  • 1. Data: 2022-09-17 21:31:54
    Temat: Absurdalne regulaminy cookies
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Sprawdziłem wp.pl
    Dają sobie prawo przekazywania cookies do 799 partnerów w celu
    profilowania użytkownika.
    Zgodnie z ustawą użytkownik klika, że się zgadza na cookies, ale ciągle
    nie wiem, czy dla tych firm, takie profilowanie ma sens i daje im jakieś
    rozsądne pieniądze

  • 2. Data: 2022-09-18 07:22:15
    Temat: Re: Absurdalne regulaminy cookies
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 17.09.2022 o 21:31, Henryk Hajdan pisze:
    > nie wiem, czy dla tych firm, takie profilowanie ma sens i daje im jakieś
    > rozsądne pieniądze

    dla sportu tego nie robią

  • 3. Data: 2022-09-18 13:52:31
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.09.18 o 07:22, m4rkiz pisze:

    > dla sportu tego nie robią

    Zawsze mnie to interesowało, korzystam z internetu, zbieram cookies,
    czasem kasuję, ale nie zawsze, ktoś to cookies odczytuje, ale osobiście
    jakichś niedogodności z tego powodu nie odczuwam.
    Wielu pisze, że mam się tych cookies bać.

  • 4. Data: 2022-09-18 15:32:21
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.09.2022 o 13:52, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > jakichś niedogodności z tego powodu nie odczuwam.
    > Wielu pisze, że mam się tych cookies bać.

    Zdziwiłbyś się ile informacji można zebrać przy pomocy ciastek.
    Ciastka mają swoje zalety dla użytkownika, np. nie trzeba się logować za
    każdym razem do sklepów/portali po otworzeniu przeglądarki, czyli wygoda.
    I o ile ktoś dane gromadzi do celów statystycznych, anonimowo, to
    jeszcze pół biedy. Ale w połączeniu z danymi osobowymi...
    Wiele witryn "współdzieli" (w telegraficznym skrócie) ciastka z google,
    fejsem... itd., a ludzie chętnie dzielą się swoimi danymi z takimi
    witrynami: data urodzenia, płeć, adres zamieszkania, nr telefonu,
    preferencje seksualne, polityczne, znajomi/małżonkowie, kiedy i gdzie co
    roku jedziesz na urlop...

    Można śledzić co kto kupował i gdzie, jakie witryny przeglądał, jakie
    profile w mediach społecznościowych przeglądał. Można profilować
    konsumenta (wyborcę...) sprzedawać takie dane i to opracowane przez
    algorytmy. Czyli w zasadzie wiedzą o tobie wszystko :)
    Jak nr telefonu podasz w jednej witrynie, a miejsce zamieszkania w
    innej, to i tak to połączą... a potem dzwoni bot do ciebie i mówi: czy
    dodzwoniłam się do pana/pani z Wrocławia, bo my byśmy chcieli zaprosić
    na odbiór miksera...
    A ty się potem zastanawiasz skąd oni do cholery wiedzą, że dzwonią do
    Wrocławia, przecież mówią, że losują numery telefonów... ;)

    Marketoidy (nie tylko) tłumaczą to, że w ten sposób mogą przedstawić ci
    propozycję (reklamę) czegoś, czym mógłbyś być zainteresowany (np.
    podobni do ciebie coś tam kupili, więc jest szansa, że też będziesz
    zainteresowany), zamiast zasypywać cię pierdyliardem reklam czegoś,
    czego i tak nie kupisz, bo to kasa wyrzucona w błoto przez reklamodawcę.
    Dlatego sprofilowana reklama jest bardziej opłacalna.
    Jest w tym jakiś sens, bo nachalne reklamy rzeczy, które kompletnie
    ludzi nie interesują są irytujące i tylko dodatkowo zniechęcają.
    Ale z drugiej strony, równie irytujące jest to, że gdy kupisz wiertarkę,
    to potem przez klika dni wyświetlają ci się reklamy wiertarek (na co
    komu druga wiertarka, jak już kupił...). I to nawet na witrynach, na
    które nigdy wcześniej nie wchodziłeś - magia ciasteczek.
    I gdyby to profilowanie dotyczyło tylko wiertarek, namiotów i zabudowy
    kuchennej...

