  • 1. Data: 2007-01-01 15:23:18
    Temat: Windows XP HOME - problem.
    Od: "Sproqet" <g...@g...com>

    Witam,
    Prowadząc działalność gospodarczą zakupiłem od znajomego
    sprzedawcy i montera sprzętu komputerowego Windowsa XP HOME. Dopiero
    po pewnym czasie, oczywiście po zainstalowaniu systemu zauważyłem
    napis na opakowaniu (moje wina ze nie przeczytałem tego wcześniej)

    "Pakiet OEM System Builder - przeznaczony dla producentów
    komputerowych i serwerów lub firm składających je z gotowych
    elementów."

    Składając zamówienie u sprzedawcy prosiłem o sprzedaż mi systemu
    operacyjnego, ktory mógłbym używać w firmie (licencja komercyjna).
    Podczas sprzedaży nie zostałem poinformowany o tym, że to jest ww
    rodzaj pakietu. Poprostu uwierzyłem sprzedawcy na słowo - nie znam
    sie na tym.

    Problem też jest taki, że ww system operacyjny zaliczyłem do
    kosztów uzyskania przychodu.

    Jeżeli, ktoś wie jakie mi prawa przysługują - czy mogę oddać ten
    produkt, domagać sie zwrotu kosztów, lub wymiany na
    "pełnowartościowy produkt" proszę o pomoc.

    Czy mogę skorzytać z rękojmii?

  • 2. Data: 2007-01-01 15:54:22
    Temat: Re: Windows XP HOME - problem.
    Od: "boguslaw" <b...@a...edu.pl>

    Sproqet napisał(a):
> [...]
    > produkt, domagać sie zwrotu kosztów, lub wymiany na
    > "pełnowartościowy produkt" proszę o pomoc.

    Ale o co Ci chodzi ? Sam OEM kupiles bez sprzetu ?

  • 3. Data: 2007-01-01 15:58:15
    Od: "Sproqet" <g...@g...com>

    Tak, Kupiłem sam system bez sprzętu.

  • 4. Data: 2007-01-01 15:59:10
    Od: "Sproqet" <g...@g...com>

  • 5. Data: 2007-01-01 16:06:42
    Od: "boguslaw" <b...@a...edu.pl>

    Sproqet napisał(a):

    > Tak, kupiłem sam system bez sprzętu

    I tak sie konczy sprzedawanie znajomym.. Ja na jego miejscu bym Ci nie
    sprzedal..

  • 6. Data: 2007-01-01 16:10:55
    Od: "Sproqet" <g...@g...com>

    boguslaw napisał(a):

    > I tak sie konczy sprzedawanie znajomym.. Ja na jego miejscu bym Ci nie
    > sprzedal..

    czemu?

  • 7. Data: 2007-01-01 16:13:07
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Sproqet" <g...@g...com> wrote in message
    .com....

    >Składając zamówienie u sprzedawcy prosiłem o sprzedaż mi systemu
    >operacyjnego, ktory mógłbym używać w firmie (licencja komercyjna)

    OEM-a można używać w firmie.
    --
    Maluch

  • 8. Data: 2007-01-01 16:22:59
    Od: "incognito" <k...@...nie.grupa>

    "Pakiet OEM System Builder - przeznaczony dla producentów
    komputerowych i serwerów lub firm składających je z gotowych
    elementów."

    Z tego co słyszałem jest teraz nowy przepis jeśli chodzi o dystrybucję
    wersji OEM w myśl której może być ona rozpowszechniana bez jakiegokolwiek
    sprzętu komputerowego(i raczej tak jest ponieważ w moim mieście wszystkie
    firmy komputerowe sprzedają OEM-y bez jakiegokolwiek sprzętu)-tak więc masz
    legala i żadnego problemu

  • 9. Data: 2007-01-01 16:43:31
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    s.com...

  • 10. Data: 2007-01-01 16:45:58
    Od: "boguslaw" <b...@a...edu.pl>

    Sproqet napisał(a):

    > czemu?

    Bo sie naczytasz byle czego, pomyslisz sobie Bog Wie co a potem o
    krokachprawnych zaraz myslisz, zamiast isc dokolegi i zapytac jaki co.

    Win OEM HE mozesz uzywac w DG.licencjamowi, zemam byc doloczony do
    sprzetuprzez jegoproducenta - nic wiecej.