  • 11. Data: 2002-10-11 15:52:38
    Temat: Re: Absolwenci szkół wyższych do rezerwy
    Od: j...@p...onet.pl

    > Jestem z rocznika 76 od dwoch lat jestem zonaty, bez dzieci, mam odroczenie
    > do 2002 roku ze wzgledu na nauke, w tym roku powinienem skonczyc studia li
    > cencjackie, jednak z braku funduszy musialem przerwac nauke na V semestrze.
    > Mieszkamy z zona sami, oboje pracujemy moje wynagrodzenie wynosi 760zl bru
    > tto, a mojej zony 380zl brutto1/2 etatu. Czy moja sytuacja jest wystarczaj
    > aca, zeby ubiegac sie o przeniesienie do rezerwy?
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam szanownych grupowiczow.
    > Michal

    Kwalifikujesz się do przeniesienia do rezerwy w związku z paragrafem 2 pkt 1a.
    ______
    Jupraw

  • 12. Data: 2002-10-11 15:56:15
    Od: j...@p...onet.pl

    > Czy to oznacza ze student studiow wieczorowych, ktory zdobyl tytul mgr
    > inz. dwustopniowo (tzn. najpierw licencjat a potem od razu mgr inz bez
    > egzaminow na tej samej uczelni, tak jakby cd.) moze sie starac o
    > przeniesienie do rezerwy, czy to mu sie nie uda? Moze inaczej czy
    > takie studia uznaje sie jako jednolite.

    > Czy ktos wie czy jest jakis standardowy wniosek, czy kazdy sobie
> [...]

    Kwalifikujesz się do przeniesienia do rezerwy na podstawie paragrafu 2 pkt 2 z
    ewentualnym związkiem z paragrafem 3 ust. 3.
    ______
    Jupraw

  • 13. Data: 2002-10-11 16:05:40
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > MOŻE (BEZ POŚLIZGU ;) )
    > ale chyba, jednolite to są takie: 5-letnie mgr lub mgr inż, bez łączenia
    > lic+sum, w końcu gdyby chodziło ogólnie o samo ukończenie stódiów wyższych,
    > to nie dopisywaliby: "jednolitych studiów magisterskich lub studiów wyższych
    > zawodowych (uzyskali absolutorium)." ale przecież licencjat to też studia
    > zawodowe?
    > O kurcze, z mojej własnej interpretacji wynika, że mogą mnie jeszcze zabrać
    > do woja. Ja właśnie obroniłem licencjat w tym roku.
    > no nic zobaczy się w praniu, po 22 paźdź. pójdę i wyjaśnię, na szczęście

    Gościu daj sobie spokój. Jesteś absolwentem studiów wyższych a nie potrafisz
    czytać przepisów prawa. Jeżeli ukończyłeś licencjat, studiujesz na
    uzupełniającej magisterce i korzystasz z tego powodu z odroczenia, to jesteś
    absolwentem studiów wyższych (licencjatu) i kwalifikujesz się do przeniesienia
    do rezerwy na podstawie paragrafu 2 w związku z paragrafem 3 ust. 2 (złożyć
    należy wniosek o uchylenie odroczenia na magisterkę).
    ______
    Jupraw

  • 14. Data: 2002-10-11 16:35:24
    Od: "Domino" <s...@s...pl>

> [...]
    (złożyć
    > należy wniosek o uchylenie odroczenia na magisterkę).

    tam jest wzmianka o uzyskaniu absolutorium - czyli wg. slownika ukonczenie
    studiow bez dyplomu. czy sa wogole takie studia? a moze chodzi o to ze jesli
    ktos sie nie obronil to i tak przechodzi do rezerwy?