  • 1. Data: 2007-01-01 15:14:36
    Temat: Re: Abonament TV i tuner cyfrowy
    Od: "boguslaw" <b...@a...edu.pl>

    qwerty napisał(a):
    > Użytkownik "Rafal M" <rafalm1980_nospam@_gmail_.com> napisał w wiadomości
    >
    > abonament tv płacisz, gdy masz telewizor zdolny do odbioru kanałów. Jeśli nie
    > masz TV, to nie musisz płacić. ;)

    A co to jest wg ciebie "telewizor" i dlaczego komputer z tunerem TV
    wraz z oprogramowaniem do odbioru TV telewizorem wg Ciebie nie jest ?

  • 2. Data: 2007-01-01 15:39:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "boguslaw" <b...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    A co to jest wg ciebie "telewizor" i dlaczego komputer z tunerem TV
    wraz z oprogramowaniem do odbioru TV telewizorem wg Ciebie nie jest ?

    tv-urządzenie elektryczne, którym jedynym celem jest odbieranie i wyświetlanie
    użytkownikowi kanałów telewizyjnych
    komputer z tunerem-urządzenie elektryczne, które po dodaniu specjalnego sprzętu
    i oprogramowania ma możliwość odbierania kanałów telewizyjnych.

  • 3. Data: 2007-01-01 16:51:59
    Od: "boguslaw" <b...@a...edu.pl>

    qwerty napisał(a):
> [...]
    > komputer z tunerem-urządzenie elektryczne, które po dodaniu specjalnego sprzętu
    > i oprogramowania ma możliwość odbierania kanałów telewizyjnych.

    Czyli jesli mozna ten sprzet uzyc jako moniotor do komputera to juz
    odbior programow nie jest jeg ojedynym celem i telewizorem nie jest ?
    A jeslimoznana nim ogladac filmy zodtwarzacza DVD to teznejest...

    A jaki jest cel tunera TV wkomputerze jaknie odbior porogramow TV i ich
    wyswietlanie na ekraniemonitora ? poprawaobiegu powietrza w obudowie ?

    Czy jesli wymontujesz tuner TW z "telewizora" i przelozysz do obudowy
    DVD to juz przestanie byc TV ?
    Taj sadze, ze gdyby tak bylo to od dawnamielibysmy DVD z tunerem TV i
    osobne monitory do nich..

  • 4. Data: 2007-01-01 17:19:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1167670319.553951.181030@a3g2000cwd.googlegroup
    s.com
    boguslaw <b...@a...edu.pl> pisze:

    > A jaki jest cel tunera TV wkomputerze jaknie odbior porogramow TV i ich
    > wyswietlanie na ekraniemonitora ?
    Komputer z tunerem TV/FM nie jest odbiornikiem w rozumieniu ustawy i jego
    posiadanie nie obliguje do płacenia abonamentu.
    Podobnie np. z komórką z wbudowanym radiem.
    Co ciekawe jak np. samochód ma wbudowane radio to już niby trzeba płacić. :)

    Jotte

  • 5. Data: 2007-01-01 17:32:42
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    boguslaw napisał(a):

    > A co to jest wg ciebie "telewizor" i dlaczego komputer z tunerem TV
    > wraz z oprogramowaniem do odbioru TV telewizorem wg Ciebie nie jest ?

    A uwazasz ze jest???

    Odpowiedz sobie co jest glownym celem uzytkowania komputera i wszystko
    bedzie jasne.
    Zreszta jak sama nazwa wskazuje, komputer jest komputerem a nie
    telewizorem.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 6. Data: 2007-01-01 20:26:44
    Od: Edek <e...@o...pl>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > Komputer z tunerem TV/FM nie jest odbiornikiem w rozumieniu ustawy i jego
    > posiadanie nie obliguje do płacenia abonamentu.
    Na jakiej podstawie to mowisz?

  • 7. Data: 2007-01-01 20:33:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:enbqpv$mhg$1@news.onet.pl Edek <e...@o...pl> pisze:

    > Na jakiej podstawie to mowisz?
    Na podstawie informacji podanych przez KRRiT.

    Jotte

  • 8. Data: 2007-01-01 21:20:54
    Od: "boguslaw" <b...@a...edu.pl>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

> [...]
    > bedzie jasne.
    > Zreszta jak sama nazwa wskazuje, komputer jest komputerem a nie

    Tak, uwazam, ze jest a czy jest "w rozumieniu ustawy" to zupelnie inna
    kwestia.
    Glownym celem uzytkowania komputera u mniejest korzystanie z
    internetu,a u mojego kolegi glownym celem korzystania z komputera jest
    ogladanie telewizji. Moja zona komputera uzywa glownie jako telefon,
    syn jako konsole do gier a synowa jako urzadzenie ksiegujace.
    Coreczka mojego kolegi uzywa komputera wylacznie jako odtwarzacz DVD.

    I wg mniekomputer JEST tym wszystkim na raz.. podobnie jak zamontowanie
    w jednej obudowie odtwarzacza DVD i tunera TV nie sprawia, ze przestaje
    byc to telewizor..
    Wiesz.. po takiej interpretacji ludzie powinni porozwalac tunery w
    odbiornikach TV i korzystac z tunerow w magnetowidach. Ja gdy mialem
    stary TV z 4 strojonymi kanalami i nowy magnetowid z tunerem sterowanym
    zdalnie, nigdy nie korzystalem z tunera TV telewizora.. czy wg Ciebie
    powinienem go zdemontowac i zglosic, ze nie mam TV tylko monitor do
    magnetowidu ?

  • 9. Data: 2007-01-01 22:06:02
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    boguslaw napisał(a):

    > Tak, uwazam, ze jest a czy jest "w rozumieniu ustawy" to zupelnie inna
    > kwestia.

    W ustawie jest jasno i wyraznie napisane co podlega abonamentowi.
    Komputera tam nie ma, wiec i dyskusja jest niepotrzebna.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 10. Data: 2007-01-01 22:07:19
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    > W ustawie jest jasno i wyraznie napisane co podlega abonamentowi.
    > Komputera tam nie ma, wiec i dyskusja jest niepotrzebna.

    Czytałeś tę ustawę? Bo telewizora też tam nie ma :)

    M.