  • 1. Data: 2003-11-27 07:10:58
    Temat: Adwokaci i Radcowie bez monopolu RP (Prawo co dnia)
    Od: p...@p...onet.pl

    Właśnie zapoznałem się z treścią tego art. zamieszczonego na łamac
    Rzeczypospolitej (dzisiejszej). Ciekaw jestem jakie wnioski Wam się cisną na
    usta ?

    Czy TK słusznie twierdzi, Waszym zdaniem, iż prowadzenie poradnictwa prawnego
    przez osoby z wyższym wykształceniem prawniczym, aczkolwiek bez aplikacji
    radcowskich czy adwokackich, to działalność dopuszczalna i nie podlegająca
    sankcjom ?

    Moim zdaniem w chwili obecnej przy "chorym i kulejącym" systemie wchodzenia w
    machinę aplikacyjną orzeczenie TK jest wołaniem rozpaczy i światełkiem w
    tunelu, moim zdaniem to miał być sygnał kierunkowy dla wywołania żywej i
    owocnej dyskusji, która powinna położyć kres twierdzeniom, iż "jedynie" geny
    świadczyć mogą o dostępności aplikatury.

    P.S.
    To moje prywatne uwagi, co jednak Wy o tym sądzicie ?

  • 2. Data: 2003-11-27 08:23:44
    Od: "AsDaX" <a...@p...fm>

> [...]
    > radcowskich czy adwokackich, to działalność dopuszczalna i nie podlegająca

    A kto w tym kraju wie lepiej, jak nie TK ;) Nawet SN odrzucil babce kasacje.
    Nie wiem czy to orzeczenie akurat cos zmieni. Osobiscie traktuje je jako
    potwierdzenie rzeczywistego stanu rzeczy, bo oto kurtyna opadla i okazuje
    sie, ze niektorzy mlodzi prawnicy, zawiedzeni wciaz zamknietymi wrotami do
    aplikacji wykazuja sie nie lada pomyslowoscia i determinacja w szukaniu
    sobie miejsca w zawodzie. A co najwazniejsze, spora czesc z nich wykazuje
    sie takim przygotowaniem i profesjonalizmem jak radcowie i adwokaci.
    Pzdr

  • 3. Data: 2003-11-27 08:38:20
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

> [...]
    > radcowskich czy adwokackich, to działalność dopuszczalna i nie podlegająca

    Niesłusznie.

    > To moje prywatne uwagi, co jednak Wy o tym sądzicie ?

    Ze to kolejna głupota TK.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-11-27 08:43:45
    Od: p...@p...onet.pl

    Wystarczy zwrócić uwagę na tryb pracy niektórych kancelarii adwokackich czy
    radcowskich i zadać sobie pytanie : Kto robi czarną robotę papierową w tych
    instytucjach, i na kogo spada odpowiedzialność za dokonywanie tych czynności ?
    (nie mówimy tutaj o odp.przed instytucjami państwowymi bo to jest oczywiste -
    pełnomocnik)CZym więc różni się bład popełniony przez mgr prawa pracującego w
    kancelarii, który zatwierdzony zostaje podpisem innego mgr prawa ale już z
    aplikacją w genach, od błedu popełnionego przez mgr prawa prowadzącego
    doradztwo prawne i nie posiadającego genetycznie wszczepionej aplikacji -
    OCZYWIŚCIE w stosunku do potencjalnego klienta ???

    Czy aby nie jest tak że aplikacja to tylko uprawnienie do przybicia swojej
    pieczęci i wystawienia Faktury ?!?

    Nie neguję tutaj wszystkich Kancelarii bo to byloby uogólnienie których nie
    lubię.

  • 5. Data: 2003-11-27 08:48:25
    Od: p...@p...onet.pl

    > Użytkownik <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > na

    > prawnego
    > >
    > Niesłusznie.

    > Ze to kolejna głupota TK.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > --
    > Depi.

    Ciekawe uzasadnienie - trocha jak w kawale :

    pyt. Dlaczego gotujesz wodę w 20 litrowym garnku ???
    odp. BO TAK

  • 6. Data: 2003-11-27 10:21:31
    Od: "K w I" <c...@p...pl>

    Piękna rzecz. po opublikowaniu orzeczenia w dzienniku ustaw, kiedy zacznie
    formialnie obowiązywać idę do Urzędu Miasta w celu zmiany zaświadczenia o
    działalności gospodarczej i dodanie zwrotu "doradztwo prawne". Ile ja się
    nakłóciłem z urzędasami że mogę "doradzać prawnie" , nie chcieli się
    zgodzić - stanęło na tym że mogę "doradzać w zakresie prowadzenia
    działalnosci gospodarczej" między innymi. Teraz utrę im nosa.

  • 7. Data: 2003-11-27 10:25:00
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    geny
    > świadczyć mogą o dostępności aplikatury.

    Coraz więcej dzieje się w tej kwestii tak, że jest nadzieja na poprawę.
    Ciekawa jest argumentacja przedstawicieli koproracji typu "ucierpią na tym
    klienci". Bardzo mi się podoba zwłaszcza, że w tej chwili klienci są "bardzo
    zadowoleni" i wcale nie cierpią z powodu braku dostępu do usług prawniczych.

    bronek

  • 8. Data: 2003-11-27 10:52:32
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > zadowoleni" i wcale nie cierpią z powodu braku dostępu do usług prawniczych.

    A możę rozwiązaniem jest wprowadzenie obowiązkowego ubezpieczenia OC związanego
    z prowadzeniem takiej działalności ??? I klienci będą bezieczniejsi i sprawa
    stanie się mniej problematyczna.

  • 9. Data: 2003-11-27 12:16:47
    Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>

    p...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    związanego

    > z prowadzeniem takiej działalności ??? I klienci będą bezieczniejsi i

    I oczywiście uchwalenie ustawy o doradcach prawnych, wprowadzającej
    przymusowy samorząd zawodowy, aplikację doradczą, itd ... :-).
    Natomiast jest to ważny zagadnienie- odpowiedzialność finansowa doradcy za
    błędy w pracy.

    A tak swoją drogą. co stoi na przeszkodzie, aby w K.w. znalazł sie przepis -
    Kto świadczy doradztwo prawne nie będąc wpisanym na listę awwokatów lub
    radców prawnych, podlega karze...,

    pzdr

    marek radwański

  • 10. Data: 2003-11-27 12:37:16
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    związanego
    > z prowadzeniem takiej działalności ??? I klienci będą bezieczniejsi i
    W sumie racja. Wolny dostęp do zawodu, jednak z obowiązkowym ubezpieczeniem
    OC. Interes klienta chroniony - jeżeli prawnik coś spieprzy, zapłaci
    ubezpieczyciel. Z drugiej strony prawnicy o podwyższonym ryzyku
    (początkujący i ci słabi) płaciliby wyższe składki i mieliby ubezpieczenie
    do spraw o wartości przedmiotu sporu np jedynie do 10 tys zł - spraw o
    wyższej wartości nie mogliby prowadzić z powodu braku ubezpieczenia.

    Bronek
    PS. Ciekawe, że tak proste rozwiązania nie wchodzą wogóle w rachubę.