    Więc jak ktoś szanuje swoją prywatność, to faktycznie ma się czego bać :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2022-09-19 15:32:02
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 18.09.2022 o 15:32, Kviat pisze:

> [...]
    > A ty się potem zastanawiasz skąd oni do cholery wiedzą, że dzwonią do
    > Wrocławia, przecież mówią, że losują numery telefonów... ;)

    Ale nie zgadzam się, tym, ze ciastko pozwala śledzić na jakie www
    wchodze, a tylko pozwala śledzić www z którymi układ ma twórca ciastka.
    Widać ile ciastek produkuje google, wp.pl, onet, interia i inne portale.
    Potem te ciastka odczytywane są przez partnerskie www.

  • 6. Data: 2022-09-19 15:39:55
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 19.09.2022 o 15:32, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > wchodze, a tylko pozwala śledzić www z którymi układ ma twórca ciastka.
    > Widać ile ciastek produkuje google, wp.pl, onet, interia i inne portale.

    Twoje www generuje tylko SESSIONID cookies, domyślam się, że nie
    odczytujesz żadnych cookies

  • 7. Data: 2022-09-19 15:53:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Sep 2022 21:31:54 +0200, Henryk Hajdan wrote:
> [...]
    > Zgodnie z ustawą użytkownik klika, że się zgadza na cookies, ale ciągle
    > nie wiem, czy dla tych firm, takie profilowanie ma sens i daje im jakieś

    Pewnie daje.
    Np wiedzą, jakie reklamy ci wyswietlac na stronach wp :-)

    J.

  • 8. Data: 2022-09-19 16:05:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Sep 2022 15:32:21 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > konsumenta (wyborcę...) sprzedawać takie dane i to opracowane przez
    > algorytmy. Czyli w zasadzie wiedzą o tobie wszystko :)

    Taaa ... a potem anonimowa statystyka, ze 10% kibicow Legii
    korzysta z portali randkowych dla homo ...

> [...]
    > innej, to i tak to połączą... a potem dzwoni bot do ciebie i mówi: czy
    > dodzwoniłam się do pana/pani z Wrocławia, bo my byśmy chcieli zaprosić

    Jestes pewien, ze tak?
    A nie maja listy z jakiejs instytucji, gdzie wyraziles zgode na
    przekazywanie?
    Np z banku?

    Albo i nie wyraziles, ale dawno temu podales jedno i drugie.

    Osobna sprawa, to fejsbooki i google - proszą grzecznie o dostep do
    twoich kontaktow ... i juz maja powiazanie telefon-email-imie i
    nazwisko dla wszystkich twoich znajomych ...

    > A ty się potem zastanawiasz skąd oni do cholery wiedzą, że dzwonią do
    > Wrocławia, przecież mówią, że losują numery telefonów... ;)

    Zalezy czy na komorke dzwonią, czy na stacjonarny.

    A google potrafi ustalic typową lokalizację telefonu.

> [...]
    > Ale z drugiej strony, równie irytujące jest to, że gdy kupisz wiertarkę,
    > to potem przez klika dni wyświetlają ci się reklamy wiertarek

    Eee tam kupisz - wystarczy ze obejrzysz wiertarke gdzies na stronie
    internetowej i juz wyskakuja reklamy wiertarek np w Onecie :-)

    > (na co komu druga wiertarka, jak już kupił...)

    Moze zdążą przed zakupem, moze uda ci sie wcisnąc drugą,
    a przeciez zaraz bedziesz wiertla kupował :-)

  • 9. Data: 2022-09-20 11:40:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.09.2022 o 16:05, J.F pisze:

    > Jestes pewien, ze tak?
    > A nie maja listy z jakiejs instytucji, gdzie wyraziles zgode na
    > przekazywanie?
    > Np z banku?

    Nie napisałem, że tylko tak.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 10. Data: 2022-09-20 12:11:48
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 19.09.2022 o 16:05, J.F pisze:

    > Jestes pewien, ze tak?
    > A nie maja listy z jakiejs instytucji, gdzie wyraziles zgode na
    > przekazywanie?
    > Np z banku?

    Ja mam dual-sim jeden numer podaję wszędzie i wyrażam zgody, ustawiony
    mam dzwonek na brak dzwonka i ciągle mam nieodebrane telefony z tego
    numeru, nawet 20 dziennie
    Strona odebractelefon.pl i inne takie mówią, że to spam.

    Drugi numer mam do dzwonienia prywatnie i na ten numer też zaczęli dzwonić.