  • 11. Data: 2002-12-09 12:34:15
    Temat: Re: Abonament na parkingu strzeżonym
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Depilator" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:at08vj$rp3$1@news.tpi.pl...

    > A ja się nie zgodzę.

    Masz prawo. Zrezygnuj z parkingu strzeżonego.

    Może też za mało czasu poświęcam rozmyślaniom nad
    > światem, w którym żyję. Abomnament jest okresową opłata za jakąś usługę.
    > Jeśli naliczany jest miesięcznie, to o znacza, że wynosi Xzł/mies. Czyli,
    że
    > za pół mieśiąca nalezy się X/2zł.

    Jeśli umowa tak stanowi.A umowa na moim parkingu(USI w Poznaniu)tak nie
    stanowi.Płaci się z góry na określony miesiąc.Czyli do 31 listopada za
    miesiąc grudzień.I wcale nie muszę tam parkować!

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 12. Data: 2002-12-09 16:07:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Pewnie masz rację. Ale wina nie tylko SZPAKA, ale i parkingowego. Parkingowy
    również nie uzgodnił z nim odmiennego od obowiązującego prawa sposobu
    rozliczenia. No cóż, skoro winy nie da się ustalić, to pozostaje
    zastosowanie obowiązującego prawa. A ono mówi, że miesiąc, to miesiąc, a nie
    10 dni.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 13. Data: 2002-12-09 17:54:32
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > Jeśli umowa tak stanowi.A umowa na moim parkingu(USI w Poznaniu)tak nie
    > stanowi.Płaci się z góry na określony miesiąc.Czyli do 31 listopada za
    > miesiąc grudzień.I wcale nie muszę tam parkować!

    Czyli w tej konkretnej sytuacji Szpaku zapłacił tak naprawde za grudzień, a
    w listopadze parkował nielegalnie?

    Takie rozwiązanie, jak u Ciebie jest możliwe jak najbardziej, ale nie
    doczytałeś treści postu chyba.

    Depi.

  • 14. Data: 2002-12-09 18:13:08
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czyli w tej konkretnej sytuacji Szpaku zapłacił tak naprawde za grudzień,
    > w listopadze parkował nielegalnie?

    Za zgodą właściciela parkingu zapłacił za listopad w połowie miesiąca i do
    końca miesiąca miał opłacone parkowanie.Widocznie regulamin nie przewiduje
    opłaty za połowę miesiąca(tak jest u mnie).

    > Takie rozwiązanie, jak u Ciebie jest możliwe jak najbardziej, ale nie
    > doczytałeś treści postu chyba.

    Niby czego nie doczytałem? Czy Ty wyczytałeś coś między wierszami?

  • 15. Data: 2002-12-10 13:17:45
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:at2fua$7kk$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > rozliczenia. No cóż, skoro winy nie da się ustalić, to pozostaje
    > zastosowanie obowiązującego prawa. A ono mówi, że miesiąc, to miesiąc, a

    A co powiesz na fakt, ze ZU pobieraja skladke na takiej samej zasadzie jak
    na wzmiankowanym parkingu.
    Tez dzialaja niezgodnie z obowiazujacym prawem?

    Karol

  • 16. Data: 2002-12-10 16:07:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Nie wiem co rozumiesz przez "ZU". Jeśli ZUS, to on działa na podstawie innej
    ustawy niż kodeks cywilny. Nie wiem jak tam jest to unormowane, ale jeśli
    faktycznie koniecznie trzeba płacić za pełne okresy, to sprawa ustawy.
    "Trudne prawo, ale prawo" i trudno nad tym dyskutować.
    Jeśli przez "ZU" rozumiesz Towarzystwa Ubezpieczeniowe (PZU, WARTA itd.) to
    chyba nie masz racji. Ja mam ubezpieczenia zawarte w najróżniejszych datach
    i nikt nigdy nie zażądał ode mnie, bym przedłużał opłatę przed upływem roku.
    Czyli np. 1 stycznia, gdy mam ubezpieczenie płacone 10 stycznia. A jeśli z
    ubezpieczenia zrezygnuję, to zwracają pozostała składkę (coś tam potrącając,
    ale to już kwestia umowy).
    Czy mógłbyś uszczegółowić pytanie?

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 17. Data: 2002-12-10 21:23:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Dec 2002, Robert Tomasik wrote:
    [...Karolowi...]
> [...]
    >+ ubezpieczenia zrezygnuję, to zwracają pozostała składkę (coś tam potrącając,

    Mogę ja ?
    Kończysz ubezpieczenie 15 lutego. Za jaki okres zwracają ubezpieczenie:
    10,5 miesiąca czy 10 miesięcy ?

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (podejrzewający zwrot "pełnych miesięcy")

  • 18. Data: 2002-12-11 09:28:07
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > Mogę ja ?
    > Kończysz ubezpieczenie 15 lutego. Za jaki okres zwracają ubezpieczenie:
    > 10,5 miesiąca czy 10 miesięcy ?

    Lub sytuacja gdy bieg ubezpieczenia rozpocznie sie np. 30.11.2002 a Ty
    chcesz sie ubezpieczyc na okres
    30.11.2002 - 31.12.2003.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 19. Data: 2002-12-11 09:29:38
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:at54cb$q29$3@news.tpi.pl...

    > A jeśli z
    > ubezpieczenia zrezygnuję, to zwracają pozostała składkę (coś tam
    potrącając,
    > ale to już kwestia umowy).

    Wlasnie - potracajac. Kwestia tej umowy.

    Dlaczego parking nie moze miec podobnych zapisow a ZU w OWU moze?

    Karol

  • 20. Data: 2002-12-11 17:14:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Z tego co wiem, to można samochód ubezpieczyć OC nawet na jeden dzień.
    Trzeba to tylko z góry zadeklarować no i oczywiście wychodzi to o wiele
    drożej. Jakby pomnożyć stawkę dzienną przez 365, to wyjdzie z 10 razy
    więcej, niż normalne OC. No, ale to już kwestia umowy i każde towarzystwo ma
    inne warunki.

    Co do wcześniejszego wypowiedzenia umowy, to nie jest to takie proste.
    Zauważcie, że zawieracie umowę ubezpieczenia na 12 miesięcy. Jeśli
    przychodzisz po 10 miesiącach i mówisz ubezpieczycielowi, że go już nie
    lubisz, to Ty zrywasz umowę. No cóż, być może faktycznie zwracają nie
    wszystko proporcjonalnie, ale można to przyjąć jako formę odszkodowania za
    zerwanie umowy. Określa to generalnie regulamin będący częścią umowy.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3