  • 21. Data: 2002-12-11 17:17:15
    Temat: Re: Abonament na parkingu strzeżonym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    | Dlaczego parking nie moze miec podobnych zapisow a ZU w OWU moze?

    Może mieć stosowne zapisy, pod warunkiem, że klient zostanie o nich
    powiadomiony w chwili zawarcia umowy i to zaakceptuje. Zastrzegałem przy
    swej odpowiedzi, że opieram się na ogólnych przepisach i mój komentarz jest
    nieważny, o ile w tym szczególnym wypadku właściciel parkingu wywiesił inny
    regulamin. Wówczas wykupując abonament zgadzamy się po prostu na jego
    warunki. Jeśli zgodzić się nie chcemy, to możemy zmienić parking i tyle.

  • 22. Data: 2002-12-12 10:27:57
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:at7rv9$hng$7@news.tpi.pl...

> [...]
    > regulamin. Wówczas wykupując abonament zgadzamy się po prostu na jego
    > warunki. Jeśli zgodzić się nie chcemy, to możemy zmienić parking i tyle.

    Myślisz, że wywieszenie jest wystarczające? Ja to bym wymagał podpisu. I
    wyrażnego zformułowania, że opłata jest jedna, stała...nie - to nawet trudno
    opisać normalnymi słowy, aby wynikało z tego, że za 1 dzień płaci się tyle,
    ile za miesiąc. Paranoja. Wyobrazic sobie mogę sytuacje w sklepie:
    - Ile za chleb?
    - 2 zł.
    - To poprosze pół
    - 2 zł.
    - Ćwierć?
    - 2 zł.
    - ???

    :-)

    Depi.

  • 23. Data: 2002-12-12 22:10:14
    Temat: Odp: Abonament na parkingu strzeżonym
    Od: "Filip 'Kafarov" <k...@S...pl>

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at9o9i$bf8$...@n...tpi.pl...

> [...]
    tyle,
    > ile za miesiąc. Paranoja. Wyobrazic sobie mogę sytuacje w sklepie:

    boze paranoja czlowieku.... skonczcie juz ta konwersacje bo jest bez sensu i
    off-topicowo

  • 24. Data: 2002-12-13 22:00:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Nad gustami sie nie dyskutuje. jak Ci się nasza konwersacja nie podoba, to
    nie czytaj. Ustawowego obowiązku - z tego co wiem - nie ma.

  • 25. Data: 2002-12-15 08:27:10
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Depilator" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Paranoja. Wyobrazic sobie mogę sytuacje w sklepie:
    > - Ile za chleb?
    > - 2 zł.
    > - To poprosze pół
    > - 2 zł.
    > - Ćwierć?
    > - 2 zł.
    > - ???

    A co powiesz jak sprzedawca powie Ci że możesz kupić tylko cały chleb bo oni
    nie dzielą? Kupujesz więc cały (a chciałeś ćwierć) i 3/4 wyrzucasz.Tak samo
    jest z abonamentem.Jeśli regulamin parkingu tego nie przewiduje to płacisz
    cały abonament choćby do końca miesiąca był tylko tydzień(a resztę
    wyrzucasz;)))
    Chciałeś analogię do chlebka więc masz;)

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 26. Data: 2002-12-15 19:34:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Co do sposobu złożenia oświadczenia woli przez parkingowego, to biorąc pod
    uwagę, że wartość umowy raczej nie przekroczy 2.000 zł, forma jest
    zasadniczo dowolna. Mógł to kierowcy w sumie nawet powiedzieć ustnie.
    Pozostaje ewentualna kwestia dowodowa i tyle. Jak będą świadkowie, że mu
    wytłumaczył, że przyjmuje pieniądze za miesiąc kalendarzowy bez względu na
    to, od kiedy stoi samochód, to też będzie dobrze.

    Co do opisanej przez Ciebie "paranoi", to się z Tobą nie zgodzę. Wyobraź
    sobie, że sprzedajesz samochód. Przychodzi do Ciebie facet i mówi, że chce
    z niego kupić karoserię. Sprzedaż mu za połowę wartości samochodu, czy nie?
    No a dlaczego się upierasz, że nie. Przecież on chce tylko pół Twojego
    samochodu, to dlaczego ma płacić również za koła i silnik. Po to, by je
    później wyrzucić?