  • 1. Data: 2002-10-08 19:02:22
    Temat: Rękojmia - zmiany
    Od: "Mabu" <m...@k...chip.pl>

    Witam serdecznie !!!
    Podobno od 25 września uległy zmianie przepisy dotyczące rękojmi.
    Wiecie coś na ten temat !!!
    Dokładnie w Media Markt powiedzieli mi, że z tytułu rękojmi mają 21 dni
    kalendarzowych na ekspertyzę, anie jak dotychczas 14.

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz Buchliński

  • 2. Data: 2002-10-09 06:24:25
    Temat: Re: Rękojmia - zmiany
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

> [...]
    > Dokładnie w Media Markt powiedzieli mi, że z tytułu rękojmi mają 21 dni
    > kalendarzowych na ekspertyzę, anie jak dotychczas 14.

    dokładnie 1 lipca weszły w życie przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z
    dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i
    wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami.

    rzeczywiście, zgodnie z treścią przepisu par. 19 ust. 4 jeżeli załatwienie
    reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy lub badania w miejscu używania
    towaru, lub podjęcia innych koniecznych działań, sprzedawca powinien
    reklamację załatwić w terminie niezbędnym do wydania opinii, przeprowadzenia
    badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli strony nie postanowiły
    inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni kalendarzowych od dnia
    dostarczenia towaru.

    pzdr

    marek

  • 3. Data: 2002-10-11 20:17:50
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "lidmar" <l...@g...pl> napisał:

    >jeżeli załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy
    Sęk w tym, ze rekojmia to nie to samo co gwarancja i zazwyczaj dotyczy
    odrebnych podmiotow (producent lub sprzedawca)

    Artur Golański

  • 4. Data: 2002-10-14 06:38:18
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    > Sęk w tym, ze rekojmia to nie to samo co gwarancja i zazwyczaj dotyczy
    > odrebnych podmiotow (producent lub sprzedawca)
    >
    > Artur Golański

    Rozporządzenie z 25 czerwca dotyczy sprzedaży konsumenckiej i reklamacji w
    ramach rękojmi, a nie gwarancji. Do tych ostatnich reklamacji odnoszą się
    przepisy k.c. i zapisy w kartach gwarancyjnych.

    pzdr

    marek