zainteresowanym i pierwszy
    polecony jaki dostanie to tez z wezwaniem na sprawe bo tak jest taniej. Do
    tego czasu firma moze go w ogole o niczym nie informowac ale robi to bo chce
    ponosic jak najmniejsze koszty. W przypadku dluznikow ktorzy sa na zerze i
    najprawdopodobniej dlugo tam beda najlepiej sobie odpuscic. Nie wiem jak
    akurat dziala IJ ale pewnie najpierw do kazdego idzie standardowy list.
    Potem jeszcze troche. Potem firma bedzie chciala miec pewnosc ze dluznik
    jest wyplacalny i sciaganie dlugu sie oplaci. Jak to robia? Nie wiem - ale
    na pewno w kloszarda nie zainwestuja zlamanego grosza ale jak juz ktos ma
    samochod na przyklad to moze sie oplacic dlug sciagnac skutecznie do sprawy
    sadowej wlacznie. Wazne zeby komornik mial co zajac.

    > a jutro zapytam się na poczcie czy te potwierdzenia dostarczenia mi
    > przesyłek to nie jest jakiś kit. A może kolega z Kruka?

    To na pewno jest kit - chodzi o to zebys zaplacil jak najmniejszym kosztem -
    jakby to bylo gdyby windykator podal cie do sadu, poniosl koszty a potem
    okazaloby sie, ze komornik nie ma czym sie pozywic :-)

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 45. Data: 2003-06-21 21:30:00
    Od: "spock" <s...@o...net>

> [...]
    > jakby to bylo gdyby windykator podal cie do sadu, poniosl koszty a potem
    > okazaloby sie, ze komornik nie ma czym sie pozywic :-)

    Dobra, załóżmy że spotykam się z Krukiem przed Sądem - ja utrzymuję że
    wszystko zapłaciłem firmie PTK, a to że UPC przejęło ich dokumenty i
    narobiło bałaganu to nie moja wina. Komu Sąd uwierzy?

  • 46. Data: 2003-06-21 22:21:13
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "spock" <s...@o...net> napisał w wiadomości
    > Dobra, załóżmy że spotykam się z Krukiem przed Sądem

    Nie spotkasz się, bo to nie jest kancelaria prawna. Spotkasz się najwyżej z
    pełnomocnikiem procesowym PTK. Kruk musiałby nabyć wierzytelność od PTK,
    żeby mieć cokolwiek do Ciebie przed sądem.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 47. Data: 2003-06-22 06:54:39
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    spock wrote:
    > Dobra, załóżmy że spotykam się z Krukiem przed Sądem - ja utrzymuję że
    > wszystko zapłaciłem firmie PTK, a to że UPC przejęło ich dokumenty i
    > narobiło bałaganu to nie moja wina. Komu Sąd uwierzy?

    Jeśli twierdzisz, że zapłaciłeś, to musisz to udowodnić...

    KG

  • 48. Data: 2003-06-22 07:16:24
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    > Jeśli twierdzisz, że zapłaciłeś, to musisz to udowodnić...

    Ok a jesli minelo ponad 3 lata przeciez nikt nie trzyma takich starych
    dokumentow, a jesli tak to w ten sposob przeciez trzeba by trzymac kazdy
    bilet parkingowy kazdy autobusowy kazdy paragonik ze sklepu ze kupilo sie
    buleczke itp, itd. jak to w takim przypadku jest, czy mamy w mieszkaniu
    robic sobie osobny pokoj na archiwum czy np po 3 latach moge sobie ulzyc i
    wyrzucic wszystkie "niepotrzebne" rachunki , paragony itp ? slyszalem o tym
    3 letnim okresie przedawnienia ale mimo wszystko niechcialbym aby nagle za
    jakis bilet parkingowy czy autobusowy sprzed kilku lat sie tlumaczyc...

  • 49. Data: 2003-06-22 10:46:05
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Div wrote:
> [...]
    > jakis bilet parkingowy czy autobusowy sprzed kilku lat sie tlumaczyc...

    Jeśli minęło ponad 3 lata to zasłaniasz się właśnie przedawnieniem. Przy
    bułeczce (i wielu innych przypadkach) 2 lata ;), niekiedy krócej. To już
    Twój wybór czy chcesz zachowywać takie rachunki, czy ryzykujesz...
    Zresztą tak naprawdę istotne są te sprawy, w których druga strona może
    udowodnić, że zawarłeś z nią umowę. z której wynika zobowiązanie, a więc
    rachunki za telefon, telewizję kablową z ostrożności należałoby te kilka
    lat potrzymać...

    KG

  • 50. Data: 2003-06-22 11:36:33
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

> [...]
    > udowodnić, że zawarłeś z nią umowę. z której wynika zobowiązanie, a więc
    > rachunki za telefon, telewizję kablową z ostrożności należałoby te kilka

    Wychodzi na to ze trzymac rach za tel , tv i inne 3 lata i dopiero wtedy
    utylizowac.. mimo wszystko ciesze sie z takiego przepisu jak przedawnienie..
    strach pomyslec jesliby takiego przepisu nie bylo jakie odsetki bym zaplacil
    za bilet ktorego nieskasowalem 40 lat temu :))