    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Absurdalne regulaminy cookies
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 19 Sep 2022 16:05:44 +0200

    On Sun, 18 Sep 2022 15:32:21 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > Wiele witryn "współdzieli" (w telegraficznym skrócie) ciastka z google,
    > fejsem... itd., a ludzie chętnie dzielą się swoimi danymi z takimi
    > witrynami: data urodzenia, płeć, adres zamieszkania, nr telefonu,
    > preferencje seksualne, polityczne, znajomi/małżonkowie, kiedy i gdzie co
    > roku jedziesz na urlop...
    >
    > Można śledzić co kto kupował i gdzie, jakie witryny przeglądał, jakie
    > profile w mediach społecznościowych przeglądał. Można profilować
    > konsumenta (wyborcę...) sprzedawać takie dane i to opracowane przez
    > algorytmy. Czyli w zasadzie wiedzą o tobie wszystko :)

    Taaa ... a potem anonimowa statystyka, ze 10% kibicow Legii
    korzysta z portali randkowych dla homo ...

    > Jak nr telefonu podasz w jednej witrynie, a miejsce zamieszkania w
    > innej, to i tak to połączą... a potem dzwoni bot do ciebie i mówi: czy
    > dodzwoniłam się do pana/pani z Wrocławia, bo my byśmy chcieli zaprosić
    > na odbiór miksera...

    Jestes pewien, ze tak?
    A nie maja listy z jakiejs instytucji, gdzie wyraziles zgode na
    przekazywanie?
    Np z banku?

    Albo i nie wyraziles, ale dawno temu podales jedno i drugie.

    Osobna sprawa, to fejsbooki i google - proszą grzecznie o dostep do
    twoich kontaktow ... i juz maja powiazanie telefon-email-imie i
    nazwisko dla wszystkich twoich znajomych ...

    > A ty się potem zastanawiasz skąd oni do cholery wiedzą, że dzwonią do
    > Wrocławia, przecież mówią, że losują numery telefonów... ;)

    Zalezy czy na komorke dzwonią, czy na stacjonarny.

    A google potrafi ustalic typową lokalizację telefonu.

> [...]
    > podobni do ciebie coś tam kupili, więc jest szansa, że też będziesz
    > zainteresowany), zamiast zasypywać cię pierdyliardem reklam czegoś,
    > czego i tak nie kupisz, bo to kasa wyrzucona w błoto przez reklamodawcę.
    > Dlatego sprofilowana reklama jest bardziej opłacalna.
    > Jest w tym jakiś sens, bo nachalne reklamy rzeczy, które kompletnie
    > ludzi nie interesują są irytujące i tylko dodatkowo zniechęcają.
    > Ale z drugiej strony, równie irytujące jest to, że gdy kupisz wiertarkę,
    > to potem przez klika dni wyświetlają ci się reklamy wiertarek

    Eee tam kupisz - wystarczy ze obejrzysz wiertarke gdzies na stronie
    internetowej i juz wyskakuja reklamy wiertarek np w Onecie :-)

    > (na co komu druga wiertarka, jak już kupił...)

    Moze zdążą przed zakupem, moze uda ci sie wcisnąc drugą,
    a przeciez zaraz bedziesz wiertla kupował :-)

    J.