  • 31. Data: 2014-02-07 22:33:10
    Temat: Re: Abonament RTV ( osoba nie żyje ) a pismo przyszło.... co dalej?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-07 21:56, Liwiusz pisze:
    > Napisałbym, że teoretyzujesz, ale nawet nie to.

    Dajecie czadu chłopaki. W swoim żywiole :-)
    Ja wolałbym to jednak odnieść do konkretnego podatku od posiadania
    telewizora i zawiłości po śmierci "abonenta"
    Coś mi się jednak zdaje że tu ważny jest też adres i samo się nie
    "zakończy" :-)

  • 32. Data: 2014-02-07 22:37:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-07 20:34, witek pisze:
    > wiec kary nie naliczą, co najwyzej abonamnet za 3 lata wstecz.
    > ale tym bym się martwił później.

    W kwestii formalnej: Za pięć lat wstecz ścigają w sumie 1500 zł.

  • 33. Data: 2014-02-07 23:15:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z wrote:

    > W kwestii formalnej: Za pięć lat wstecz ścigają w sumie 1500 zł.

    mozliwe.

  • 34. Data: 2014-02-07 23:19:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Przy nadawaniu klauzuli na spadkobierców się wyda.

    No prawie.
    Ale to mogę być dwie oddzielne sprawy w dwóch różnych sadach.

    Pierwszy sąd przyklepie na babcie i nic wiecej. Sąd wcale nie musi sie
    kapnąć, że babcia nie zyje jeśli zwrotki wrócą i nikt tego nie sprawdzi.

    Druga sprawa w sądzie spadku będzie (lub już była).
    A orzy wstawianiu klauzuli na spadkobierców niekoniecznie ktoś musi się
    kapnąć, że poprzedni wyrok sądu nie był za życia babci.

    > Komornik umorzy z uwagi na śmierć dłużnika.

    Komornik nie bedzie sciagał babci bo nikt mu tego nie nakazał tylko od
    razu spadkobierców.

    > Napisałbym, że teoretyzujesz, ale nawet nie to.

    No trochę teoretyzuję, ale w naszych sądach teoria ma mocne przełożenie
    na praktykę.

  • 35. Data: 2014-02-07 23:21:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hikikomorisan wrote:

    > hmmmmmmmmmmmmm, a co ja napisalem na samym poczatku:
    >
    > "Adresat nie zyje, oto nowy adres.... "

    na samym początku podałeś nowy adres do korespondencji.
    Fakt nieżycia sąd może niezauważyć.

  • 36. Data: 2014-02-07 23:23:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z wrote:

> [...]
    > telewizora i zawiłości po śmierci "abonenta"
    > Coś mi się jednak zdaje że tu ważny jest też adres i samo się nie

    no wiec zawiłości mają się tak, że na poczcie informujecie, że babcia
    nie żyje od 2002 roku.

    Co zrobicie ze sobą, że od 2002 roku nie płacicie abonamentu to zupełnie
    inna bajka.
    Mozecie nic nie robic jak 55% społeczeństwa.
    Możecie zarejestrować odbiornik teraz i zacząć płacic liczać, że nikt
    sie o przesłość pytał nie będzie, a jak bedzie to jesteście 1500 zl w plecy.

  • 37. Data: 2014-02-07 23:31:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 07.02.2014 23:23, witek pisze:

    > Co zrobicie ze sobą, że od 2002 roku nie płacicie abonamentu to zupełnie
    > inna bajka.

    A dlaczego mają płacić? Dlaczego zakładasz, że nadal mają TV gotowe do
    użycia jako TV?

    Może nie chcą się ogłupiać i TV poszło na złom zaraz po śmierci babci.

  • 38. Data: 2014-02-07 23:43:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A dlaczego mają płacić? Dlaczego zakładasz, że nadal mają TV gotowe do
    > użycia jako TV?
    >
    > Może nie chcą się ogłupiać i TV poszło na złom zaraz po śmierci babci.

    moze poszlo, ale zdaje sie ze nie poszlo i ma sie dobrze

  • 39. Data: 2014-02-08 00:11:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TOMASZEK" <t...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie, nikt śmierci nie zgłosił nigdzie. Nikt wtedy o takich
    > pierdołach nie myślał.

    > Czego mam szukać, jak te przepisy się nazywają ?

    Po co chcesz czegokolwiek szukać. Wszelką korespondecnję urzędową do
    zmarłej osoby albo odsyłasz z informacją, że zmarł, albo by mieć nad tym
    kontrolę otwierasz jako spadkobierca i informujesz o sytuacji nadawcę
    zwrotną korespondencją. Wyrejestrowanie telewizora, to obowiązek
    użytkownika, który miał zarejestroany, ale już go nie ma. I tyle. Jak
    zmarł, to niby na kim by ciążył ten obowiązek i dlaczego?

  • 40. Data: 2014-02-08 08:24:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-07 23:23, witek pisze:
    > no wiec zawiłości mają się tak, że na poczcie informujecie, że babcia
    > nie żyje od 2002 roku.

    To jest oczywista oczywistość.

    > Co zrobicie ze sobą, że od 2002 roku nie płacicie abonamentu to zupełnie
    > inna bajka.

    I tu jest pytanie czy przypadkiem nie potraktują tego jako automatyczne
    przedłużenie. Czy powiedzą OK sorry już pism nie będziemy wysyłać.
    Czy zechcą państwo zarejestrować swój nowy odbiornik który wczoraj
    kupiliście? :-)

    Która opcja jest bardziej prawdopodobna w tym chorym kraju? :-)