  • Data: 2022-09-26 18:14:06
    Temat: Re: Absurdalne regulaminy cookies
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 22 września 2022 o 14:36:54 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Do "ksiazki kontaktow". Albo prosi o import z pliku.
    > (...)
    > I nigdy mu nie zaimportowałes kontaktow, albo nie wyraziles zgody na
    > telefonie?
    > (...)
    > Mogl przeaanalizowac skrzynke pocztową.
    > (...)
    > Oraz ... jak pisalem - mogl podac dane ludzi, ktorzy Ciebie
    > mieli w kontaktach. Oni skorzystali z propozycji i
    > pozwolili/zaimportowali, a teraz FB wie, ze jestes ich znajomym,
    > wiec i oni sa twoimi znajomymi :-)

    Powtarzanie tysiące razy tego samego pytania zwiększa
    prawdopodobieństwo uzyskania "oczekiwanej" odpowiedzi, bo
    choćby na nie wiem jakiego uparciucha trafiło, to i tak się kiedyś
    przy takim powtarzaniu pomyli i nawet tego nie zauważy - nie ma
    chyba zakazu okresowego ponawiania pytań o dostęp do danych,
    może nie codziennie, ale co kilka "wizyt" na jakimś portalu...
    Zresztą, zawsze można okresowo zmieniać wizualną formę zapytania,
    tak by użytkownik miał większą "szansę" się pomylić...

    Wracając do kontaktów, które nie wiadomo skąd zna fajsbuk, to przy
    wszystkich jest jedna data 31 maja 2015 (samo konto istnieje od
    roku 2014), co by znaczyło jakieś nieopatrzne kliknięcie zgody lub też
    może wtedy obowiązywało inne prawo, może mniej restrykcyjne, albo
    cholera wie co. Żadnych kontaktów które realnie "nabyłem" później
    tam nie ma, więc nie wiem czy się cieszyć, bo wciąż nie wiem skąd
    się one tam wzięły...
    Szkoda, że nie ma obowiązku podawania źródła takich danych, czyli
    skąd zostały pobrane, a także na podstawie jakiej zgody i kiedy tę zgodę
    uzyskano - może takie dane istnieją, ale raczej nie dla zwykłych
    śmiertelników, może gdyby wziąć Zuckenberga na zakładnika, to by
    je podali zanim dostanie się kulkę od snajpera...

    Pozdr-
    -Rowerex